Arriva střední Čechy již 14. června v Plzeňském kraji nahradila více jak 20 let operující ČSAD autobusy Plzeň a převzala také pár spojů, které provozovaly Plzeňské městské dopravní podniky a.s., jako jsou např. linky 52, 53, 54 nebo 57. Ovšem jak se Arrivě daří po necelém měsíci? Abychom k sobě byli upřímní, měli bychom si říct, že to není tak skvělé jak si všichni mysleli. O co přesně jde si povíme v dnešním článku.
Musíme uznat, že se novému dopravci v prvních dnech poměrně dařilo, až na pár problémů jako bylo nefungující odbavení nebo rozbité sklo výstupních dveří se Arrivě ještě dařilo zpoždění a vypravenost spojů uhlídat. Problémy však nastaly až po zhruba dvou týdnech, kdy autobusy jezdily se zpožděním které mnohdy bylo vyšší jak 5 minut. Tyto problémy většinou způsobovala neznalost tras na kterých řidiči jezdí nebo zdlouhavé odbavení, často se také stává, že řidiči přejedou zastávku nebo prodají jízdenku, která je platná do úplně jiné zastávky než do které ve skutečnosti jedete. Všechny tyto nedostatky ovšem kompenzují nová, pohodlná a komfortní vozidla a možnost platit bezkontaktní platební kartou nebo chytrým telefonem. Je zde však jeden mnohem větší problém a tím je odřeknutí desítek spojů denně, za 9 dní dopravce nevypravil dle našich informací celkem 242 spojů. Arriva nejčastěji jako důvod pro nevypravení spojů uvádí nedostatek řidičů z důvodu jejich nemoci.
Plzeňský kraj prohlásil, že za každý nevypravený spoj bude dopravce pokutovat, je tedy otázkou jestli se dopravci podaří situaci co nejdříve napravit a vyhnout se tak pokutám od Plzeňského kraje. Ovšem abychom zde nového dopravce jen nekritizovali, rádi bychom podotkli, že řidiči, kteří na některých spojích mají službu jsou z již zmíněných problémů „vypůjčeni“ z jiných krajů, to znamená, že řidiči jak už jsme zmiňovali neznají trasy svých spojů a mnohdy ani zastávky na kterých mají zastavovat. Je pravda, že tento problém by mohlo vyřešit zaškolení řidičů, ale v tak krátkém čase to jednoduše nelze provést. Proto si myslíme, že nový dopravce vše snad co nejdříve napraví a bude tak poskytovat služby, které budou mít lidé rádi a nebudou již nadále psát velké množství stížností.