Autobusová linka PID 330
Smečno – Kladno – Praha
Rozsah provozu: celotýdenně
Typ autobusů: standardní
Dopravci: POHL Kladno, AUTODOPRAVA LAMER
Garantované nízkopodlažní spoje: ne
Počet variant trasy: 1
Konečné zastávky: 3 (Smečno;Kladno,,Havlíčkovo náměstí; Kladno,,Autobusové nádraží; Praha,,Nádraží Veleslavín)
Přestupní uzly: Kladno,,Gymnasium; Praha,,Nádraží Veleslavín (metro A)
Doba jízdy: 30, resp. 36, resp. 60 min
Délka linky: 22, resp. 25, resp. 36 km
Zastávky:
SMEČNO – Svinařov – Libušín,Černá zem – Libušín,,nám. – Libušín,,sídliště – Libušín,rozc. 1.0. – Vinařice,Důl Mayrau – Vinařice,,7. ulice – Vinařice – Vinařice,,Na Horce (T) – Kladno,,Ronovka – KLADNO,,HAVLÍČKOVO NÁMĚSTÍ – Kladno,,Na kopci – KLADNO,,AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ – Kladno,,Školská – Kladno,,Na Slovance – Kladno,,Pražská křižovatka – Praha,,Dědina – Praha,,Divoká Šárka – PRAHA,,NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN
Něco o lince:
Linka 330 vznikla při integraci Kladenska do PID z přímých linek soukromých dopravců mezi Kladnem a Prahou-Veleslavínem. Spojuje Smečno, Libušín, Vinařice, Kladno-Švermov a Kladno s Prahou s tím, že z Kladna zajíždí do Smečna minimum spojů.
Oproti původním linkám jede z autobusového nádraží přímo přes Staré Kročehlavy (neobjíždí centrum města okolo gymnázia a přes Sítnou), čímž její vytíženost klesá. Toto trasování má i svá pozitiva, a to sice přímé spojení Starých Kročehlav s Prahou a nižší vytížení autobusu na zastávce Pražská křižovatka, kde se zaplní a cestující si mohou sednout.
Další výhodou je zkrácení jízdní doby pro cestující ze Švermova a autobusového nádraží do Prahy (za předpokladu dobré průjezdnosti ulic gen. Klapálka a Školská).
Historie:
Linka Kladno-Praha 6 dopravců Autodoprava Lamer a Pohl Kladno jezdí od roku 1994. Její trasa doznala jen 2 významných změn. Po otevření pátého úseku metra A dne 6.4.2015 byla zkrácena z Dejvické na Nádraží Veleslavín a po integraci Kladenska 26.8.2017 byla z Pražské křižovatky odkloněna přes Staré Kročehlavy a vybrané spoje byly prodlouženy z Havlíčkova náměstí přes Vinařice a Libušín do Smečna.
Axer na původní lince 220094 na Nám. Svobody (foto: JAH)
Před integrací Kladenska (do 26.8.2017) se jednalo o 3 linky soukromých dopravců (Autodoprava Lamer – 220094, Pohl Kladno – 220093 a Jiří Zika – 220092), kteří se o výkony střídali. Na linkách platil jednotný tarif (pouze jednotlivé nepřestupní jízdné za 36 Kč).
Evadys na původní lince 220094 u gymnázia (foto: JAH)
Tato linka představuje nejrychlejší možné autobusové spojení Kladna s Prahou 6. Jízdní doba činí přibližně 35-40 minut.
Karosa C954 dopravce POHL Kladno na původní lince 220093 u kladenského autobusového nádraží (foto: JAH)
Mapa:
Intervaly:
60 | 1 spoj Z | ||||
Kladno,aut. nádraží |
15 | nejede | |||
10-20 | 30 |
Zajímavá místa na trase:
- Kladno,,Na kopci – vlečka k dolu Mayrau
- Praha,,Divoká Šárka – kostel sv. Matěje
Staré jízdní řády:
Fotografie:
autobusy společnosti AUTODOPRAVA LAMER na lince 220094 na Veleslavíně (Foto: JAH)
Zveřejněno: 21. 4. 2015
Aktualizováno: 10.9.2017
Autor: Jakub Havlíček
nemohu najít jízdní řád linek Kladno-Praha, 399, 324 atd
ČSAD je vyhodila z prima přehledu všech spojů v Kladně a ponechala si tam pouze své. Prosím kde je najdu?
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
jízdní řády příměstských linek naleznete zde: https://pid.cz/jizdni-rady-podle-linek/autobusy-primestske/
Za Tram-Bus.cz Vojtěch Vilímec
Dobrý den, nemohu najít ve kterých časech jezdí 330 nízkopodlažní. Lze někde dohledat? Děkuji
Dobrý den, na lince 330 není v současné době garantováno nasazení nízkopodlažních vozidel. (TC)