V tomto článku vám přinášíme požadavky MČ na provoz autobusů v březnu 2018. Pomocí mailové korespondence jsme obeslali všechny městské části na území hl. m. Prahy, ale seznam není kompletní, protože nám některé městské části vůbec neodpověděly. Oproti stavu v červenci 2016 ubylo požadavků (článek z července 2016), což je nejspíše způsobené nedostatkem řidičů nebo vyslyšením již některých požadavků ROPIDem v roce 2016 a 2017.
Praha 1
- požadavek na rozvoj midibusových linek
Praha 2
- změna trasy linky 148 tak, aby bylo obslouženo předpolí Nuselského mostu (ul. Boženy Němcové).
- požaduje pro noční linky zrušit zastávku u lékařského domu v ul. Sokolská (I. P. Pavlova), ale zatím není možné tomuto požadavku vyhovět z důvodu návazností na tramvajové linky.
Praha 3
- požadavek na prodloužení linky 101 z Vršovic přes náměstí Jiřího z Poděbrad na náměstí Winstona Churchilla
Praha 5
- zavedení tunelbusu Strahovským tunelem
Praha 13 (Jinonice, Třebonice, Stodůlky)
- v současnosti nemají žádné požadavky
Praha 15 (Horní Měcholupy, Hostivař)
- zavedení přímého spojení mezi oblastmi Na Košíku a Horních Měcholup
- zavedení školního spoje mezi zastávkami Přeštická – Morseova (zavedeno 4. 3. 2018 linkou 254)
- posílení linky 177 na konci ranní špičky mezi zastávkami Přeštická a Skalka (4. 3. 2018 zavedeny 4 páry spojů)
- osazení zastávky Livornská (oba směry) mobilními přístřešky
Praha 17 (Řepy)
- v současnosti nemají žádné požadavky
Praha 19 (Kbely)
- příprava rezervní infrastruktury v rámci rekonstrukce Jilemnické ulice (u budoucí železniční zastávky)
- v plánu udržitelné mobilitity se nachází projekt trolejbusu resp. elektrobusu na území MČ Praha 19
- případný rozvoj autobusových linek v návaznosti na vlak či elektrobus
- úprava poloh a zřizování zastávek v nové obytné výstavbě (Bukovinská, Vinořský zámek, Za Novákovou Zahradou…)
- požadavek na výstavbu obratiště Kbelský hřbitov, kam by byly prodlouženy krátké spoje linky 185
Praha 20 (Horní Počernice)
- zřízení zastávky v blízkosti Šanovská x Na Svěcence
- rekultivace některých přístřešků pro cestující
- MČ bude žádat o možnost zajíždění elektrobusů do Horních Počernic
Praha 21 (Újezd nad Lesy)
- propojení městských a příměstských autobusů na linky metra a vlaků S1 a S7
- posílení JŘ ve špičkách PD
- zřízení nočních a školních linek
- propojení na cyklobusy v cyklistické sezóně
Praha 22 (Uhříněves, Hájek)
- zřízení spojení do Dubče (prodloužení linky 228)
- mimo špičky zkrácení intervalu vlaků na 15 minut
- zavedení linky k Penny Marketu
Benice
- zavedení přímého spojení Benic s metrem C
Běchovice
- v současnosti nemají žádné požadavky
Březiněves
- navýšení kapacity příměstských autobusů a linky 103
- zpravidelnění příměstských autobusů
Dolní Počernice
- realizace autobusového propojení mezi Dolními a Horními Počernicemi po ul. Národních hrdinů a Do Svépravic
Dubeč
- zřízení spojení do Uhříněvsi po ulicích K Vilkám a Bečovská
Ďáblice
- posílení linky 103 večer v PD a o víkendu
- vedení linky 202 až na Černý Most
Královice
- vedení linek 229 a 366 přímo do Uhříněvsi, nikoliv přes Hájek
Koloděje
- lepší proklady v sedle, v podvečer a v noci
- kratší přestupy v Klánovicích z/na linku 303
Kolovraty
- špatné spojení s některými částmi Říčan (nemocnice, obchodní domy) – zastavování nějaké linky 3xx nebo vybudování přestupu u křižovatky do Nedvězí
- vytvoření spojení s Čestlicemi a Královicemi
- vytvoření linky na Háje s vynecháním Uhříněvsi (Královice-Kolovraty-Lipany-Benice-Pitkovice-Křeslice-Háje)
- zkrácení intervalu vlaků na 15 min v PD od 6 do 21 hodin na trati z Říčan do Prahy
- vložení vlaků ve ranní špičce mezi Říčany a Prahou
- opravdové sjednocení tarifu s vlaky
Kunratice
- zřízení zastávky u rohu ulic K Šeberáku a Vožická pro linky 165 a 203
Lysolaje
- autobusy aby jezdily co nejčastěji, spolehlivě dle jízdního řádu, řidiči byli slušní a ohleduplní a autobusy byly čisté a komfortní pro cestující
Nedvězí
- požaduje spojení Nedvězí – Říčany
Újezd
- v současnosti nemají žádné požadavky
Vinoř
- dobrá dostupnost ke stanicím metra v dostatečné kapacitě, kvalitě a četnosti
Zličín
- zavedení obsluhy sídliště Metropole Zličín
Autor: Vojtěch Jánský
Zveřejněno 26. 3. 2018