Střední Čechy – V dubnu 2015 došlo k integraci Mělnicka, linky byly z Holešovic přesunuty na Ládví. Přes 4 tisíce místních tehdy vytvořilo iniciativu proti ukončení linek v této lokalitě. Od 17. května jsou na linku 348 nasazeny kloubové autobusy a lidé se opět bouří.
„Naše připomínky k ukončení příměstských linek na Ládví se v zásadě nezměnily, dokonce mezitím došlo i ke zrušení pásmového provozu metra C v úseku Ládví-Letňany, což byl jeden z hlavních argumentů ROPIDu o časové nevýhodnosti Letňan pro dojíždějící,“ uvedla Lucie Vélová z iniciativy Ládví není autobusák. Ta se v roce 2015 snažila odklonit část autobusů z Ládví do Letňan. Tehdy k tomu byla zpracována studie Fakulty stavební ČVUT, která potvrdila, že Ládví vychází za daných okolností jako nejvhodnější. Iniciativa však její závěry nepřijala.
Důvod, proč autobusy nekončí v Letňanech, když tam nyní jezdí každé metro, objasnil Filip Drápal, mluvčí ROPIDu: „Přetrasování autobusů z Ládví na Letňany by za stále se zhoršující situace s průjezdností D8, Kbelské a ostatních příjezdových komunikací od severu vedlo k neúměrnému prodloužení dojezdových časů do Prahy a k odlivu cestujících zpět do individuální automobilové dopravy.“
„Trváme na tom, aby autobusy byly přesměrovány do Letňan, ROPID i nadále trvá na ukončení linek na Ládví. Jsme alespoň rádi, že na linku 348 budou nasazeny nové autobusy, čímž se alespoň trochu zlepší stav ovzduší v lokalitě Ládví,“ zmínil Tomáš Slabihoudek /TOP 09 a STAN/. Podle něj proběhly další schůzky, ale zatím bez nějaké větší shody.
Naopak posílení si pochvalují obyvatelé Neratovic, starosta Roman Kroužecký /Společně pro Neratovice/ řekl: „Tento krok vnímáme pozitivně, dojde k navýšení kapacity linky. Naopak dojde ke zrušení posilových zdvojených spojů, které byly pro cestující nepřehledné, čímž se obyvatelům Ládví uleví.“
Sdružení přátel veřejné hromadné dopravy v minulosti vystupovalo proti iniciativě Ládví není autobusák. Důvody vysvětluje předseda SPVHD Ondřej Kališ: „Ládví vychází jako nejvhodnější místo pro ukončení autobusových linek ve směru od Mělníka a Neratovic. Je třeba zajistit takovou veřejnou dopravu, která bude pro cestující atraktivnější, její nedílnou součástí jsou také autobusové linky v relacích, kde neexistuje adekvátní železniční infrastruktura, jako jsou právě Mělník nebo Neratovice.“
Metro C má sice ještě další stanice, problém je v jeho trasování, kdy stanice Letňany je sice dál od centra města, ale není reálně blíže okraji města ve směru na Mělník, přesměrování linek na tuto stanici by tak vedlo k prodloužení cestovních dob, a tím pádem ke snížení konkurenceschopnosti veřejné dopravy.
Vzhledem k neprůjezdnosti trasy kloubovým autobusem do Zálezlic, Kozárovic je linka 348 zkrácena do Obříství. Ve zbývajícím úseku je nahrazena linkou 473. Více informací naleznete již brzy v samostatném článku o trvalých změnách.
Tak je zvláštní, že nikomu ukončení linek na Ládví nevadilo před integrací Mělníka, kdy tam končily 345, 348 a 368, a ještě před prodloužením do Letňan tam byly ukončeny linky od Proseka.