Na tzv. Pražském semmeringu – trati 122 z Hostivice přes Zličín, Jinonice a Smíchov na pražské hlavní nádraží – dojde v sobotu 2. února ke změně jízdního řádu. Přibude tu nový ranní vlak ve špičce pracovních dní a zlepší se návaznosti v Hostivici a na Zličíně. To vše díky rekonstrukci tratě na podzim loňského roku.

Největší změnou je prodloužení spoje linky S65 ze Zličína až na hlavní nádraží. Celou změnu osvětluje František Petrtýl, radní Středočeského kraje pro oblast dopravy: „Jde o vlak, který teď jede z Noutonic přes Středokluky a Hostivici na Zličín. Opravená trať ale umožní jeho další cestu ze Zličína přes Cibulku, Jinonice a Žvahov až na Smíchov a na hlavní nádraží. Díky tomu pojedou ráno mezi 7. a 9. hodinou z Hostivice přes Zličín do centra vlaky každých 30 minut.“
I cestující z Kladna čeká zlepšení, vlak z Hostivice na Smíchov bude před sedmou navazovat na spěšný z Kladna. „O víkendu jezdí na této trati také Pražský motoráček KŽC. Nově bude na Zličíně navazovat na spoje Českých drah od Hostivice, a tedy i od Kladna. Dosud si tyto vlaky na Zličíně těsně ujížděly, ale trať před rekonstrukcí to bohužel neumožňovala jinak. Nově mezi nimi budou moci lidé pohodlně přestoupit. To znamená, že o víkendu bude po většinu dne možné cestovat z Prahy 5 do Kladna vlakem každou hodinu, dosud to šlo jen jednou za dvě hodiny,“ pochvaluje si nový jízdní řád ředitel ROPIDu Petr Tomčík.
Po Pražském semmeringu jezdily před deseti lety pouhé 4 spoje v obou směrech za celý pracovní den, dnes po něm v jednom směru projede až 17 spojů. Počet cestujících tak vzrostl několikanásobně. Podzimní oprava stála více než 63 milionů korun. Zastávka Praha-Jinonice se posunula k metru. Několikanásobně se zvýšila kapacita této jednokolejné tratě, zřízením několika výhyben. Díky tomu mohlo dojít k letošnímu posílení železniční linky S65. Více jsme o tom psali v samostatném článku.