Praha a Střední Čechy

Stránky Pražské integrované dopravy

Změny v dopravě

Mapy a schémata

Spojení

Jízdné v Pražské integrované dopravě

Pražská integrovaná doprava (PID) je dopravní systém, zahrnující metro, tramvaje, železnici, městské a příměstské autobusové linky, lanovou dráhu na Petřín a některé přívozy. Tento systém je postupně integrován společnými přepravními a tarifními podmínkami a jednotným dopravním řešením včetně koordinace jízdních řádů.

Pražská integrovaná doprava je moderní integrovaný dopravní systém hromadné dopravy osob, budovaný podle doporučení Evropské unie jako komunální dopravní svaz. Rozvíjí se postupně na území hl. m. Prahy, okresů Praha-východ a Praha-západ a přilehlém území dalších okresů Středočeského kraje s rozhodujícími dopravními vztahy k hl. m. Praze. Pražská integrovaná doprava je budována s cílem zajistit kvalitní dopravní obslužnost území, podmiňující konkurenceschopnost hromadné dopravy vůči dopravě individuální. Rozhodujícími kritérii atraktivity integrovaného systému jsou čas, cena, pohodlí, spolehlivost a bezpečnost.

Základní principy Pražské integrované dopravy jsou:

  • jednotný regionální dopravní systém založený na preferenci páteřní kolejové dopravy (železnice, metro, tramvaje), autobusová doprava je organizována především jako návazná doprava k terminálům, budovaným u stanic kolejové dopravy
  • systém umožňuje kombinovaný způsob přepravy osobním automobilem a prostředky hromadné dopravy, realizovaný prostřednictvím záchytných parkovišť P+R, budovaných při terminálech páteřní kolejové dopravy na okraji Prahy a v jejím okolí
  • jednotný přestupní tarifní systém, umožňující uskutečnit cestu na jeden jízdní doklad s potřebnými přestupy, a to bez ohledu na zvolený dopravní prostředek a dopravce
  • vytvoření podmínek pro tržní a konkurenční prostředí na dopravním trhu s cílem udržet potřebnou ekonomickou efektivitu provozu, a to při zachování dopravní koordinace a kooperace

Autor: Martin Chour
Zveřejněno: 8. 3. 2018

46 názorů na “Praha a Střední Čechy”

      1. Dana Blažková

        Dobrý den, pozoruji, že velká část řidičů MHD trpí patrně vnitřní agresivitou nebo jak to nazvat. Zavírají dveře těsně před nosem dobíhajícím cestujícím. Vím, mají časové limity, ale oni z toho mají evidentně potěšení.Je mi jich upřímně líto. Asi hřeší na to, že jich je málo, ale je to škoda pro všechny. Jsem učitelka. Podobné informace mi dávají i děti ve škole. Jejich opovržení je pochopitelně daleko větší…Nevím, co dělat pro zlepšení situace. Asi nic ,je jejich málo. No,tak ať si to dál užívají. Nás, učitelů je taky málo, ale tohle by nás asi nenapadlo. Jednou se jim to vrátí, to říkají všechna světová náboženství. Přeji krásné léto a děkuji všem řidičům, kteří jsou fajn. MOC !!!

        1. Dobrý den,
          bez znalosti všech důležitých okolností lze těžko určit, proč tak příslušní řidiči činí.
          Někdy mají zpoždění a snaží se jej co nejdříve dohnat, jindy už to čekání na dobíhající vzdali, protože jim za to dlouho nikdo nepoděkoval – důvody mohou být různé.
          Dalším aspektem je únava a délka směny řidiče, protože je řidičů nedostatek a to zvlášť teď v létě, kdy jsou směny skutečně našponované na maximum.
          Představte si každý den vstávat ve 3 ráno, abyste ve 4 už byla na garáži a dalších 10 hodin (jen s párem bezpečnostních přestávek, protože jsou všude kolony) musela zodpovědně řídit vozidlo plné lidí, řešit provoz na silnicích, mezitím vysvětlovat cestujícím cizincům, kam jedete, prodávat jim jízdenky s přirážkou protože jiné nemáte a vysvětlovat jim proč jsou dražší, atd, atd.
          A během směny byste ze začátku na pár lidí počkala, ale oni by ani nepoděkovali – budete i pak čekat na ty další?
          Pokud ano, staňte se řidičkou autobusu a budete moci jít všem příkladem.

  1. Cestující z Kladna

    Co to dnes bylo ráno na Dejvické? Chtěla jsem jet 107 na nádraží Podbaba se mnou 6 mladých lidí, nic jsme nevěděli, pospíchala jsem do práce, došla na zastávku tramvaje, ta mi ujela tak jsem šla pěšky a přišla pozdě je mi 60 let dojíždím z Kladna. Už jsem si prázdninového adrenalinu cestování užila Kladně i v Praze.
    Těšila jsem od 1. září bude to normální a zase Ťafka Bože T jsem už v důchodu celé léto jsem si připadala jak pokusný králík hlavně pracovní víkendy. Ta Dejvická se Vám teda povedla !

    1. Vojtěch Vilímec

      Dobrý den,

      ze stanice Bubny do ZOO Praha se můžete vydat pěšky pěknou procházkou kolem Výstaviště, přes Stromovku, mostem na Císařský ostrov a Trojskou lávkou kolem Trojského zámku.

      Pokud byste chtěla využít MHD, dojděte pěšky na stanici metra Vltavská a jeďte jednu zastávku na Nádraží Holešovice (eventuelně můžete tam dojít pěšky) a odtud vás linka 112 zaveze až k zoo.

      Za Tram-Bus.cz Vojtěch Vilímec

    1. Dobrý den,
      předně bych Vás chtěl informovat, že jsme jen zájmový web, nikoli dopravce.

      Už jsem zažil několik případů, kdy řidič měl zapnutou klimatizaci do vozu naplno, ale prostě neklimatizovala a pouze silně větrala.
      Některé vozy jsou totiž již po pár dnech provozu, kvůli různým technickým závadám, bez účinné klimatizace.

Napsat komentář

Přejít nahoru