V tomto článku vám přinášíme požadavky MČ na provoz autobusů v březnu 2018. Pomocí mailové korespondence jsme obeslali všechny městské části na území hl. m. Prahy, ale seznam není kompletní, protože nám některé městské části vůbec neodpověděly. Oproti stavu v červenci 2016 ubylo požadavků (článek z července 2016), což je nejspíše způsobené nedostatkem řidičů nebo vyslyšením již některých požadavků ROPIDem v roce 2016 a 2017.
Praha 1
- požadavek na rozvoj midibusových linek
Praha 2
- změna trasy linky 148 tak, aby bylo obslouženo předpolí Nuselského mostu (ul. Boženy Němcové).
- požaduje pro noční linky zrušit zastávku u lékařského domu v ul. Sokolská (I. P. Pavlova), ale zatím není možné tomuto požadavku vyhovět z důvodu návazností na tramvajové linky.
Praha 3
- požadavek na prodloužení linky 101 z Vršovic přes náměstí Jiřího z Poděbrad na náměstí Winstona Churchilla
Praha 5
- zavedení tunelbusu Strahovským tunelem
Praha 13 (Jinonice, Třebonice, Stodůlky)
- v současnosti nemají žádné požadavky
Praha 15 (Horní Měcholupy, Hostivař)
- zavedení přímého spojení mezi oblastmi Na Košíku a Horních Měcholup
- zavedení školního spoje mezi zastávkami Přeštická – Morseova (zavedeno 4. 3. 2018 linkou 254)
- posílení linky 177 na konci ranní špičky mezi zastávkami Přeštická a Skalka (4. 3. 2018 zavedeny 4 páry spojů)
- osazení zastávky Livornská (oba směry) mobilními přístřešky
Praha 17 (Řepy)
- v současnosti nemají žádné požadavky
Praha 19 (Kbely)
- příprava rezervní infrastruktury v rámci rekonstrukce Jilemnické ulice (u budoucí železniční zastávky)
- v plánu udržitelné mobilitity se nachází projekt trolejbusu resp. elektrobusu na území MČ Praha 19
- případný rozvoj autobusových linek v návaznosti na vlak či elektrobus
- úprava poloh a zřizování zastávek v nové obytné výstavbě (Bukovinská, Vinořský zámek, Za Novákovou Zahradou…)
- požadavek na výstavbu obratiště Kbelský hřbitov, kam by byly prodlouženy krátké spoje linky 185
Praha 20 (Horní Počernice)
- zřízení zastávky v blízkosti Šanovská x Na Svěcence
- rekultivace některých přístřešků pro cestující
- MČ bude žádat o možnost zajíždění elektrobusů do Horních Počernic
Praha 21 (Újezd nad Lesy)
- propojení městských a příměstských autobusů na linky metra a vlaků S1 a S7
- posílení JŘ ve špičkách PD
- zřízení nočních a školních linek
- propojení na cyklobusy v cyklistické sezóně
Praha 22 (Uhříněves, Hájek)
- zřízení spojení do Dubče (prodloužení linky 228)
- mimo špičky zkrácení intervalu vlaků na 15 minut
- zavedení linky k Penny Marketu
Benice
- zavedení přímého spojení Benic s metrem C
Běchovice
- v současnosti nemají žádné požadavky
Březiněves
- navýšení kapacity příměstských autobusů a linky 103
- zpravidelnění příměstských autobusů
Dolní Počernice
- realizace autobusového propojení mezi Dolními a Horními Počernicemi po ul. Národních hrdinů a Do Svépravic
Dubeč
- zřízení spojení do Uhříněvsi po ulicích K Vilkám a Bečovská
Ďáblice
- posílení linky 103 večer v PD a o víkendu
- vedení linky 202 až na Černý Most
Královice
- vedení linek 229 a 366 přímo do Uhříněvsi, nikoliv přes Hájek
Koloděje
- lepší proklady v sedle, v podvečer a v noci
- kratší přestupy v Klánovicích z/na linku 303
Kolovraty
- špatné spojení s některými částmi Říčan (nemocnice, obchodní domy) – zastavování nějaké linky 3xx nebo vybudování přestupu u křižovatky do Nedvězí
- vytvoření spojení s Čestlicemi a Královicemi
- vytvoření linky na Háje s vynecháním Uhříněvsi (Královice-Kolovraty-Lipany-Benice-Pitkovice-Křeslice-Háje)
- zkrácení intervalu vlaků na 15 min v PD od 6 do 21 hodin na trati z Říčan do Prahy
- vložení vlaků ve ranní špičce mezi Říčany a Prahou
- opravdové sjednocení tarifu s vlaky
Kunratice
- zřízení zastávky u rohu ulic K Šeberáku a Vožická pro linky 165 a 203
Lysolaje
- autobusy aby jezdily co nejčastěji, spolehlivě dle jízdního řádu, řidiči byli slušní a ohleduplní a autobusy byly čisté a komfortní pro cestující
Nedvězí
- požaduje spojení Nedvězí – Říčany
Újezd
- v současnosti nemají žádné požadavky
Vinoř
- dobrá dostupnost ke stanicím metra v dostatečné kapacitě, kvalitě a četnosti
Zličín
- zavedení obsluhy sídliště Metropole Zličín
Autor: Vojtěch Jánský
Zveřejněno 26. 3. 2018
148 a 101 budou až po rekonstrukcích, které budou bůhvíkdy. Strahovským tunelem by měl jezdit autobus cca od května zatím jako zkušební.
Trolejbus do Kbel je blbost.
Obratiště Kbelský hřbitov chválím, protože z Bakovské to hned musí odjíždět, je to malé.
Zastávky v obytné výstavbě bych nechal bez kritiky.
Linka mezi Horními a Dolními Počernicemi je dobrý nápad, ale Praha ho v dubnu 2017 neschválila, tak nevím, jestli to bude, ale nebylo by to špatné, jenom By tam musely být Sd vozy nebo jiný dopravce, protože DP má málo midibusů.
Co se týče Uhříněvsi, tak tam bych splácl dvě mouchy jednou ranou a zavedl bych linku 232 v trase Dubeč – Dubeček – K Vilkám – Bečovská – Uhříněves – Penny Market – Královice -(Nádraží Klánovice?)
Proč má být 202 vedena až na Čerňák, když to už zkrátili?? Tam jezdí 201 a dost by mě zajímalo, jakou by měla trasu potom.
Jestli se Metropolí rozumí ty baráky u OC, tak tam asi prodlouží 130….A nechci nic kritizovat, ale jenom říkám, co si o tom myslím a jak by to mohlo nebo mělo být.
Pokud se v některých kritikách mýlím, tak vysvětlení samozřejmě přijmu…třeba ten trolejbus není blbost, ale když už, tak bych ho dal někam do sídlišť.
No, to že Praha 13 nepožaduje žádnou změnu není vůbec pravda.
Praha 13 si ztěžuje na změny linke 137, 142 a 225 v oblasti Velké Ohrady.
Pokud se linka 142 znovu neprodlouží tak požaduje, aby ROPID vedl linku 225 i směrem k Malé Ohradě a linku 137 zkrátil na Nové Butobice nebo do Jinonic
V trase: Nové Butovice – Luka – Stodůlky – Jiviny – Vlastina – Nádraží Veleslavín metrobusovou linku 214.
Praha 13 navíc požaduje zkrácení linky 168 k Nemocnice Na Homolce a z Nových Butovice přes Nemocnici Motol a Vypich bych zavedl přímou metrobusovou linku 219.
Praha 14 by byla radši, kdyby linka 201 jezdila mezi Rajskou zahradou a Letňany přes Hloubětín a z Černého mostu do Satalic by jezdila linka 186.
Dobrý den,
pokud byste si přečetl úvod, zjistil byste, že jsme obeslali všechny městské části. Konkretně MČ Praha 13 nám napsala, že v současnosti nemají žádné požadavky.
Za Tram-Bus.cz Vojtěch Jánský