Nový 350tunový kolos, který bude součástí nově budované tramvajové trati na Borská pole, začali na cílové místo posouvat odborníci v Plzni. Most překlene silnici I/27 na Klatovy. Jeho délka je 38 metrů, výška necelých osm metrů. Rychlost posunu této kovové obloukové konstrukce byla zhruba 36 centimetrů za deset minut. Krom toho, že uprostřed vznikne tramvajový pás, se po stranách bude nacházet cyklostezka a chodník.
„Momentálně dochází k výsuvu mostu po kolejích. Počítač monitoruje, aby při výsuvu nedošlo k nějakému výklonu nebo jiné anomálii, která by zastavila posun. V sobotu a v neděli 6. a 7. července bude most položen na ložiska,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář. Zprovoznění nové tramvajové trati je plánováno na 15. prosince letošního roku.
Podle stavbyvedoucího Petra Brona je výsuv prováděn tahem. „Před konstrukci jsou dávány hydraulické agregáty, které v taktu 36 centimetrů posouvají celý most. Posunout most o 36 centimetrů trvá do deseti minut,“ prozradil Petr Bron. Kovová konstrukce byla smontována na montážní základně v Brně, do Plzně jej firma dopravila po jednotlivých dílech, které byly na stavbě svařeny a osazeny na místo.
Novou 1,3 kilometru dlouhou trať město nechává budovat od křižovatky Klatovská – Kaplířova – U Borského parku po ulici U Letiště, a to právě včetně přemostění silnice I/27. Součástí projektu je také vybudování nového terminálu městské hromadné dopravy v Dobřanské ulici i další práce. Městu se na akci podařilo získat dotace z Operačního programu Doprava ITI a z Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace pokryje 60 procent nákladů.