Arriva před několika dny představila nový stejnokroj pro své zaměstnance. Od samého začátku se na výběru podíleli i řidiči a zástupci odborů. Celý výběr trval přes 2 roky. Arriva oslovila celkem osm firem, nakonec zvítězila slovenská firma Sabrina.
Arriva kladla důraz na to, aby se řidiči v uniformách cítili dobře a rádi je nosili. Od samého počátku projektu byli součástí osmnáctičlenné pracovní skupiny zástupci řidičů a odborů. „Když jsme měli finální podobu uniformy schválenou od řidičů a věděli jsme například, že košile bude mít 80 % bavlny, 20 % polyesteru, probírali jsme s nimi absolutní detaily, jako je střih, kvalita materiálu, barevné složení – to samozřejmě musí do značné míry být podle marketingového manuálu, kde budou loga, jak budou velká, aby to splňovalo podmínky pracovního oděvu a tak dále,“ řekl Jan Klobouček, který se jako vedoucí nákupu podílel na projektu od jeho samého počátku.
Pracovní skupina se podílela i na výběru dodavatelů. „Museli jsme připravit zadávací dokumentaci pro každou zemi. Připravil se návrh smlouvy, zadávací dokumentace a zeptali jsme se našich dceřiných firem, koho máme poptat jako potenciálního dodavatele do tendru. Řekli si tedy, jak bude uniforma vypadat, z čeho bude vyrobena a s kým chtějí spolupracovat,“ uvedl Jan Klobouček.
Projekt tvorby uniforem se týkal všech regionálních společností Arriva. Trval od dubna 2016 do konce října 2018. „V první fázi jsme si nechali udělat asi pět črtů pro naši interní skupinu, abychom si ověřili, jestli barevně směřujeme správně. Samozřejmě, naši řidiči mají trochu jiné postavy než modelové na črtech, ale řekli jsme si, jak bude vypadat bunda, kde budou loga, jak to bude vypadat kompozičně, že k sobě barvy sedí, že šedá jde s modrou a logo bude osm centimetrů, nebo šest… Kreativita tam byla,“ popisuje Klobouček.
Zadání pro dodavatele bylo připraveno v lednu 2018. V prvním kole oslovila Arriva osm firem. Do další fáze postoupily čtyři české nebo slovenské a jedna polská firma, které dostaly konkrétní zadání. „V prvním kole jsme měli rámcovou představu o ceně a o tom, jak ta uniforma bude vypadat. Vzorovou uniformu jsme měli už v prvním kole od všech účastníků. Potom jsme si sedli na centrále s pracovní skupinou ke stolu a každá firma svou kolekci prezentovala. Řidiči a odboráři si vše zkoušeli, dámy i pánové. Dělali jsme si zápisky, co vyhovuje a co nevyhovuje, když skončil prezentační den, nechali jsme je vybrat, kdo je podle nich nejlepší kandidát do druhého kola. Vzácně se téhož dne shodli na dvou firmách, jedné z Čech a jedné ze Slovenska, které měly velmi dobré vzorky a velmi dobrý přístup,“ dodal Jan Klobouček.
Ve druhém kole již byla vytvořena přesná specifikace toho, jak bude vypadat příští uniforma. Proběhla schůzka s oběma dodavateli najednou a probíraly se jednotlivé vzorníky barev, aby byly finální vzorky obou firem jednotné. Následně firmy dostaly dva měsíce na přípravu konečné podoby uniforem a tvorbu finální ceny. Termín vypršel 15. října a hned následující den dostala pracovní skupina obě uniformy, aby se její členové mohli vyjádřit, co by na nich ještě zlepšili. Pak pracovní skupina sepsala požadavky a zakázku na výrobu uniforem pro Českou i Slovenskou republiku vyhrála slovenská firma Sabrina, ta dala lepší nabídku v řádu desetitisíců eur na rok.