Přelom roku bývá časem novoročních předsevzetí. Pražský dopravní podnik plánuje v tomto roce řadu investic. Geologický průzkum v oblastech, kde bude vést linka D. Podnik plánuje řadu oprav tramvajových tratí a výměnu dřevěných pražců za betonové na trase C nebo dokončí stavbu výtahů a rekonstrukci eskalátorů ve stanici Karlovo náměstí.
Letos začne geologický průzkum za stovky milionů nutný pro výstavbu nové linky pražského metra. Průzkum začne na Pankráci, odkud by trasa měla vést do stanice Depo Písnice. Na plánovaný projekt je vydáno územní rozhodnutí, které však napadli u soudu dva vlastníci pozemků. Právě s výkupem pozemků má Praha velké potíže, zlepšení v podobě spojení městské společnosti se soukromým subjektem nakonec politici neschválili.
Letos by měla být zahájena rekonstrukce Nádražní ulice, tramvajová trať z Ohrady přes most na Krejcárku až na Palmovku se také dočká opravy, práce budou probíhat také na trati mezi ulicí Vladimírova a vozovnou Pankrác a stavbaři se vydají na Bubenské nábřeží a ulici Komunardů. Konec oprav je plánován až na rok 2020, úsek Ohrada – Palmovka bude dokončen v roce 2019.
Cestující čekají tři výluky na lince C a ve zbylé části Vinohradské dojde k rekonstrukci tramvajové tratě. V minulém roce začala výstavba výtahu ve stanici Karlovo náměstí za 212 milionů korun. Ve stejné stanici se až srpna budou rekonstruovat eskalátory. V tomto roce bude možnost nakoupit si jízdenky v tramvaji. Postupně by se ve všech vozech měly objevit terminály pro platbu jízdného platební kartou. Jako první tuto možnost podnik zavedl na linkách číslo 18 a 22.
A což takhle opravit tu TT alias Tankodrom mezi Plzeňkou(včetně) a Zlíchovem(mimo)?? Tu nechá DP chátrat na stav ala Charkov?