Linka B
Faktické údaje:
- Provozní délka: 25 704 m
- Jízdní doba: zhruba 42 minut
- Počet stanic: 24
- Nejhlubší stanice: Můstek B – 40,3 m
- Typy obsluhujících vozidel: 81 – 71 M
- Zabezpečovací zařízení: ARS
- Depo: Depo Zličín (DZ)
Úseky:
Úsek I.B; Smíchovské nádraží – Florenc:
- Zahájení provozu: 02. 11. 1985
- Provozní délka: 4870 m
- Počet stanic: 7 (Smíchovské nádraží, Anděl, Karlovo náměstí, Národní třída, Můstek, Náměstí Republiky, Florenc)
Úsek II.B; Florenc – Českomoravská:
- Zahájení provozu: 22. 11. 1990
- Provozní délka: 4 430 m
- Počet stanic: 4 (Křižíkova, Invalidovna, Palmovka, Českomoravská)
Úsek III.B; Nové Butovice – Smíchovské nádraží:
- Zahájení provozu: 26. 10. 1988
- Provozní délka: 4 888 m
- Počet stanic: 3 (Radlická, Jinonice, Nové Butovice)
Úsek IV.B; Českomoravská – Černý Most:
- Zahájení provozu: 8. 11. 1998
- Provozní délka: 6 406 m
- Počet stanic: 2 (Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý Most)
Úsek V.B; Nové Butovice – Zličín:
- Zahájení provozu: 11. 11. 1994
- Provozní délka: 5 112 m
- Počet stanic: 5 (Hůrka, Lužiny, Luka, Stodůlky, Zličín)
Stanice linky B:
- Zličín – hloubená koncová stanice vystavěná v polích; nyní se v okolí nachází obchodní centra, za stanicí se nachází 3 obratové koleje, dvě krajní vedou do blízkého depa Zličín
- Stodůlky – nejhlubší stanice pátého úseku, velmi tmavý design
- Luka – prosklená povrchová stanice obsluhující okolní sídliště, Řeporyje a staré Lužiny
- Lužiny – hloubená stanice místního významu – v okolí stanice se nachází obchodní pasáže
- Hůrka – z části hloubená stanice, z jihu prosklená
- Nové Butovice, Jinonice, Radlická, Smíchovské nádraží, Anděl, Karlovo náměstí, Národní třída (není v provozu), Můstek, Náměstí Republiky, Florenc, Křižíkova, Invalidovna, Palmovka, Českomoravská, Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý most
Překlep to nejde postavit 2 část v roce 1990 a 3 v roce 1988 a aktualizujte stránku
Proč by nešlo? Narozdíl od dnešních dní se stavělo za socialismu aktivně na více staveništích…
Jo aktualizujte stránku, máte to blbě, a jestli jste to udělali schválně, tak jste debilové.
A taky nevíte že rok 1994 je dřív než rok 1998. Jestli jo tak je to překlep a jestli ne tak jste úplně blbej
Odpusť si ty nadávky, v tomto pořadí je to vzhledem k číslování úseků.
Sám jsi blbeček!!! 😀
Asi nebydlíš v Praze. Já tedy jo.
Blbečku
Sám jsi blbeček
Stanice Národní třída je už pěkně dlouho v provozu ale tady je napsáno že není. Opravte to prosím 🙂
Teď by to spíš měli napsat ke stanici JINONICE
Dufam ze sa raz doziem METRA v Bratislave?
No tím si nejsem úplně jistej (#NOURÁŽKA) 😀