Když probíhala rekonstrukce tramvají T3 na T3R.P nebo T3R.PV začal Dopravní podnik také rekonstruovat tyto tramvaje i na částečně nízkopodlažní vozy T3R.PLF.
T3R.PLF na Malostranské (foto: MCH)
Ze začátku byly dodány 2 skříně, jedna dne 18. 10. 2006. a druhá 2. 11. 2006. Čela zůstaly zachovány, která byla přichycena lepícím tmelem. Od vozů T3R.P/PV se odlišují T3R.PLF nízkopodlažní částí, o jedno okno víc, zakrytí čelního prostoru u spřáhel a výška podlahy ve vysokopodlažní části a hlavně nízkopodlažní článkem ve výšce 350 mm nad temenem kolejnice. Do skříně se montuje bezkontaktní IGBT výzbroj TV – PROGRESS od firmy Cegelec. Plastové dveře jsou od firmy SKD, poháněná pohonem od firmy BAHOZA. Podvozky mají silnějšími motory TE022H/TE033 s výkonem cca 44 kW, s kotoučovými brzdami jako M1 a novými typy kolejnicových brzd. Prvním vozem, který měl tento podvozek se stal 15. 2. 2007 vůz ev. č. 8252. V interiéru vozu jsou sedadla uspořádána v uspořádání 1+1 a je celkem 22 míst k sezení.
T3R.PLF na Spojovací (foto: MCH)
Do vysokopodlažní části se jde po 2 schodech. Podlahu vozu kryje u vozů ev. č. 8251 a 8252 krytina Altro, která je ve vysokopodlažní části před schodami, aby upozornila na schody. Topení je v bočnici s topným agregátem pod prostorem vnitřních schodů.Informační panely od firmy BUSE se systémem APEX. U středních dveří je plošina, řídící pult a kabina podobná s T3R.P/PV, nově jen tlačítko na plošinu. Barevná kombinace je vínová a stříbrná, oproti dřívější červené a tělové, ev. č. stříbrná. Prvních 9 vozů měla silnější rakouská směrovací světla, která byla po opravách nakonec zrušena a dosazena klasická pražská světla. Vozy mají tlačítkové otevírání dveří zvenku vždy u každých dveří dvakrát. Jelikož byly vozy prodlouženy o 1 metr mají problém v zatáčkách, kde nadcházejí a vybočují z osy tratě jako vozy KT8D5 nebo KT8D5.RN2P.
T3R.PLF na Palackého náměstí (foto: MCH)
První vůz T3R.PLF byl dokončený 13.12. 2006 a získal ev. č. 8251 a o 2 dny později vyjel z areálu Opravny tramvají na první zkušební jízdu. Vedení Dopravního podniku Praha byl představen 22. 12. 2006 a k zařazení do stavu vozovny Vokovice došlo 31. 1. 2007. O den později byl představen zástupcům města a novinářům. Do provozu s cestujícími zasáhl 9. 2. 2007 na lince 2. Ale k nedostatečnému účinku brzd ze starých podvozků byl vůz využíván pro výcvik a zaškolování řidičů. Do provozu zasáhl až vůz ev. č. 8252, dokončený 24. 1. 2007, který byl 15. 2. 2007 opatřen novým typem podvozků a 24. 2. 2007 předán vozovně Vokovice.
T3R.PLF na Dejvické (foto: PH)
Dne 16. 3. 2007 byl poprvé vypraven odpoledne na linku 2. Vozy byly vypravovány sólo díky delší délce vozové skříně a tak se nemohly spojovat s vozy T3R.P a T3R.PV. Ale v březnu 2008 proběhla ve vozovně Pankrác praktická zkouška spojení s vozem T3R.P, která dokázala vypravovat vůz ve dvojicích. Tedy T3R.PLF + (T3R.P a T3R.PV). Poprvé tak vyjela ve dvojici 29. 3. 2012 na lince 26. Zahájení provozu dvojic předcházela úprava trolejových kontaktů výhybek ovládaných pracovními kontakty, aby došlo díky větší vzdálenosti pantografů obou vozů k zajištění správné funkce blokování výhybek.
T3R.PLF na Palmovce (foto: PH)
Od vozu 8263 byla řidičům do vozu instalována klimatizace. Od té doby byla postupně dosazena i na ostatních vozech. Z. 16 vozů T3R.P bylo nalakováno (ev. č. 8564 – 8579) jako T3R.PLF, aby tvořily barevnou kombinaci. Později byly nalakovány také vozy T3R. PV ev. č. 8159 a 8160. Celkem bylo nalakováno vozů T3R.P/PV 18. Vozů T3R.PLF bylo modernizováno celkem 33. Byly předávány v následujících počtech 2006 (8251, 8252), 2007 (8253 – 8255), 2008 (8256 – 8262), 2009 (8263 – 8275) a 2010 (8276 – 8283).
Zveřejněno: 23. 2. 2012
Aktualizováno: 15. 5. 2014
Autor: Martin Chour