Dopravní podnik hl. m. Prahy zaznamenal úspěch v soudním sporu se společností euroAWK, které dříve pronajímal plochy pro instalaci city light vitrín v metru. Po více než čtyřech letech soudního řízení pravomocně rozhodl Městský soud v Praze, že euroAWK musí z prostor metra odstranit všechny reklamní vitríny. DPP nově pronajme reklamní prostory společnosti BigBoard.
„Naše úsilí o zvýšení výnosů pro DPP z pronájmu reklamních ploch se vyplácí. Společnost euroAWK bude muset do měsíce po doručení rozsudku odklidit city light vitríny z prostor pražského metra. Verdikt Městského soudu je pomyslnou tečkou ve sporu, který s euroAWK vedeme od roku 2014,“ uvádí v tiskové zprávě Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
DPP již našel za společnost euroAWK náhradu. Letos na jaře se uskutečnilo dvoukolové poptávkové řízení na pronájem těchto ploch v metru, které doposud neoprávněně vyžívala firma euroAWK. Přihlásilo se do něj devět uchazečů včetně euroAWK. Vítězem poptávkového řízení se stala společnost BigBoard, která nabídla více než čtyřnásobně vyšší cenu za pronájem ploch. Zatímco euroAWK platila za jednu vitrínu zhruba 9 200 korun ročně, BigBoard nabídl částku 38 563 korun. Za pronájem stejných míst tak DPP díky poptávkovému řízení získá přes 35 milionů korun ročně více, než doposud dostával od euroAWK.
Rozsudek Městského soudu v Praze potvrdil verdikt Obvodního soudu pro Prahu 10 z loňského prosince. Tehdy jednatelka firmy Bärbel Nietenová na dotaz ČTK uvedla, že má firma platnou smlouvu a odvolá se. Proti nynějšímu rozsudku se už odvolat nelze. Společnost musí z prostor metra odstranit všechny reklamní city light vitríny. Podnik vypověděl firmě euroAWK smlouvu k dubnu 2013. Firma ale výpověď neakceptovala a dál inkasovala peníze od inzerentů. DPP na ni proto podal žalobu, kterou se domáhal vyklizení ploch. Pro euroAWK procesní neúspěch znamená povinnost vyklidit více než 1 200 míst ve lhůtě 1 měsíce od doručení písemného vyhotovení rozsudku. Proti rozhodnutí odvolacího soudu se již nelze dále odvolat.
DPP za poslední dva roky úspěšně vysoutěžil v tendrech několikanásobně výhodnější podmínky pro pronájem části svých reklamních ploch. Do budoucna proto DPP hodlá v této úspěšné praxi pokračovat a vypisovat výběrová řízení na další reklamní plochy. Podnik se soudí i s další reklamní společností Rencar, s níž uzavřel v roce 1997 ohledně reklamy v MHD dohodu. Ta má trvat do roku 2031. Podle DPP je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. Rencar s tím nesouhlasí. Soud v tomto případě ještě nerozhodl.