Dopravní podnik si na tři roky půjčil populární postavičky, aby zlepšil prostředí přepravy. Ve středu, 5. 12. 2018, představil novou výchovnou kampaň s názvem „Slušnost a bezpečnost“. Bob a Bobek naučí mladší cestující o tom, jak se chovat v dopravních prostředcích. Děti budou pomocí mobilní aplikace sbírat QR kódy v dopravních prostředích, za ně dostanou odměnu.
Tato kampaň si klade za cíl, aby se lidé chovali v dopravních prostředcích bezpečněji a ohleduplněji. Řada stížností se týká toho, že cestující porušují nepsaná pravidla týkající se vzájemné ohleduplnosti. Bob a Bobek budou prostřednictvím vtipných obrázků cestující učit zásadám slušného chování. Kampaň upozorňuje na to, že bychom měli jít svým chováním ostatním příkladem. Cestující by se měli k řidičům a revizorům chovat s úctou. Podlicenci na Boba a Bobka zapůjčila dopravnímu podniku Česká televize. Práva po jejich tvůrci Vladimíru Jiránkovi spravuje společnost Boba Studio. Ta společně s firmou Dowis ztvárnila všechny vizuály a ve spolupráci s najatými vývojáři stvořila mobilní aplikaci.
Aplikace jako hlavní součást kampaně je určena především pro děti. Hravou formou je chce přesvědčit o nutnosti dodržovat v hromadné dopravě slušné chování. Činit tak bude prostřednictvím obrázků s Bobem a Bobkem v metru, tramvajích a autobusech. Jejich součástí je celkem 50 QR kódů, které půjde do aplikace naskenovat. Když hráč všechny naskenuje, ve stanici metra Hradčanská si pak naskenuje 51. QR kód a získá nárok na odměnu. V aplikaci si lze také zahrát hru: úkol hry spočívá v tom, že postavička prochází vozy hromadné dopravy a musí se vyhýbat spolucestujícím. Když do nějakého vrazí, objeví se tip, jak se chovat ohleduplněji. Hru můžete hrát bez připojení k internetu. Aplikace je již k dispozici na systém Android, pro iOS má být ke stažení v příštích dnech. Dle informací z DPP kampaň začne 10. prosince, s prvními pěti vizuály. Potrvá celkem tři roky, během nichž má vizuálů přibývat, mimo jiné ve formě komiksu nebo rozvrhu školních hodin.
„Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek. Děti i dospělí je velmi dobře znají, nemuseli jsme tedy dlouze vymýšlet nové hrdiny, kteří by malé cestující zaujali. Jsou roztomilí a vtipní. Kampaň sází také na moderní aplikaci, která zábavnou formou poučí o nutnosti slušnosti a dodržování bezpečnostních pravidel v MHD,“ říká vedoucí oddělení Marketingu DPP Soňa Kemrová a dodává: „Rádi pomůžeme vychovat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících v MHD.“