V roce 1955 byl vyroben nový typ s označením T2. Stísněný interiér vozů T1 a nemožnost úpravy pro provoz na rozchodu 1000 mm vedly k vývoji typu T2.
Elektrická výzbroj je shodná s typem T1. Vozová skříň byla delší a širší, čímž se sice zvětšila obsaditelnost vozu, ale pro zvětšený obrys vozu se musela zejména na křižovatkách upravovat osová vzdálenost kolejí v obloucích. První dva vozy byly prototypy ev. č. 6001 a 6002 předány do provozu v roce 1955. Vůz ev. č. 6001 měl podélná sedadla a ev. č. 6002 příčná v uspořádání 2+1, čímž se snížila obsaditelnost. Sériová výroba začala roku 1957, ale do Prahy žádný vůz dodán nebyl. Na voze ev. č. 6001 byl tyčový sběrač byl nahrazen pantografovým. Roku 1965 byl vůz předán Dopravnímu podniku Olomouc pod ev. č. 115, který nebyl zachráněn, vandaly zničen a zlikvidován. Vůz ev. č. 6002, byl v roce 1956 vystaven na mezinárodním veletrhu v Brně a zapůjčen Dopravnímu podniku Liberec. Dál byl předán do Bratislavy, kde jezdil bez výraznějších poruch. Dopravní podnik Bratislava roku 1977 dal vůz Dopravnímu podniku Praze kvůli žádosti, kde byla dána vozu pražský rozchod, a opraven. Roku 2000 vůz T2 pražského ev. č. 6002 stal exponátem Muzea městské hromadné dopravy v Praze.
Zveřejněno: 25. 2. 2012
Aktualizováno: 12. 5. 2014
Autor: Martin Chour