Linka PID 386

Autobusová linka 100386 (PID 386) Praha,,Nádraží Satalice – Přezletice

Rozsah provozu: pracovní dny

Typ autobusů: midibus

Dopravce: ABOUT ME s.r.o.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano (všechny)

Počet variant trasy: 2

Konečné zastávky: 2 (Praha,,Nádraží Satalice; Přezletice,,Kocanda)

Přestupní uzly: Nádraží Satalice, Vinořský hřbitov

Doba jízdy: 15 min

Délka linky: 5,5 km (školní spoj 6 km)

Zastávky:

PRAHA,,NÁDRAŽÍ SATALICE (x) (V) – Praha,,Sportareál Satalice (x) (Z) – Praha,,Satalice (Z) – {Praha,,Satalice (T) – Praha,,Satalická obora (T)} – Praha,,Za Kapličkou (x) (T) – Praha,,Netřebická (x) (Z) – Praha,,Vinořská (x) – Praha,,Vinořský hřbitov – Praha,,Lohenická (x) – Praha,,Vinoř (x) – Praha,,Na Tykačce (x) – Přezletice,,U rybníka (x) – Přezletice,,Horní náves – PŘEZLETICE,,KOCANDA

Něco o lince:

Autobusová linka 386 je od svého počátku spjata s obsluhou obce Přezletice, kde se poprvé objevila 24. září 2000. Poté byla jednou zrušena (r. 2008), aby mohla být v dubnu 2015 opětovně zavedena. Dopravu zajišťoval v letech 2000-2008 Jaroslav Štěpánek, v obnovené historii „třistaosmdesátšestku“ provozuje ABOUT ME.

Linka 386 Autobusy.orgvůz linky 386 ještě v původní zastávce Přezletice,,U rybníka (foto Dopravní webovka)

Začínala v trase: Černý Most – Lehovec – Plynárna Satalice – Chaltická (dnes Vinořský hřbitov) – Přezletice (dnes Přezletice,,Horní náves), ve které setrvala celou první etapu „života“. Při svém prvotním zavedení měla za úkol primárně nahradit zrušenou městskou linku číslo 278 do té doby jezdící na trase Českomoravská – Satalice – Vinoř.

Do obce Přezletice, ležící bezprostředně za hranicí Prahy, přinesla také vůbec první obsluhu veřejnou dopravou o víkendových dnech. Linka jezdila okamžitě od svého zavedení v (na mimopražské poměry) velmi přijatelném celodenním a celotýdenním intervalu 60 minut, jenž se večer prodlužoval na minut 120.

P4082543linka 386 v Satalicích u nádraží (foto: MCH)

Počínaje 2. prosincem 2005 se v pražské části trasy zjednosměrnil průjezd ulicí K Viaduktu, což mělo za následek přemístění zastávek Hutě a Lipnická ve směru na Černý Most. Rovněž v tomto směru byla zrušena obsluha zastávky Jordánská. Od 10. června 2007 se kvůli přiblížení veřejné dopravy zadní části Přezletic také zřídila zastávka Přezletice,,U rybníka. K 9. květnu 2008, kdy zahájilo provoz metro C na úseku do Letňan, proběhlo zkrácení večerního intervalu na 60 minut, které se uskutečnilo kvůli lepším prokladům s posílenou linkou číslo 302.

Další výrazné posílení druhé přezletické linky, „třistadvojky“, znamenalo pro linku 386 zkázu. Ke zrušení došlo 30. srpna 2008. Propojení Satalic s Vinoří sice zůstalo zachováno, ale v hodně „osekané“ podobě tří spojů školní linky 554 (jeden ráno do Satalic a dva odpoledne do Vinoře).

Linka 386 JŘ 2003/04JŘ linky 386 z roku 2003 (sbírka JP)

Znovuzavedení „třistaosmdesátšestky“ se z podnětu obce Přezletice uskutečnilo 7. dubna 2015, a to do nové trasy: Nádraží Satalice – Vinořský hřbitov – Přezletice,,Kocanda. S touto obnovou linky se rovněž objevily nové zastávky na území hlavního města: Netřebická, Vinořská, Na Tykačce a Vinoř (v Rosické ulici). Také byla znovuzprovozněna přezletická zastávka U rybníka, jenž od původního zrušení linky 386 v roce 2008 nebyla obsluhována.

Linka 386 Vinoř 2015 SORnový SOR pořízený na linku 386 odjíždí ze zastávky Vinoř (foto JP)

V současnosti je linka 386 provozována o pracovních dnech od cca 5 do cca 20 hodin ve 30minutovém intervalu ráno do Prahy a po 60 minutách ve zbytku dne midibusem, přičemž v Satalicích navazuje z/na vlaků/-y linky S34, mířící na Masarykovo nádraží. Jedinou výjimkou v taktu je období mezi 13. a 15. hodinou, kdy je veden navíc ze Satalic školní spoj. To má za následek absenci spoje z Přezletic po 14. hodině.

Fotka dne 8. 4. 2015: Od 7. dubna 2015 vyjela nová autobusová linka 386, spojující Satalice s Vinoří a Přezleticemi. Linku dostal dopravce About Me a během prvních dnů si našla již své cestující. Důvodem ke vzniku linky je především nová výstavba v oblasti Vinoře a Přezletic a zlepšení dopravní obslužnosti novým tangenciálním spojením ke vlaku do Satalic.386 v Přezleticích se zatím nefungujícím názvem konečné Nádraží Satalice (foto: MCH)

Mapa: 386 Intervaly:

Pracovní den
Sobota a neděle
Se
Ve
60T/30Z
60
60
60*

* v provozu do cca 20 hodin Platný jízdní řád Staré jízdní řády:

Zajímavá místa na trase:

  • Praha,,Nádraží Satalice – nádraží Satalice

Nádraží Satalicenádraží Satalice (foto satalice.cz)

  • Praha,,Satalická obora – kaple sv. Anny

kaple sv.Annykaple sv. Anny v Satalicích (foto commons.wikimedia.org)

  • Praha,,Vinořská – Vinořský park – hradiště Vinoř – zámek Vinoř

Zámek Vinořzámek Vinoř (foto praha-vinor.cz)

  • Praha,,Vinořský hřbitov – kostel Povýšení svatého Kříže – Pakenská kaple
  • Praha,,Vinoř – Svatokřížská kaple
  • Přezletice,,Horní náves – zámek Ctěnice (1,5 km)

Zámek Ctěnicezámek Ctěnice (foto foto.mapy.cz)

Zveřejněno: 5. 5. 2015 Autor: Jakub Platil

5 reakcí na Linka PID 386

  1. email říká:

    Jenom bych ještě doplnil, že časem přijde na linku úplně nový midibus SOR v PID vzhledu 🙂 (zdroj informace: ROPID)

  2. kuba111329 říká:

    Na začátku máte že jezdí celotýdenně.Jinak zase hezký článek.

  3. Jan Pondělíček říká:

    Upravte prosím to, že linka 386 jede Praha Zličín – Hostivice a ta linka 386, která jezdí ze Satalic do Přezletic je dnes 396.

  4. Opravte_to říká:

    Navíc dnes už jezdí z Hloubětína. resp. Hloubětínská !

  5. Quang Minh Nguyen říká:

    Dnes je zavedena v trase Praha, Zličín – Kladno, autobusové nádraží.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *