Z historie…
Trojský tramvajový most je dvoukolejný most jen pro tramvaje. Na mostě jsou vedle kolejí nouzové chodníčky, veřejnosti je vstup zakázán. Roku 1977 byl postaven most z ocelových prefabrikátů a navazující příkrá tramvajová trať Trojskou ulicí. Provoz byl zahájen 5. 5. 1977. Trať měla po dobu stavby nového mostu nahradit původní trať vedenou ulicí V Holešovičkách. Již třetího roku provozu se objevily na mostě trhliny. Dne 10. 11. 1980 byla přerušena doprava. Konstrukce mostu byla nahrazena provizoriem. Dne 7. 3. 1981 byla zprovozněna polovina provizorního mostu. Druhá kolej až 1. 7. 1982. Po dokončení bylo rozhodnuto vyloučit provoz ulicí V Holešovičkách natrvalo. Tramvajová trať v Trojské ulici slouží i po dokončení metra IV.C1 do stanic Kobylisy a Ládví. Most je nadále pokládán za provizorní. Z důvodu výstavby komplexu Blanka v květnu 2010 byl na několik týdnů přerušen provoz. Po zprovoznění je provoz veden po jediné koleji. Dnes se už staví nový most, kam bude tramvajová doprava převedena. Tramvaje tu naposledy projely 7. 10. 2013 s vozem KT8D5 a od té doby se rozebírá.
MHD
Podle plánů z května 2010 měl být provoz ukončen v září 2012 a nahradí ho nový trojský most. V srpnu 2011 se ale objevila zpráva, že má nový most dostavěn v polovině roku 2013. Na mostě jezdila do roku 2012 linka 14, 17 a noční 53. Od září 2012 již jen tramvajová linka 17 a noční tramvajová linka 53. Na mostě jezdí všechny typy tramvají. Od 7. 10. 2013 již na mostě tramvaje nejezdí.
Zveřejněno: 23. 9. 2012
Aktualizováno: 12. 4. 2014
Autor: Martin Chour