Když se v ČR začaly vyrábět nízkopodlažní tramvaje, neváhal Dopravní podnik Prahy a koupil vůz RT6N1 ev. č. 0028.
Tramvaj byla zveřejněna roku 1993. Tramvaj nese 2 nízkopodlažní články, podobně jako u 14T. V tramvaji je místo pro kočárek, nájezd na invalidní vozík, 6 dveří,… RT6N2 zavítal i do Brna a Liberce. Dopravní podnik kvůli žádosti cestujících na nízkopodlažní vozidlo koupil další 3 vozy ev. č. 9102, 9103 a 9104. Zatím měl jen vůz 9101. Vozy měly zeleno-bílou barvu nebo červeno-bílou barvu. Tramvaj byla velmi poruchová a vypravována tedy jen výjimečně, konkrétně na linky 3, 4, 7, 11 a 18. Nakonec byly vozyRT6N1 roku 1999 odstaveny a roku 2009 (12 – 17. 9.) odvezeny do Nymburka.
vůz RT6N1 v Brně (foto: cs.wikipedia.org)
V roce byl vůz ev. č. 9101 předán firmě Pars Nova, aby opravila na voze nedostatky. U RT6N2 je nová výzbroj, sběrač je na prvním článku, náhrada brzdových jednotek, hydraulického agregátu, upraveny brzdy, úprava skříně vozidla a řídící pult. Nové jsou také bus panely, které jsou z obou stran, a výsuvná plošina je mechanická, která je u druhých dveří. Délka RT6N2 je 27,6 m a hmotnosti 32,5 t. Jediný vůz RT6N2 ev. č. 9101, který byl vyroben byl předán pomocí silniční dopravy noci z 26. na 27. září 2005. Bohužel po povolení ke zkušebnímu provozu, dochází po zkoušce nakolejování k prasknutí skla, a vůz je odstaven. Bohužel začínají dosluhovat různé součásti tramvaje. Vše se vyřešilo přendáním motorů z vozu ev. č. 9104 do vozu ev. č. 9101 a vůz se opět rozjel 30. 3. 2006. Zaznamenána však byla další závada a to tentokrát na barrandovské trati 15. 6. 2006. 30. 11. 2006 bylo Dráždním úřadem vydáno propadlé povolení ke zkušebnímu provozu. Vůz byl ostaven ve vozovně Pankrác a v noci z 12. na 13. 9. 2009 a 15. 9. 2009 odvezen do Nymburka, kde byl vůz RT6N2 rozebrán.
vůz RT6N2 ve voyovně Pankrác (foto: cs.wikipedia.org)
Zveřejněno: 23. 2. 2012
Aktualizováno: 12. 5. 2014
Autor: Martin Chour