Pražská autobusová linka 162
V provozu: celotýdenně
Charakter trasy: klasická
Typ autobusu: standardní
Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
Garantované nízkopodlažní spoje: ano
Konečné zastávky: 2 (Kobylisy, Dolní Chabry)
Přestup na metro: C
Doba jízdy: 11 min
Délka linky: 4 km
Zastávky:
KOBYLISY (C) – Kobylisy (C) (Z) (+) – Sídliště Kobylisy – Mirovická – Vozovna Kobylisy – Počeradská (×) – Prunéřovská (×) – Osecká – Měděnecká – Do Rybníčků (T) (×) – Bílenecké náměstí – DOLNÍ CHABRY
Historie:
První obsluhy se Dolní Chabry dočkaly už v roce 1912, kdy byla zavedena soukromá linka v trase Praha – Mělník. Ta měla zastávku poblíž Dolních Chaber. Od roku 1922 mohli chaberští obyvatelé využít také poštovní linku č. 682, která jim sloužila až do let devadesátých.
162 jedoucí do Dolních Chaber právě opustila Ústeckou ulici (foto: autobusy.org)
V roce 1956 je zřízena pro obyvatele Horních Chaber a Čimic nová regionální linka ČSAD č. 01032 v trase Praha, Kobylisy, konečná stanice elektrické dráhy – Horní Chabry (dnes Osecká) – Čimice, obec, provozovaná pouze o pracovních dnech. Od roku 1958 jsou vybrané nájezdové a zátahové spoje prodlouženy na Florenc.
S připojením Dolních a Horních Chaber ku Praze 1. ledna 1968 je od 2. června 1969 zřízena městská autobusová linka č. 162, nahrazující zrušenou linku ČSAD. Její trase je vedena: Kobylisy, vozovna – Dolní Chabry (dnes Prunéřovská) – Dolní Chabry, MNV (dnes Osecká) – Dolní Chabry, mateřská škola (dnes Bílenecké náměstí) – provoz je stanoven na celotýdenní.
vedení linky 162 v letech 1969 – 1990; mapa z roku 1978 (screen: MCH)
20. prosince 1990 je od kobyliské vozovny prodloužena do zastávky Ke Stírce, kde je umožněn lepší přestup jak na tramvaje, tak na autobusy, vedoucí k terminálu metra C Nádraží Holešovice. O 3 roky později dochází od 28. srpna v oblasti Chaber k jejímu prodloužení z původní konečné Dolní Chabry (dnes Bílenecké náměstí) do dnešní točny Dolní Chabry u Drahanského potoka.
162 u stanice metra C – Kobylisy (foto: MCH)
Se zprovozněním metra C mezi Nádražím Holešovice a Ládvím 26. června 2004 nadále zůstává z obav z nedostatku místa v novém autobusovém obratišti stále ukončena v zastávce Ke Stírce. Nakonec je spolu s linkou 175 po roce, 15. října 2005, zkrácena do Kobylis a spolu s ostatními linkami využívá nové autobusové obratiště u stanice metra C. 162 se tak dostává do dnešní trasy: Kobylisy – Sídliště Kobylisy – Vozovna Kobylisy – Počeradská – Osecká – Bílenecké náměstí – Dolní Chabry.
K 26. únoru 2006 došlo ke zřízení souběžné linky 169, která z Horních Chaber je vedena do Čimic. Nová 169 posílila od roku 2006 relaci Kobylisy – Horní Chabry a zároveň převzala část spojů námi sledované lince 162.
Mapa:
Intervaly:
15 |
Platný jízdní řád Staré jízdní řády:
Vozové jízdní řády (platné k 20. 10. 2014) Zajímavá místa na trase:
- Vozovna Kobylisy – východiště po zelené a žluté ďáblickým parkem
- Bílenecké náměstí – kostel sv. Jana Křtitele
kostel sv. Jana Křtitele (foto: OK)
- Dolní Chabry – východiště do Drahanského údolí – východiště po zelené do Dolních Chaber a Zdib
Video z linky:
linka 162 Dolní Chabry – Kobylisy (video: LN)
Zveřejněno: 4. 5. 2013 Aktualizováno: 27. 12. 2015 Autor: Martin Chour (vybrané fotografie Lukáš Nekolný, mapa Vojta Vilímec) Zdroj historie: publikace 20 let ROPID, autobusy.org, vlastní materiály