81-71M

Po sametové revoluci bylo jasné, že vozový park metra rozhodně nepatří mezi nejmodernější a proto bylo rozhodnuto pro výměnu. Po nabídkách nových vozů se nakonec rozhodlo pro rekonstrukci stávajících vozů 81-71, zvlášť z finančních důvodů. Životnost vozů měla být prodloužena alespoň o 15 let.

Kastle je mimo čelních vozů téměř schodná s vozidly typu E a 81-71. U čelních vozů bylo rozříznuto celé stanoviště a dosazeno nové. Lakování soupravy se odvíjí na sériích; první dvě soupravy byly sametově bílé z červenými dveřmi – přezdívané sanitky. Ostatní série mají typickou šedou kastli s bílou dolní čtvrtinou doplněnou červeným pruhem. Dveře pro cestující byly vyměněny za nové a u některých sérií byly vyměněny i manipulační dveře pro přecházení mezi vozy. Podvozky zůstaly původní. K elektrodynamickým brzdám byla doplněna rekuperace a spotřeba energie je nejen rekuperací mnohem nižší. Vůz se logicky liší od svého předchůdce novými vychytávkami, především palubním počítačem a Apexem.

Interiér je úplně překopán. Ve voze jsou různě uspořádané fialové látkové sedačky s motivem Prahy. Podlahová krytina je šedá se třpytkami. Obložení vozu je s bilého sklolaminátu.

Vozy jsou na sobě závislé, tzn., že se nemůžou rozpojit, narozdíl od svých starších předchůdců. Vozy jsou rozděleny na 3 kategorie (všechny vozy jsou s motory): 2 Mt – čelní vůz se zabezpečovacím zařízením a akumulátorovými bateriemi; 3 Mt – nejjednodušší vůz s akumulátorovými bateriemi; 4 Mt – má instalovány kompresory.

Řazení soupravy: 2 Mt + 4 Mt + 3 Mt + 4 Mt + 2 Mt

P101002781-71M na lince metra B (foto: TECH)

Technické parametry:

  • Délka přes spřáhla: 19,398 m (čelní vůz); 19,210 m (vložený vůz)
  • Šířka: 2,712 m
  • Počet náprav: 4
  • Maximální provozní rychlost: 80 km/h
  • Maximální konstrukční rychlost: 90 km/h
  • Hmotnost: čelní vůz – 32 t; vložený vůz – 31 t
  • Počet míst k sezení; čelní vůz – 42; vložený vůz – 48
  • Počet míst k stání; čelní vůz – 220; vložený vůz – 218
  • Výkon motorů: 4×110 kW (celkem 440 kW)

metro 81-71 M81-71M v depu Zličín (foto: MCH)

Zveřejněno: 9. 12. 2013
Aktualizováno: 16. 9. 2014
Autor: Jiří Staněk

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *