Pražská autobusová linka 221
Jezdí: celotýdně
Typ autobusu: standardní
Konečné zastávky: 2 (Černý most, Četousy)
Přestup na metro: B
Doba jízdy: 12/13 min
Dopravce: Arriva Praha, s.r.o.
Nízkopodlažní spoje: ano
Zastávky: Černý Most (M-B) – Černý Most (M-B), (jen ve směru na Čený Most) – Chvaly (x) – Vojická – Nádraží Horní Počernice (S) – Lukavecká (x) – Divadlo Horní Počernice (x) – Na Kovárně – Bártlova (x) – Čertousy
Historie: Linka 221 začala jezdit 29. 5. 1978 v trase Černý Most (dnes Lehovec) – Chvaly – Horní Počernice, Na kovárně. Dopravcem bylo ČSAD KNV Praha. Od 23. 11. 1990 po prodloužení metra B na Českomoravskou je linka 221 prodloužena. Vyjíždí v trase: Českomoravská – Harfa – Kbelská – Černý Most (dnes Lehovec) – Chvaly – Horní Počernice – Na kovárně. Na lince 221 jezdily standardní vozy. Nějakou dobu zajišťoval provoz linky 221 dopravce Fedos, ale kvůli špatnému stavu vozů a nepnění všech spojů v jízdním řádu, vypravovalo na linku 221 Dopravní podnik hl. m. Prahy. Když 21. 7. 1997 začala jezdit linka 323 do Radonic v podobné trase jako linka 221, byly některé spoje na lince zrušeny (221 – Českomoravská – Čertousy). Koncem roku 1998 (8. 11.), bylo metro B prodlouženo na Černý Most a s tím zkrácení linky 221 na Černý Most. Od června jezdí na lince 221 dopravce Hotliner s.r.o. Během povodní v roce 2002 od 14. 8. jela až do zastávky Lehovec. Do pravidelné trasy se vrátila 15. 3. 2002. Od 1. 1. 2007 se Hotliner sloučil s firmou Connex Praha s.r.o. Roku 2007 byl interval ve špičce dokonce 20 minut, dopoledne 60 minut a večer 30 minut. První garantované nízkopodlažní spoje se objevují 11. 12. 2005. Connex Praha s.r.o. byl spojen s Veolia transport s.r.o. Postuzpně začínají ubývat spoje na lince 221, převedené buď na linku 220, nebo 353. Od 29. 6. 2013 je Veolia transport spojena s Arriva Praha, s.r.o.
Mapa:
Interval: – všední den:
- brzo ráno: 15 – 27 minut
- ráno: 20 – 75 minut
- dopoledne: nejezdí
- odpoledne: 60 min
- večer: 30 – 70 min
- pozdě večer: nejezdí
- noc: nejezdí
– Sobota, neděle a svátky:
- brzo ráno: 30 – 60 minut
- ráno: 30 – 180 min
- dopoledne: 120 min
- odpoledne: 120 minut
- večer: 120 minut
- pozdě večer: 180 minut
- noc: nejezdí
Od kolika hodin myslím ranní špičku nebo třeba do kolika hodin je podle mě odpolední špička máte vysvětleno zde Zajímavá místa na trase:
- Černý most (M-B) – Centrum Černý most
- Chvaly – zámek Chvaly, kostel sv. Ludmily
- Nádraží Horní Počernice – Úřad městské části Praha 20, železniční stanice Praha-Horní Počernice
- Divadlo Horní Počernice – Divadlo Horní Počernice
- Bártlova – zámek Čertousy
Zastávky, které v seznamu zajímavých míst nejsou, tak tam nic zajímavého není. Pokud by tam bylo něco zajímavého napište do komentářů a mi doplníme. Platný jízdní řád Staré jízdní řády:
Fotografie z linky:
Linka už nejezdí v trase Černý Most – Čertousy, ale Černý Most – Klánovice. Prosím o opravení této chyby, děkuji. 🙂
A linku nově obsluhuje dopravce Stenbus.
Od letošního ledna zrušena a nyní jako linka 221 jezdí původní linka 261 do Klánovic a je provozována dopravcem Stenbus.
Je potřeba oprava
Děkuji