Autobusová linka PID 607 (MHD Kladno 7)
Kladno,,aut. nádraží – Libušín,,nám. – Smečno
Rozsah provozu: celotýdenně*
Typy autobusů: standardní
Dopravce: ČSAD MHD Kladno a.s.
Garantované nízkopodlažní spoje: ne
Počet variant trasy: 4
Konečné zastávky: 4 (Kladno,,Havlíčkovo náměstí, Kladno,,aut. nádraží, Libušín,,nám., Smečno)
Přestupní uzly: Náměstí Svobody
Doba jízdy: 30 minut (Aut. nádraží – Smečno) / 20 minut (Aut. nádraží – Libušín nám.)
Délka linky: 13 km (Aut. nádraží – Smečno) / 8 km (Aut. nádraží – Libušín nám.)
Zastávky:
Kladno,,aut. nádraží – Divadlo – Central – Gymnansium – Nám. Svobody – U nemocnice – Žel. zast., město – Vítězná – U kostela – Rozdělov – Smečenská – Libušín,,Rozcestí Důl Max (x) – Libušín,,Důl Max (O) – Libušín,,Suchá Horka (x) – Libušín,,škola – Libušín,,nám. (- Libušín,,Černá zem – Svinařov – Smečno) / (Vinařice,,Rozc. Třebichovice (x) – Třebichovice – Třebichovice,,U Kapličky)
Historie:
Od roku 1989 se její trasa téměř nezměnila. V uvedeném roce jezdila v trase Libušín – Rozdělov – Nám. Klementa Gottwalda (Nám. Svobody) – ZÚNZ (dnes poblíž zastávky Pod mostem) – POLDI SONP (dnes Poldi) – Újezd. Interval činil 5-20 minut ve špičce, resp. 40-50 minut v sedle. O víkendu potom 50-70 min. Sloužila (ostaně jako většina linek MHD) k návozu zaměstnanců do hutí.
Něco o lince:
Linka 7 v pracovních dnech vyjíždí z autobusového nádraží (jako jediná z MHD). Patrně proto, že Švermov je v pracovní dny obsloužen 6 linkami v souhrnném intervalu cca 10 minut. Jak už bylo řečeno, linka 7 v úseku Havlíčkovo nám. – Nám. Svobody kopíruje linku 2 pouze s tím rozdílem, že v úseku Na kopci/Kübeck – Aut. nádraží jede delší trasou přes zastávky Průmyslová a Poldi. Odtud jede po tř. ČSA, pozdějí Vítězné kolem nemocnice a věžáků. Poté pokračuje mimo Kladno po okresní silnici 23635 přes zastávku Libušín,,rozc. Důl Max. První zastávka na území Libušína je spíše nostalgická – u dávno zrušeného koupaliště před samotným Libušínem. Mimo koupaliště je tam několik rodinných domů a chatová oblast, takže využití zastávky je mizivé.
SoR CN10,5 přijíždí do zastávky Central (foto: JAH)
Následující zastávkou je Libušín,,škola, která je paradoxně vzálená od školy cca 350m. Poté linka pokračuje do nově zrekonstuované zastávky umístěné u kruhového objezdu (při jehož výstavbě proběhla i rekonstrukce zastávky) – Libušín náměstí, kde končí vybrané spoje této linky. Poté pokračuje přes část Libušína Černá zem do Svinařova a dále do Smečna, kde končí na náměstí T.G.Masaryka.
Dnes již vyřazená Karosa B732 odbavuje cestující v zastávce Žel. zast., město (foto: MCH)
Tato linka je vedena zejména plynovými SoRy CNG10.5 s manuální převodovkou, doplněné o Karosy B952E. Před nákupem SoRů byla linka obsluhována vozy Crossway LE a Karosa B952E.
SoR CNG10.5 vjíždí do zastávky Poldi (foto: MCH)
Od 26.8.2017 je provozována v rámci PID pod číslem 607. Od téhož dne mírně změnila trasu – o víkendech již nezajíždí do Švermova a vybrané spoje jsou ze zastávky Libušín,,nám. prodlouženy do Třebichovic.
Mapa:
Pracovní den | Sobota a neděle | |||||
RŠ | Se | OŠ | Ve | |||
10-30 | 60 | 30 | 30-120 | 60-120 |
Zajímavá místa na trase:
- Poldi – průmyslová zóna, areál bývalé Poldi
- Gymnasium – Gymnasium a Váňův kámen
Váňův kámen u gymnázia (Foto: JAH)
- U kostela – Žel. zast., město – Věžáky
Aktuální jízdní řád Staré jízdní řády:
- Linka 225007 – 1. 9. 2014
- Linka 225007 – 1. 9. 2015
- Linka 225007 – 1. 7. 2016 (prázdniny)
- Linka 225007 – 19. 9. 2016
- Linka 225007 – 11. 12. 2016
Fotografie:
Aktualizováno: 25.8.2017