Arriva provoz na městské lince zahájí již v neděli

S novým jízdním řádem na rok 2019 dojde k několika změnám na městské železniční lince. Nejenže dojde ke změně dopravce, linka bude také celotýdenně prodloužena do Hostivaře. Nově místo čísla S41 ponese číslo S49. Lidé ve vlacích této linky najdou bezplatnou Wi-Fi, elektrické zásuvky nebo vodu zdarma. Její provoz budou zajišťovat jednotky řady 845, ale na začátku provozu vypomůžou i jednotky Desiro.

Ve čtvrtek proběhlo představení nového dopravce na městské lince pro novináře. (foto: ROPID)

Městská linka bude mít nově označení S49, protože spojuje linku S4 do Kralup na jednom konci s linkou S9 do Benešova na konci druhém. V ranní i odpolední špičce pojede každých 30 minut. Mimo špičku a o víkendech jednou za hodinu. Kromě několika spojů na začátku a konci špičky pojedou všechny vlaky linky S49 až do Hostivaře, kde můžete využít osmiminutový přestup a pokračovat dál vlakem na Uhříněves, Říčany, Strančice a Benešov,“ vysvětluje ředitel ROPIDu Petr Tomčík. 

„Získali jsme kontrakt na tuto linku po dobu 10 let, jenom 3 roky ale máme jisté. Za další 3 roky se budou soutěžit nízkopodlažní elektrické jednotky. Budeme zde jezdit s touto komfortní jednotkou pro cestující se zásuvkami, Wi-Fi, informačním systémem, vodou zdarma a s novinami,“ uvedl generální ředitel Arriva Daniel Adamka. Cestující budou mít možnost napít se z barelu uprostřed soupravy. Stevardi budou nabízet základní nabídku občerstvení.

Dva až tři měsíce budou na linku nasazeny nízkopodlažní jednotky Siemens Desiro. Ty si půjčí od mateřské Deutsche Bahn. K nasazení dvou jednotek Desiro dojde už v prosinci. Potom se zapojí další jednotka 845. Arriva jich vlastní šest, jedna z nich prochází rekonstrukcí. Hlavním problémem je, že tyto jednotky nejsou nízkopodlažní. „Všechny vlaky mají nástupní kolejničky, po kterých vjede vozíčkář z vysokého nástupiště za pomoci stevarda bez problému dovnitř,“ objasnil Adamka.

Arriva žádný vlastní tarif pro Prahu ani prodej vlastních jízdenek nechystá. Na lince budou platit hlavně jízdenky PID, které si bude možné koupit i od stevarda ve vlaku, ale na žádost organizátora dopravy ROPID bude uznávat jízdenky Českých drah. „Pokud tak cestující vystoupí například z rychlíku ČD v Holešovicích a bude chtít pokračovat vlakem Arrivy do Libně, bez obav může pokračovat na jízdenku ČD,“ zmínil Farář. Podle ROPIDu budou všichni cestující využívat Lítačku či jízdenky PID. České dráhy budou dráhy prodávat lístky jen na relace, které samy obsluhují. Problém nenastane mezi Roztoky a Libní, kudy jezdí vlaky ČD, ale v úseku Libeň – Hostivař přes Malešice vlaky Českých drah nejezdí – cestující si tak musí kupit lístek přes hlavní nádraží, taková cesta je ale dvakrát delší a tím pádem i dražší.

Tyto nástupní kolejničky zajistí, že souprava bude přístupná i pro vozíčkáře. (foto: ROPID)


Interiér jednotky 845. (foto: ROPID)


Jednotka přijíždí do stanice Praha-Hostivař. (foto: ROPID)


Souprava 845 ve stanici Praha-Hostivař. (foto: ROPID)

Štítky , , , , , , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.

Autor: Vojtěch Jánský

Na stránkách začal pracovat v lednu 2018 na městských linkách. Od května 2018 je zástupcem šéfredaktora stránek. V říjnu 2018 ukončil práci na městských linkách a nyní se věnuje denním článkům.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *