Muzeum MHD v pražských Střešovicích je počínaje lednem 2019 otevřeno i mimo letní sezónu, konkrétně každou sobotu a neděli od 9 do 17 hodin. Při zahájení lednového provozu muzea byl o prvním lednovém víkendu na tramvajovou linku č. 2 výjimečně vypraven vůz Tatra T1, který je jinak pouze muzejním exponátem a do ulic vyjíždí jen velmi sporadicky. Tento víkend, 2. a 3. února 2019, bude na lince 2 jezdit pro změnu tramvaj Tatra T3SU čísla 7001.
„Cestující ve voze bezpochyby zaujme zejména uspořádání sedadel 2+1, kdy na straně dveří jsou vedle sebe dvě tradiční laminátové sedačky a nikoliv jedna. Takových vozů bylo v Praze pouhých 20 a sedačky v nich postupně byly redukovány na standardní provedení 1+1,“ komentuje zvláštnost této tramvaje technický ředitel a šéf představenstva DPP Jan Šurovský a dodává, že na lince bude platit běžný tarif.
Vůz T3SU č. 7001 byl pražskému DP dodán jako nový v roce 1982. Jednalo se o první vůz z víceméně nouzově objednané série vozidel – výroba tramvají typu T3 byla totiž pro energetickou náročnost a technickou zastaralost pohonného systému již v roce 1976 pro ČSSR zcela ukončena. Výrobce ČKD se dále zabýval vývojem modernějších tramvají, ale tempo vývoje nebylo zcela dostatečné a vozový park nejen v Praze začínal výrazně zastarávat. Výsledkem absence novějšího typu bylo rozhodnutí opět začít vyrábět zastaralý model T3 (T3SU bylo provedení pro Sovětský svaz – Soviet Union), a tak Praha ještě dalších 7 let dostávala nové vozy typu T3SU (později T3SUCS – celkem 292 vozů), tedy vozidla technicky téměř shodná s prvními T3 z roku 1962.
Z pravidelného provozu s cestujícími byl vůz 7001 definitivně stažen na počátku dubna 2016. Následovala jeho renovace a úprava do původního provedení z 80. let – stejně jako prvních 20 vozů T3SU z roku 1982 má uvnitř na pravé straně dvě řady klasických laminátových sedaček, zcela uzavřenou kabinu řidiče a čelní linkovou orientaci zakrytou skleněnou deskou. Oprava byla dokončena v lednu 2019.