Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) zadal ke zpracování ateliéru A69 studii na proměnu okolí stanice metra Malostranská. Studie si klade za cíl vymyslet řešení, které by lépe vyvážilo jednotlivé druhy dopravy. Studie zohledňuje zejména bezpečnost chodců a řeší návaznosti na nejbližší okolí.
Úzké tramvajové ostrůvky, silná automobilová doprava, stanice metra, velký obrat cestujících, to jsou důvody, proč je na Klárově velká nehodovost. To byl také jeden z důvodů vzniku studie, která upřednostňuje bezpečnost chodců před rychlým průjezdem aut.
“Takto významné místo by mělo být nejen reprezentativní, ale i bezpečné a přehledné. Jsem ráda, že návrh počítá i s obnovou okolních prostranství. Doufám, že Klárov bude dalším místem, kde se lidé budou cítit bezpečněji a na které budeme moci být pyšní,” říká dnes již bývalá náměstkyně primátorky Petra Kolínská.
Na Klárově přibydou nové stromy, přechody, rozšířené chodníky a nástupní ostrůvky. Tramvajová trať bude narovnána, vzniknou i nové pruhy pro cyklisty. Revitalizace by se měla dočkat i takzvaná ‚myší díra‘ – schodiště z Klárova na Letnou. U ní studie předpokládá bezbariérovou úpravu. Jednou z variant zklidnění Klárova je také omezení levotočivého odbočení do Valdštejnské ulice směrem od Mánesova mostu. Realizace projektu udává rok 2023, předběžné náklady činí přes 400 milionů korun.
Tak nevím, ale ze zde přiložených obrázků to spíš vypadá, že za neskutečné peníze se neudělá prakticky nic ke zvýšení bezpečnosti. Furt to vypadá stylem, něco udělat, ale za žádnou cenu neomezit autíčka, což je koncepce patřící do minulého století.