Linka PID 327

Autobusová linka 100327 (PID 327)
Praha,,Opatov – Jesenice,Osnice – Jesenice

Rozsah provozu: celotýdenně

Typ autobusů: standardní

Dopravce: Arriva City, s.r.o.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Počet variant trasy: 1

Konečné zastávky: 3 (Praha,,Opatov; Jesenice,Osnice; Jesenice)

Přestupní uzly: Praha,,Opatov; Jesenice

Doba jízdy: 23 min

Délka linky: 13 km

Zastávky:

PRAHA,,OPATOV – Praha,,Šeberov (×) – Praha,,V Ladech – Praha,,Pod Vsí (×) – Praha,,Hrnčířský hřbitov (×) – Praha,,Hrnčíře (×) – Praha,,Drazdecká (×) (Z) – Jesenice,Zdiměřice,Sportovní areál (×) – Jesenice,Zdiměřice,bytovky – Jesenice,Zdiměřice,u rybníka – Jesenice,Zdiměřice,Canadian School – Jesenice,,Kocanda – Jesenice,Osnice,hřbitov – JESENICE,OSNICE – Jesenice,Osnice,hřbitov – Jesenice,,Kocanda – Jesenice,,Belnická – JESENICE

Něco o lince:

Linka 327 spojuje Jesenici a celky, patřící k ní s metrem v Praze na Opatově. Linka je ve svazku se svojí sesterskou linkou 326, se kterou má část trasy společnou. V pracovní dny linka 327 jezdí méně často, než 326, ale o víkendech tvoří linky spolu souhrnný interval 30 minut.

Historie:

Linka 327 poprvé vyjela 1. dubna 1997 v podstatě stejné trase, jako dnes. Od 14. prosince 2003 byla linka zkrácena do Osnice. Od 6. března 2005 je zaveden i víkendový provoz této linky. Tomu napomohlo zrušení linky 226 z Opatova do Hrnčířů, jejíž spoje byly převedeny právě na linku 327. Od 14. června 2009 již linku neprovozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy, ale nově Veolia Transport Praha, s.r.o. Díky změně dopravce se mohly začít na lince objevovat i midibusy, čehož se využívalo od 7. března 2010 převážně o víkendech.


V minulosti linku 327 provozoval Dopravní podnik hl. m. Prahy, zde Karosa B951E nedaleko zastávky Pod Vsí (zdroj: www.autobusy.org)

S celostátní změnou jízdních řádů dne 11. prosince 2011 byla linka 327 prodloužena vybranými spoji opět do Jesenice, což byla zatím poslední změna trasy této linky. O rok později, k 9. prosinci 2012, jsou do jízdního řádu zaneseny i garantovaně nízkopodlažní spoje. Od 1. srpna 2015 dochází na lince v souvislosti se zprovozněním nového vědecko-výzkumného centra BIOCEV ve Vestci a optimalizací linek 326 a 327 k rozšíření provozu do Jesenice a zkrácení intervalu o víkendech na 60 minut.

Mapa:

Intervaly:

Pracovní den
Sobota a Neděle
Úsek
Se
Ve
Do
Od
Ve
a)
20  40 60 30 60 60 60 60
b) 1 pár 120 60 1 pár + 1 spoj T 60 – 120 120 120
a) Praha,,Opatov – Jesenice,Osnice
b) Jesenice,Osnice – Jesenice

Platný jízdní řád

Zajímavá místa na trase:

  • Pod Vsí – PP Hrnčířské louky
  • Hrnčířský hřbitov – Hrnčířský rybník, PP Hrnčířské louky
  • Hrnčíře – kostel sv. Prokopa, pomník obětem 1. Světové války
  • Jesenice,Zdiměřice,u rybníka – Zdiměřický strom svobody
  • Jesenice,,Kocanda – kaple sv. Cyrila a Metoděje
  • Jesenice,,Osnice – červená turistická značka
  • Jesenice – kaple sv. Prokopa

Zveřejněno: XX. XX. 2019
Autor: Tomáš Cígler

Komentáře jsou uzavřeny.