Z historie…
V roce 1906 se uvažovalo o výstavbě vozovny ve Vinohradech. Nakonec bylo od vozovny ve Vinohradech upuštěno a začalo se uvažovat o nové vozovně ve Strašnicích – dnešní vozovna Strašnice. Se stavbou se začalo roku 1907 a již v roce 1908, 8. října 1908, bylo hotovo. Ve vozovně byla postavena i objízdná kolej (1914) a zbylo mimo jiné také trochu místa na případné rozšíření vozovny. Vozovna měla v té době 3 lodě po pěti kolejích a vešlo se do ní 90 vozů. V roce 1928 došlo také ke zřízení měnírny uvnitř vozovny.
Mezi lety 1929 – 1932 došlo k rozšíření vozovny do dnešní délky. Nejednalo se však o rozšíření, jak se v tehdejší době psalo, ale o stavbě vozovny zcela nové. Vozovna měla nově železnou konstrukci (místo původní dřevěné) a o jednu loď více. Zrušena byla i objízdná kolej. Do vozovny se vešlo nyní dvakrát více vozů, celkem 195. Vozovna byla dokončena v roce 1932, nicméně povolení na užívání vozovny bylo vydáno až o dva roky později, v roce 1934.
V 50. letech, kdy byly do Prahy nově dodávány vozy řady T, bylo nutné přestavět vozovnu. Kvůli větší šířce nových vozů mohly být v lodi jen 4 koleje. V roce 1964 byla zahájena opětovná výstavba objízdné koleje a v 70. letech došlo k přestavbě kolejiště.
Zveřejněno: 18. 11. 2014
Autor: Martin Chour