Při plánování metra se začala projednávat souprava, která v podzemí bude jezdit. Byl určen nový vývoj soupravy od podniku ČKD Tatra Smíchov.
Vývoj soupravy začal roku 1968 a narozdíl od sovětského typu E byla souprava podobně nadčasová, jako byla tehdy tramvaj T3. Konstrukčně šlo o ocelové spruže s hlíníkovou kastlí. Za jeden vůz se dají považovat vlastně dva – dva čelní vagony (byl jenom tento čelní) jsou na sebe nerozpojně spojeny spřáhlem a tyto dvouvozy se připojovaly za sebe.
Byly sestaveny dva prototypy, které jezdily od začátku roku 1971 po zkušební trati Depa Kačerov. Dne 12. 01. 1972 se vzájemně srazili nedobržděním jedné ze souprav a tím se soudruzi vlastně nepřímo rozhodnuli o dodávce vozů ze SSSR.
Technické parametry:
- Délka přes spřáhla: 16,240 m
- Šířka: 2,900 m
- Počet náprav: 8
- Maximální provozní rychlost: –
- Maximální konstrukční rychlost: 80 km/h
- Hmotnost: 46 t
- Počet míst k sezení: 88
- Počet míst k stání: 336
- Výkon motorů: 8 x 84 kW (celkem 672 kW)
Zveřejněno: 24. 11. 2013
Aktualizováno: 16. 9. 2014
Autor: Jirka Staněk