Informace o mostu
Most byl otevřen v roce 2014 a je součástí pražského okruhu. Je to první pražský silniční most ze severní strany. Na mostě se mimo jiné nachází i tramvajová trať přeložená z nedalekého provizorního mostu přezdívaného „Rámusák“. Most je železobetonové konstrukce. Je podepřen horním ocelovým obloukovým nosníkem zapřený na obou březích – pilíře v řece nebyly vůbec vystavěny. Rovnoměrné rozložení sil na horní nosník je zajištěno rovnoměrně umístěnými ocelovými táhly. Most měří cca 262 metrů a je to jeden z nejlépe technologicky vyspělých mostů v Evropě. Na severní straně navazuje na Bubenečský tunel a Tróju.
MHD
Po mostě vedou tramvajové linky 17 a 53, ve směru do centra po mostě jezdí spoje linky 112.
Zveřejněno: 6. 10. 2014
Autor: Jirka Staněk