Dohledové a poplachové přijímací centrum se přesouvá z depa Kačerov do depa Hostivař. Nové centrum je vybaveno moderními prvky a funguje v konceptu „všechno v jednom“. Dopravní podnik hl. m. Prahy tak učinil další krok ke zvýšení bezpečnosti cestujících.
„Nyní máme k dispozici skutečně moderní dohledové centrum, které je zárukou lepšího sběru a vyhodnocování bezpečnostních situací i možných incidentů ve všech areálech DPP. Výrazně tak zlepšíme bezpečnost pro cestující i naše zaměstnance,“ uvedl bezpečnostní ředitel DPP Daniel Barták.
Centrum se začalo stavět v dubnu letošního roku. Nachází se v depu Hostivař, přístavku haly B, v bývalé kantýně. Byla nutná kompletní změna stavebních dispozic, vybudováno bylo také nové zálohované napájení, řešena byla i datová konektivita. Za téměř 12 milionů Kč je součástí vlastní profesionální serverovna se zálohovanou klimatizací a video stěna, kterou je možné datově propojit s obdobnými centry Magistrátu hl. m. Prahy. To má prý usnadnit řešení větších incidentů.
DPP kladl důraz na použití nejmodernějšího vybavení. Zázemí pro pracovníky centra je tak kompletně zařízeno moderními přístroji a prvky. K současným bezpečnostním nástrojům se přidají další sofistikované bezpečnostní nástroje. Celé centrum je vybudováno v konceptu „všechno v jednom“, tedy všechny technologie, rozváděče, UPS, ale i kompletní sociální zázemí, jsou v jednom odděleném prostoru. Tato koncepce je důležitá pro autonomní provoz po omezenou dobu bez závislosti na dalších prostorech a výbavě areálu.
„DPP tak nyní disponuje v depu Hostivař dohledovým centrem, které profesionálně dohlíží nad bezpečností cestující veřejnosti. Moderní dohledové centrum DPP snese nejpřísnější srovnání s mezinárodními zařízeními podobného významu. Do budoucna se stane základem pro vybudování systému bezpečnostního dispečinku DPP,“ vychvaluje náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast životního prostředí, infrastruktury, technické vybavenosti a bezpečnosti a člen dozorčí rady DPP Petr Hlubuček.
To ale vyvrací šéfredaktor webu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš, říká: „Je samozřejmě dobře, že dopravní podnik se snaží zvyšovat bezpečnost cestujících při používání moderních technologií. Problémem zůstávají dozorčí v metru. Ti si často nevšimnou ani brutální rvačky na nástupišti pod kamerami. Místo sledování kamer se totiž věnují mimopracovním záležitostem a kontrola jejich činnosti z řad nadřízených selhává.“