Linky 30x 097 (D97)

Autobusové linky 302097 a 303097 (SID D97) Příbram – Praha

Rozsah provozu: pracovní dny

Typ autobusů: standardní

Dopravce: Cup tour bus, s.r.o. (302097), Bosák bus, s.r.o. (303097)

Garantované nízkopodlažní spoje: ne

Počet variant trasy: 2

Konečné zastávky: 3 (Příbram,Břez. Hory,rozc. Zdaboř; Příbram,Drkolnov,Podbrdská; Praha,,Na Knížecí)

Přestupní uzly: Praha,,Na Knížecí (metro B); Příbram

Doba jízdy: 1 h 10 min

Délka linky: 65 km

Zastávky:

Příbram,Břez. Hory,rozc. ZdabořPříbram,Drkolnov,Podbrdská – Příbram,Drkolnov,nemocnice (Z; ×) – Příbram,Zdaboř,nemocnice – Příbram,,Školní kruhový objezd – Příbram,,Školní III. poliklinika – Příbram,,sídl. II. poliklinika – Příbram,,Milínská (T) – Příbram,,Čs. armády (Z; o; ×) – Příbram,,aut. nádr. (Z) – Příbram,,Jiráskovy sady – Příbram,,Stadion Horymír (T) – Příbram,,Sevastopolské nám. (Z; ×) – Příbram,Nová Hospoda – Dubno,,rest. (o; ×) * – Drásov,,Skalka VII. (T; o; ×) # – Dubenec,,Skalka I. (Z; o; ×) # – Praha,,Na Knížecí

* – v zastávce Dubno,,rest. zastavuje jen linka 302097 # – v zastávkách Drásov / Dubenec, Skalka zastavuje jen linka 303098

Něco o linkách:

Linka SID D97 v pracovní dny spojuje Prahu s Příbramí a doplňuje tak linku D98, zajíždějící do Dobříše; na rozdíl od ní je D97 rychlíková, ještě v nedávné době stavěla za Prahou, kde začíná na stanovišti Na Knížecí, až v Nové Hospodě, tedy na okraji Příbrami; v současnosti na ni přibyly ještě zastávky v Dubně a na Skalce, přičemž na každé z nich zastavuje jiný dopravce.

Autobus linky 303097 směr Praha v zastávce Příbram,,Jiráskovy sadyAutobus linky 303097 směr Praha v zastávce Příbram,,Jiráskovy sady (foto: OK)

Linku D97 provozují, na rozdíl od D98 „jen“ dva dopravci – Cup tour pod číslem 302097 a Bosák jako 303097.

D97 má o trochu delší interval než její pomalejší kolegyně, ale v relaci Praha – Příbram je využívaná přednostně díky poměrně znatelnému rozdílu jízdních dob. V Příbrami má sjednocenou trasu stejně jako D98 (směrem do Prahy přes Milínskou, z Prahy přes aut. nádr.), ale není na ní varianta přes Sídl. Kladenská, ani nejezdí na zastávku Brodská, na Březové Hory jezdí jen 4 spoje za den. Lze tedy konstatovat, že Devadesátsedmička je o dost přehlednější než D98, bohužel to bylo zkaženo zbytečným zastavováním na zastávkách před Příbramí, a to navíc pro každého dopravce v jiné zastávce. Toto opatření považuji za naprosto nesmyslné, jelikož dotyčné zastávky jsou obsluhovány zastávkovou linkou, a navíc je různé zastavování jednotlivých dopravců v rozporu se základními pricipy integrace dopravy.

Autobus linky 303097 v nástupní zastávce Praha,,Na KnížecíAutobus linky 303097 v nástupní zastávce Praha,,Na Knížecí (foto: OK)

Pokud pojedete v pracovní den mezi Prahou a Příbramí, expresní linka D97 se vám určitě bude hodit.

Mapa: 302097   Intervaly:

Pracovní den
Se
Ve
20
5 sp. T / 4 sp. Z
25
30

Do zastávky Příbram,Břez. Hory,rozc. Zdaboř jezdí jen 3 spoje brzy ráno do Prahy a 1 spoj pozdě večer z Prahy. Zajímavá místa na trase:

  • Příbram,,Jiráskovy sady – centrum Příbrami (náměstí, kostel sv. Jakuba Většího) – východiště na Svatou Horu (nejlépe po Svatohorských schodech, vedoucích z ul. V Brance) – z náměstí T. G. Masaryka vedou červená, modrá, zelená a žlutá značka

pohled na Příbram s kostelem svJakuba Většíhopohled na Příbram s kostelem sv. Jakuba Většího (foto: OK)

Svatá hora - kostel Panny MarieSvatá hora – kostel Panny Marie (foto: OK)

  • Příbram,,aut. nádr. – železniční stanice – rybníky Hořejší a Dolejší Obora – východiště na Březové Hory
  • Příbram,,Školní kruhový objezd – modrá turistická značka
  • Příbram,Drkolnov,Podbrdská – dobré východiště na Brdy (nejprve do Lazce a dále třeba na Třemošnou)
  • Příbram,Břez. Hory,rozc. Zdaboř – centrum Březových Hor (kostel sv. Vojtěcha, hornické museum…)

Platný jízdní řád: 302097, 303097 Staré jízdní řády: 302097

303097

Další fotografie z linky:

Autobus linky 302097 od Prahy míjí zastávku Příbram,,Československé armádyAutobus linky 302097 míjí zastávku Příbram,,Československé armády (foto: OK)

Výlety:

Zveřejněno: 9. 9. 2014 Autor: Ondřej Kališ

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *