K 31. lednu měla skončit smlouva společnosti Globdata, která měla marži z každé jízdenky 20 %, přičemž u papírových lístků je to o tři čtvrtiny méně. DPP ji však prodloužil. Nyní připravuje novou soutěž, která zajistí výhodnější smlouvu. Zájem o ni má Operátor ICT, který je vlastněný městem.
SMS jízdenka byla zavedena 22. listopadu 2007 jako alternativa k nákupu lístků v automatu či u řidiče. Hned se stala hitem, dnes ji využije až jedna třetina všech cestujících v Praze. DPP nabízí celkem čtyři druhy jízdenek, a to půlhodinovou, 90minutovou, denní a třídenní. Platí pouze v pásmu P a nelze ji použít ani ve vlacích.
Její nevýhodnosti si v posledních letech všiml magistrát a samotný dopravní podnik. ROPID loni v září spustil mobilní aplikaci PID Lítačka. DPP nyní nainstaluje do všech tramvají terminály, které umožní nákup jízdenek bezkontaktní kartou.
Původní smlouva s Globdata na poskytování služby SMS jízdenky vypršela 31. ledna. Smlouva však byla prodloužena. Nyní se hledá nový provozovatel, protože Globdata si účtovala marži 20 %. U ostatních jízdenek je to jen 5 %, a dokonce u platebních terminálů je to jen 1,99 %. „SMS jízdenka je velmi oblíbená služba. K prodloužení smlouvy se stávajícím operátorem jsme přistoupili zejména z toho důvodu, že reálně hrozilo, že od února nebudeme moct tuto službu cestujícím nabídnout. Zároveň je nyní služba poskytována společností Globdata za nejlepší možnou cenu, to je za cenu, která byla ověřena soutěží,“ uvedl v rozhovoru pro Metro.cz Petr Witowski, generální ředitel DPP.
Tento způsob nákupu jízdenek nalezneme i v dalších městech. Například v Brně stojí SMS jízdenka na 75 minut a dvě zóny 29 korun, přičemž jízdenka na 90 minut zakoupená v automatu vyjde na 27 korun a můžete projet tři zóny. To znamená, že marže pro provozovatele je skryta ve vyšší ceně oproti běžným papírovým lístkům.
„Výsledná marže pro DPP není jen marží poskytovatele, ale významnou část tvoří i marže jednotlivých mobilních operátorů. Nového provozovatele budeme hledat v soutěži, kterou připravujeme. Nyní je pro nás nejdůležitější, že jsme celou situaci vyřešili tak, že cestující budou mít možnost si objednávat SMS jízdenky za stejných podmínek jako dosud,“ dodal. Zájem o provozování služby projevil Operátor ICT, který je vlastněný Prahou.
Píšete “Její nevýhodnosti si v posledních letech všiml magistrát a samotný dopravní podnik.” To jako Magistrát a dopravní podnik nemá s Globedata smlouvu? Tam musí byt marže uvedena. Všimnout si lze cvalajiciho koně na ulici, ale jinak za smlouvu odpovídají ti, co ji podepsali. Těch je potreba si “všimnout”.