Od 1. dubna 2017 by mělo dojít k integraci Neveklovska a Novoknínska do Pražské integrované dopravy. Hlavním přínosem integrace bude zpravidelnění intervalu, zavedení garantovaných přestupů a zejména rozšíření večerního a víkendového provozu. Stinnou stránkou integrace bude zrušená obsluha některých vsí a osad, zejména na Neveklovsku.
Navrhovaný stav:
- PID 332 Praha,,Budějovická – Jílové u Prahy – Netvořice – Neveklov (nahrazuje E51, E90 a E96)
- PID 338 Praha,,Smíchovské nádraží – Štěchovice – Pikovice (beze změny)
- PID 362 Praha,,Budějovická – Jílové u Prahy (=> přejíždí vybranými spoji na 332 do Neveklova)
- PID 360 Praha,,Smíchovské nádraží – Štěchovice – Chotilsko – Sedlčany (nahrazuje 439, D91 a D92)
- PID 361 Praha,,Smíchovské nádraží – Štěchovice – Nový Knín – Dobříš (nahrazuje D51)
- PID 390 Praha,,Smíchovské nádraží – Štěchovice – Rabyně – Měřín (nahrazuje 438)
- PID 437 Nový Knín – Krámy – Nové Dvory – Buš – Štěchovice – Hradištko (nahrazuje 439)
- PID 438 Štěchovice – Krňany – Netvořice – Chrášťany – Benešov (nahrazuje E53, E59, E71 a E88)
- PID 439 Nový Knín – Chotilsko – Živohošť (nahrazuje D52)
- PID 440 Štěchovice – Masečín (beze změny)
- PID 452 Benešov – Týnec n.Sázavou – Jílové u Prahy (nahrazuje E54, E55, E57, E75 a E88)
- PID 453 Benešov – Týnec n.Sázavou – Neveklov – Křečovice (nahrazuje E51, E75, E88)
- PID 454 Benešov – Neveklov – Křečovice (nahrazuje E52, E76 a E78)
- PID 455 Benešov – Neveklov – Rabyně,Měřín (nahrazuje E51 a E52)
- PID 459 Benešov – Maršovice – Strážovice – Maršovice – Neveklov (nahrazuje E60 a E76)
- PID 460 Nový Knín – Libčice – Kozí Hory – Nový Knín (nahrazuje E53)
- PID 485 Týnec nad Sázavou – Netvořice – Rabyně – Měřín (nahrazuje 438, E54, E59, E71 a E75)
- PID 486 Sedlčany – Nalžovice – Křepenice – Radíč – Osečany (nahrazuje D78)
- PID 488 Mníšek p.Brdy – Nový Knín
- S9 Lysá nad Labem – … – Praha hl. n. – … – Čerčany – Mrač – Benešov u Prahy
- R17 Praha-Holešovice – Praha hl. n. – Praha-Vršovice – Benešov u Prahy (rychlíkové spoje), dále mimo PID ve směru České Budějovice
Jízdní řády:
332 338 360 361 362 390 437 438 439 440 452 453 454 455 459 460 485 486
Dopravci:
- Arriva Praha: 332, 360, 362, 486
- Arriva Střední Čechy: 338, 360, 361, 390, 437, 440 (PD), 460
- Probo Bus: 360
- ČSAD Benešov: 438, 439, 440 (SN), 452, 453, 454, 455, 459, 485
Původní stav:
- PID 332 Praha,,Budějovická – Jílové u Prahy – Prosečnice
- PID 338 Praha,Smíchovské nádraží – Hradištko,Pikovice,most
- PID 362 Praha,,Budějovická – Jílové u Prahy (=> přejíždí vybranými spoji na E96)
- PID 361 Praha,Smíchovské nádraží – Nový Knín
- PID 390 Praha,Smíchovské nádraží – Neveklov,Jablonná
- PID 437 Štěchovice – Nové Dvory – Štěchovice – Hradištko
- PID 438 Štěchovice – Vysoký Újezd – Neveklov – Rabyně
- PID 439 Štěchovice – Nový Knín
- PID 440 Štěchovice – Štěchovice,Masečín
- SID D51 Příbram – Dobříš – Nový Knín
- SID D52 Nový Knín – Chotilsko – Chotilsko,Živohošť
- SID D53 Nový Knín – Borotice,Dražetice – Nový Knín
- SID D78 Sedlčany – Radíč – Křepenice
- SID D91 Sedlec – Prčice – Sedlčany – Chotilsko – Praha
- SID D92 Praha – Sedlčany – Petrovice – Milevsko
- SID E51 Benešov – Chotilsko – Rabyně
- SID E52 Benešov – Křečovice
- SID E53 Benešov – Křečovice
- SID E54 Benešov – Týnec n.Sázavou – Jílové u Prahy
- SID E55 Benešov – Chlístov,Racek
- SID E57 Krhanice – Jílové u Prahy
- SID E59 Benešov – Neveklov
- SID E71 Benešov – Týnec n.Sázavou – Rabyně
- SID E75 Křečovice – Týnec n.Sáz.
- SID E88 Benešov – Týnec n.Sáz. – Netvořice
- SID E90 Neveklov – Jílové u Prahy
- SID E96 Neveklov – Jílové u Prahy
Průzkum obsaditelnosti spojů před integrací
Mapa před intergrací: Mapa po intergraci:
Praha – Davle – Štěchovice
Ve zmíněném úseku dojde k integraci sedlčanských linek do Pražské integrované dopravy, čímž bude zrušen neefektivní souběh sedlčanských a piďáckých linek, který má v současnosti takový důsledek, že při intervalu jedna hodina jedou dva autobusy za sebou a po celou hodinu pak nejede žádný autobus. Dojde ke zrušení krátkých spojů v trase Praha – Davle (cca 6 párů v pracovní dny a 6 párů o víkendu) bez náhrady, nicméně kvůli krátkému intervalu, který je umožněn integrací sedlčanských linek, cestující tuto změnu nepocítí, neboť bude zkrácen souhrnný interval linek PID v trase Praha – Štěchovice.
Interval v trase Praha – Měchenice – Davle – Štěchovice
- PD ranní špička: 7-8 minut (dosud 10 minut), ve směru od Prahy 10-15 minut
- PD dopoledne: 20 minut (dosud 30 minut)
- PD odpoledne: 10 minut (dosud 15 minut); ve směru na Prahu 10-15 minut
- SO dopoledne: 15-30 minut
- NE dopoledne: 30 minut (dosud 60 minut)
- SN odpoledne: 30 minut
- CT večer: 30 minut (dosud 60 minut)
Souhrnný interval ze Štěchovic (dnes/po integraci) a z Prahy (dnes/po integraci):
Je nám líto, nic nenalezeno.
Hradištko, Pikovice
Oblast, kde dopravní obslužnost obstarávají linky PID 338 a 438 (popř. E51) projde také mírnou změnou. Jednak bude linka PID 438, obsluhující Hradištko ze zastávky Vysoký Újezd odkloněna do Netvořic a dále na Benešov (a nově ji bude jezdit ČSAD Benešov), tak dojde ke změně i na lince 338, která obsluhuje celé Hradištko a Pikovice.
Autobusy na lince 338 pojedou o víkendu na Hradištko a do Pikovic každé 2 hodiny, oproti současnému intervalu 3-4 hodiny. Některé spoje budou mimojiné prodlouženy z Hradištka do Pikovic – místo 4 párů o víkendu pojede do Pikovic celkem 9 párů, tedy o více než polovinu spojů navíc. Zároveň budou shodné odjezdy jak v sobotu, tak v neděli, čímž se stane pro cestující jízdní řád přehlednější.
Rozšířen bude provoz i o večerech. Poslední spoj z Prahy do Hradištka nepojede v 19:35, ale celotýdenně ještě ve 20:35 (SN)/20:45 (PD) a 22:35 (dnes je možné se večer dostat do Hradištka s přestupem ve Štěchovicích ve 21:45 – v PD a 22:45 – v PD a SO). Z Pikovic pojede poslední spoj celotýdenně v 19:41. Zřizuje se také nový spoj v PD v trase Hradištko,,zámek – Štěchovice ve 12:53.
Slapy, Třebenice, Rabyně, Jablonná
Obce, obsluhující linka 390, si také polepší. O víkendu bude zaveden pravidelný dvouhodinový interval oproti současnému nepravidelnému dvou až čtyřhodinovému. Stejně jako v oblasti Hradištka a Pikovic, pojedou ve stejnou dobu spoje jak v sobotu, tak v neděli.
První spoj v neděli z Prahy do Rabyně tak nepojede v 9:05, ale už v 7:05, zaveden bude i spoj v 11:05 (stejně tak i z Rabyně do Prahy pojede první spoj v neděli už v 5:05 a přibude také spoj v 9:05). V pracovní dny přibude ještě spoj z Prahy do Rabyně v 19:45, který zkrátí interval ve večerním období ze dvou na jednu hodinu. Z Rabyně pojede o víkendu ještě spoj v 19:05 (který už v PD jezdí). Zaveden bude celotýdenně nový večerní spoj ve 22:48 v trasy Slapy,,motorest – Rabyně,Hotel Nová Rabyně, který zde vyčká na l. 361 od Prahy.
Posílen bude provoz i mezi Rabyní a Jablonnou, neboť dojde k přesměrování linky 438 od Vysokého Újezda do Benešova, která plnila dosud hlavní účel dopravy cestujících z Jablonné a popř. Měřína do Štěchovic a následně buď přímo či nepřímo do Prahy. Linka 390 tak pojede do Jablonné v pracovní dny ve špičce každou hodinu, tedy od 4 do 8 a od 13 do 19 hodin. Dopolední provoz (1 pár spojů) bude zrušen na úkor rozšířeného provozu ve špičkách. O víkendu pojedou autobusy do Jablonné po 2 – 4 hodinách od 8 do 19 hodin.
Nový Knín a okolí
Z Prahy do Nového Knína dochází k posílení zejména o nedělích. Zkracuje se totiž interval v neděli dopoledne ze čtyř na dvě hodiny, tedy vyjíždí nové spoje z Prahy v 6:05, 10:05 a 14:05 a z Nového Knína v 7:55 a 11:05. Zároveň se ruší první sobotní spoj z Nového Knína ve 4:25. Zřizuje se také nový večerní pár spojů – z Nového Knína v 19:55 a z Prahy ve 20:05. Všechny večerní spoje se celotýdenně posouvají o hodinu později, tedy poslední spoj z Prahy jede v 0:05 (předtím ve 22:05) a z Nového Knína ve 21:55 (předtím v 19:55).
Linka 361 z Prahy do Nového Knína je prodloužena po trase zrušené linky 303051 (do Příbrami nahrazena linkami D97 – D99) do Dobříše skoro ve stejném rozsahu jako jezdí dnes linka D51. V provozu je od 4 do 19 hodin v intervalu 30 – 60 ve špičce a 60 – 120 minut dopoledne a večer. Ruší se spoje, které půlily interval jedna hodina na 30 minut: v trase Dobříš – Nový Knín v 16:35 a zpět ve 13:45. Zároveň se zavádí nový spoj v trase Dobříš,,nám. – Nový Knín v 8:00 a zpět v 11:16.
Místní linka 303053 (D53) bude přečíslována na linku 460 v nezměněné trase. Všechny spoje budou okružní trasu jezdit takto: Nový Knín – Libčice – Dražetice – Chramiště – Kozí Hory – Nový Knín. Odpolední spoj v 16:10, posunutý na 15:55, bude prodloužen z Dražetic zpět do Nového Knína. Pravděpodobně dojde ke zrušení krátkých spojů (pokud bude linka 488 zkrácena do Nového Knína) v trase Nový Knín – Nový Knín,Libčice v 15:10, 15:40 a 20:41 a zpět v 5:19, 15:18, 15:48 a 18:18.
Linka 303052 (D52) v trase Nový Knín – Chotilsko – Živohošť bude přečíslována na linku 439 v nezměněné trase. Zrušeno bude zajíždění do Křeničné (=> zrušena zastávka Chotilsko,Křeničná,náves) a zrušena bude i zastávka Chotilsko,Prostřední Lhota,MŠ.
Nové Dvory, Krámy, Masečín
Do vsí Nové Dvory a Krámy přibudou hned 2 páry spojů. Dosud je možné se odtud ráno dostat do Štěchovic kolem 7. hodiny a odpoledne kolem 14. hodiny zase zpět. Nové se odtud zřizují spoje kolem 12. a 15. hodiny do Štěchovic a kolem 6. a 9. hodiny zpátky ze Štěchovic. Navíc bude možné se všemi 3 páry spojů dostat také do Nového Knína a díky integraci sedlčanských linek dojít i na rozcestí a v rámci jednoho integrovaného systému dojet do Prahy. Zrušena bude linka PID 439 (2 páry spojů), která jezdila ze Štěchovic do Nového Knína po silnici 102, jenž bude ze Štěchovic do Korkyně nahrazena linkou PID 360 a do Nového Knína prodlouženou linkou 437.
Do Masečína bude na l. 440 zřízen nový spoj v 17:15 a zpět v 17:33.
Praha – Sedlčany
Asi nejvýraznější změnou v oblasti je zaintegrování linek, jedoucí na Sedlčany. Dnes zde jezdí tři linky:
- 300091 (D91) – Arriva Praha
- 301091 (D91) – Probo Bus
- 136446 (D92) – Arriva Střední Čechy
Tyto tři linky budou spojeny do jedné s číslem 360, která bude celodenně a celotýdenně propojovat Sedlčany s Prahou. Ve špičkách pojede po 30 minutách, dopoledne po hodině a o večerech a víkendu po 2 hodinách. Zejména o večerech a víkendu dojde k velkému zlepšení – dosud jezdí autobusy do Sedlčan velmi nepravidelně, jednu hodinu jedou tři spoje, další čtyři hodiny např. nejede nic (např. nové spoje do Sedlčan v SO v 19:35 a 21:35, v SN v 11:35 a 23:35 a zpět v SO v 10:05, 16:05, 20:05 a SN v 22:05). Díky jednotnému provozu jak v sobotu, tak v neděli bude pro cestující jízdní řád přehlednější. Zavádí se i nový sezónní posilový spoj v sobotu v 8:20 z Prahy a v neděli v 17:20 ze Sedlčan do Prahy (jede od dubna do září).
Zřizuje se celotýdenně i nový večerní pár spojů – ze Sedlčan ve 22:05 a z Prahy ve 23:35 (dosud poslední ze Sedlčan v 19:12 a z Prahy ve 20:55). A nezřizuje se jen poslední večerní spoj, ale zavádí se i první ranní spoj v pracovní dny – ten odjíždí ve 4:30 ze Sedlčan do Prahy a o víkendu také nový spoj ve 4:38 z Chotilska do Prahy (ten nahrazuje sobotní zrušený spoj l. 361). V odpolední špičce se ještě zřizuje nový spoj v 17:45 z Prahy. Nicméně některé spoje se i ruší – konkrétně v 8:10 z Prahy a 13:15 ze Sedlčan.
Co se týče trasování nové linky 360, liší se od současných linek nezajížděním do Křepenic (nově tak staví jen na rozcestí) a jeden odpolední spoj už nejede do Nalžovického Podhájí (kde ho nahrazuje nový spoj na l. 486). Ze Štěchovic nově zastavuje v každé zastávce a obsluhuje Zbraslav (=> prodloužení jízdní doby o 4 minuty). Ukončena je nově na Smíchovském nádraží, místo na Knížecí.
Sedlčany a okolí
Kromě linky na Prahu bude zaintegrována linka 300078 (D78) v trase Sedlčany – Kňovice – Chlum – Nalžovice – Křepenice – Radíč – Osečany, která nově ponese číslo 486. Oproti původní lince je zrušen ranní spoj ze Sedlčan do Křepenic v 5:50 (jako náhrada je možné použít spoj l. 360 v 5:57 na rozcestí Křepenice) a dále je také zrušen ranní spoj v 6:35 ze Sedlčan přes Chlum do Dublin (jako náhrada je možné do Chlumu použít spoj l. 360 v 6:27). Odpolední spoje ve 13:15 a 15:50 ze Sedlčan nově obsluhují Křepenice (za zrušení obsluhy pražských linek této obce) a nově jedou až do Osečan (nekončí v Dublinách). Spoj ve 13:15 navíc obsluhuje Nalžovické Podhájí místo pražské linky D91.
Praha – Jílové u Prahy
V ranní špičce bude zaveden pravidelný interval 10 minut na pomalých spojích z Jílového do Prahy (tedy budou prodlouženy spoje v trase Psáry – Praha v 6:21 a 7:01 až do Jílového s odjezdem v 6:10 a 6:50). Tyto spoje bude nadále doplňovat zrychlená linka 362 (4 páry v RŠ).
V odpolední špičce dojde ke zkrácení intervalu mezi Prahou a Jílovým mezi 13. a 14. hodinou z 20 na 15 minut, ovšem bude zrušen zrychlený spoj na l. 362 ve 13:55. Hlavní část odpolední špičky ale bude posílena novým zrychleným spojem v 16:53 z Prahy do Jílového a dále do Neveklova. Zrušen bude spoj na l. 332 v 6:25 do Psár a zajíždění do zastávky Psáry,Dolní Jirčany,cihelna. Zaveden bude nový odpolední spoj l. 362 v trase Jílové u Prahy,,nám. – Budějovická v 15:45 (resp. od Neveklova).
Mírné omezení nastane v letním období o víkendu, kdy spoje současné linky E90 od Neveklova budou nahrazeny současnými spoji l. 332.
Víkendový a dopolední interval v pracovní dny z Prahy do Jílového bude nově pravidelný – místo intervalu 20-40 se pojede po 30 minutách, tedy je možné, že bude zkrácen i interval do Kamenice z 60 na 30 minut a tedy jednotný interval z Jesenice do Prahy 15 minut. Nově se zřizuje o víkendu spoj z Prahy ve 20:30 a z Jílového ve 20:30.
Na lince 332 jsou zavedeny garantovaně nízkopodlažní spoje.
Praha – Netvořice – Neveklov
Jelikož bude linku 332 (náhrada za zrušené linky 200090 a 200096) do Neveklova jezdit stejný dopravce – tedy Arriva Praha, budou všechny spoje z Neveklova do Prahy přímé, tedy nebude nutné přestupovat v Jílovém u Prahy, jako je dnes nutné u spojů dopoledne, o víkendech a u některých spojů ve špičkách (u spojů linky E90). Navíc bude ve špičkách zaveden pravidelný hodinový interval, v sedle 2 hodiny a o víkendu 4 hodiny, který výrazně navýší počet spojů z/do Neveklova. Stejně jako dnes pojedou spoje z Neveklova do Prahy ve špičce zrychleně, tedy v Jílovém u Prahy se přečíslují na zrychlenou linku 362 do Prahy a opačně.
Místo spojů ve 4:50 a 5:00 z Neveklova pojede jeden ve 4:53, zavedeny budou nové spoje z Neveklova v 6:58 a 16:58 (v úseku Neveklov – Dalešice,,rozc. nahrazuje spoj l. E51). Místo spoje v 11:45 z Jílového u Prahy do Neveklova pojede spoj v 10:15, který jede přímo z Prahy, odkud vyjíždí v 9:30. Zrušen bude pár spojů v trase Lešany – Netvořice kolem 14. hodiny, který bude kompenzován pravidelným hodinovým intervalem v odpoledním období až do Neveklova, tedy cestující nepozná, že spoj byl zrušen. Současný spoj kolem 15. hodiny z Jílového do Netvořic bude prodloužen až do Neveklova. Spoj v 6:25 z Prahy (a tedy v 7:00 z Jílového) jede z Netvořic nově delší cestou přes rozcestí Dalešice. Škoda jen, že poslední spoj z Prahy do Neveklova pojede nadále v 17:53.
Ruší se i provoz linky E88 z Kamenného Přívozu (resp. z Hostěradic, Krňan a Netvořic) do Lešan (resp. až do Týnce) – z Lešan kolem 15. hodiny a z K. Přívozu kolem 4. hodiny.
Linka z Prahy do Neveklova bude také v některých případech rychlejší, neboť nebude nutné přestupovat v Jílovém u Prahy a bude zrušeno zajíždění do Hostěradic. Nově sem bude vedena pouze linka 452 (Jílové u Prahy – Benešov).
Jak již bylo uvedeno, výrazně se zlepší víkendový provoz. Od 6 do 20 hodin bude jak v sobotu, tak i v neděli pravidelný čtyřhodinový interval (odjezdy z Prahy v 8:00, 12:00, 16:00 a 20:00 a zpět z Neveklova v 5:43, 9:43, 13:43 a 17:43). Všechny spoje o víkendu pojedou tak přímo do Prahy (ne jen v sezóně) a nově budou končit na Budějovické. Ve shrnutí tak pojede do Neveklova o víkendu místo 2 párů spojů celkem čtyři a po celý den (nový spoj v NE dopoledne, nový spoj v SO večer, nový spoj v SN kolem poledne).
Zaveden bude přibližný proklad linek v úseku Jílové u Prahy – Kamenný Přívoz – ve špičce 30 minut, v sedle hodina, večer a o víkendu 1 – 2 hodiny.
Jílové u Prahy – Týnec nad Sázavou (popř. Hostěradice)
V současnosti obstarávají zmiňované spojení dvě linky – linka PID 332 (Praha – Jílové u Prahy – Prosečnice) a linka 200054 (Jílové u Prahy – Týnec n.Sáz. – Benešov), popřípadě ještě 200057 (Jílové u Prahy – Hostěradice – Krhanice) a 200075 (Týnec n.Sáz. – Prosečnice – Lešany – Netvořice – Neveklov). Linka 332 bude přesměrována do Neveklova, 200054, 200057 a 200075 budou zrušeny a místo nich bude zavedena jediná linka 452 (Jílové u Prahy – Týnec nad Sázavou – Benešov).
Většina spojů na nové lince PID 452 pojede v celé trase (dnes pouze několik málo spojů ve špičkách pracovních dnů), zrušeny tak budou zbytečné přestupy v Prosečnici mezi linkami 332 a E54 (popř. E75), které často ani nevycházely. Některé spoje budou ukončeny od Benešova už v Týnci nad Sáz., popř. v dopoledním období v Krhanicích. V trase Jílové u Prahy – Týnec n.Sáz. bude zaveden pravidelný interval 60 minut ve špičce a 120 minut v sedle, večer a o víkendu. V Jílovém u Prahy budou autobusy navazovat na linku 332 do Prahy a naopak. Některé spoje budou navíc obsluhovat Hostěradice namísto zrušených linek 200057 (Kamenice – Hostěradice – Jílové u Prahy), 2000088 (Benešov – Týnec nad Sázavou – Lešany – Hostěradice – Krňany – Netvořice) a 200090 (Praha – Hostěradice – Netvořice – Neveklov).
Do Hostěradic pojede linka 452 6 páry spojů od 5 do 9 a od 14 do 16 hodin, tedy stejným počtem spojů jako dnes, ale v jiných časech. Místo zrušeného spojení na Prahu nabídne nová linka přes Krhanice častější spojení do Krhanic, Týnce a Benešova. Díky tomu, že se autobusy do Hostěradic pouze zajíždějí, je možné využít spoje i při zpáteční cestě do Kamenného Přívozu, kde je možné přestoupit na l. 332 a 452. O víkendu je provoz do Hostěradic zrušen – dosud sem jel jeden spoj v SO v 15:50 z Jílového.
V pracovní dny je zaveden nový ranní spoj v 5:06 (první spoj) z Krhanic do Jílového (dosud začínal v Prosečnici), spoj z Týnce nad Sázavou do Prosečnice v 5:40 je prodloužen až do Jílového, stejně tak spoj v 18:10. Zřizuje se také nový spoj celotýdenně v trase Týnec n. Sáz. – Jílové v 5:21 (první spoj). Spoj v 11:50 z Týnce jede jen do Krhanic (dosud do Prosečnice) a zpět se vrací ve 12:09. Zrušen je spoj z Týnce nad Sázavou do Jílového ve 13:22 (s přestupem) a z Krhanic do Týnce v 16:20 (dosud jel spoj v 16:10 a 16:20, nově v 16:33).
Zrušena je také linka 200075 z Týnce nad Sázavou přes Krhanici do Prosečnice a dále do Lešan a Netvořic. Kvůli tomu jsou zrušeny spoje z Týnce do Prosečnice v 5:45 a 13:10 a zpět z Prosečnice v 6:56.
Se zrušením linky E57 (Jílové u Prahy – Hostěradice – Krhanice) se ruší i spoj ve 13:25 z Jílového a ve 14:35 zpět z Krhanice.
Zejména v pracovní dny dopoledne a o víkendech zajíždí více spojů do Krhanic (=> celotýdenně téměř všechny).
Zřizují se celotýdenně nové večerní spoje – nové spoje z Jílového do Týnce nad Sázavou v 17:47 (SN – v SO již jel, v NE jezdil jen do Prosečnice)/18:05 (PD) a 19:47 (SN)/20:25 (PD – dosud jel pouze do Prosečnice). V opačném směru z Týnce se zavádí nový spoj v 18:45 (SN) zpět do Jílového a ruší se celotýdenně spoj z Prosečnice do Jílového (resp. Prahy) ve 20:49 (jako náhradu je možné využít v PD pozdější předchozí spoj v 19:42, který jede už z Krhanice).
Rozšířen je víkendový provoz, zejména o nedělích. Spoje dosud ukončené od Jílového v Prosečnici jsou prodlouženy přes Týnec nad Sázavou do Benešova (nové spoje v neděli z Benešova v 6:25, 14:25, 16:25 a z Jílového v 7:47, 15:47 a 17:47 + večerní pár spojů v SN viz výše + spoj v 5:21 z Týnce a 5:50 z Jílového – dosud pouze v trase Jílové – Prosečnice). Kromě toho se prodlužuje se spoj z Prosečnice do Týnce do trasy Jílové – Týnec v 11:47.
Týnec nad Sázavou – Benešov
V úseku Týnec nad Sázavou – Benešov jezdí v současnosti dvě hlavní linky – linky 200054 a 200088, ke kterým se přidává 200071.
Linka 200054 jezdí po hlavní přes Bukovany či druhou variantou přes Krusičany, linka 200088 jede zejména přes Pecerady, případně přes Bukovany a Krusičany a poslední z nich je 200071, která jede také přes Krusičany, ale odtud pokračuje do Benešova přes Václavice. Dle návrhu Ropidu bude linka 452 (Jílové u Prahy – Týnec nad Sázavou – Benešov) vedena buď přes Bukovany nebo Krusičany, tedy náhrada současné linky 200054 a vybraných spojů na linkách 200071 a 200088. Druhá linka pod číslem 453 pojede přes Pecerady a Zbořený Kostelec, tedy náhrada linky 200088.
V celé trase Týnec nad Sázavou – Benešov pojedou autobusy ve špičkách každých 30 minut, v sedle po hodině, večer a o víkendu po jedné až dvou hodinách.
Ruší se zrychlené spoje ve špičkách, které stavěly pouze v obou městech. Jedná se o spoje z Týnce v 7:20, 7:42 a 16:15 a z Benešova v 7:18. Tyto spoje budou zrušeny bez náhrady. Zřizuje se spoj v 6:50 do Benešova přes Krusičany.
K mírnému omezení dojde v pracovní dny dopoledne na hlavní trase Benešov – Bukovany – Týnec, kde budou zrušeny spoje v 10:25 a 12:25, naopak bude zaveden nový spoj ve 13:20 z Benešova, aby cestující nemuseli jezdit pomalým autobusem přes Pecerady a Zbořený Kostelec (ve 13:30). Ruší se také odpolední pár spojů v trase Týnec – Krusičany – Benešov v 16:06 a zpět do Týnce v 16:30 a dopoledne do Benešova v 8:50. Bez náhrady jsou zrušeny spoje přes Václavice – konkrétně spoje v 5:00 a 13:50 z Benešova do Týnce. Se zrušením těchto dvou spojů a také přesměrování ranního spoje v 6:52 přes Krusičanskou (nikoliv přes Chářovice) se ruší zastávka uvnitř Krusičan a obyvatelé tak musí jít na zastávku na rozcestí, vzdálenou od zrušené cca 0,7 km.
Více spojů jezdí celotýdenně o večerech – z Benešova (dosud jel poslední spoj v 18:35) nové spoje v 18:50 (PD) (přes Bukovany), 19:20 (přes Krusičany PD přes Pecerady SN), 20:20 (přes Bukovany) a 22:20 (přes Krusičany) a z Týnce (dosud jel poslední spoj v 19:20) v 18:40 (PD)/20:20 (SN) (přes Bukovany) a ve 21:20 (přes Bukovany).
O víkendu bude jezdit spojů znatelně více – interval mezi Benešovem a Týncem bude 1 – 2 hodiny (6 – 22 hod) s tím, že přes Krusičany a Úročnici se pojede po 4 hodinách, přes Pecerady po 4 hodinách a přes Bukovany po 1 – 3 hodinách. Zřizují se tak nové spoje z Benešova v NE v 6:25 (přes Krusičany), 14:25 (Krusičany) a v SN ve 20:20 (přes Bukovany), 22:20 (přes Krusičany) a zpět z Týnce v NE v 6:20 (přes Krusičany, v SO nově jede také přes Krusičany), v 8:20 (přes Bukovany) a v SN ve 20:20 (přes Bukovany) a 21:20 (přes Bukovany). Zároveň se mění konkrétní časy, kdy jede spoj do Bukovan či Krusičan tak, aby do každé z obcí jel spoj alespoň po 4 hodinách. Kromě toho se zřizují na lince PID 453 přes Pecerady nové spoje v SN z Benešova v 9:25, 13:25 (náhrada spoje v SO ve 12:40), 17:25 (náhrada spoje v SO ve 18:35) a 19:20 a zpět z Týnce v 7:20, 11:20, 15:20 a 19:20.
Na linku 452 se převádí i 2 páry spojů linky 200055 (Benešov – Racek) ve špičkách pracovních dnů.
Týnec n.Sáz. – Netvořice – Neveklov
Spojení Týnce nad Sázavou s Netvořicemi je dnes zajišťováno třemi linkami v pěti základních variantách tras. Jednou z nich je linka 200071, která z Týnce jede přes Chleby do Netvořic a jedná se o nejrychlejší variantu. Druhou variantou je vedení linky 200088, která jede z Týnce přes Břežany a Lešany. Třetí, čtvrtou a pátou variantou jezdí linka 200075, která z Týnce nad Sázavou jede do Netvořic buď přes Chářovice, přes Břežany nebo nejdelší cestou přes Krhanici a Prosečnici. Všechny tyto větve nahradí dvě nové linky – linka PID 453 v trase Benešov – Týnec nad Sázavou – Lešany – Netvořice – Neveklov a linka PID 485 v trase Týnec nad Sázavou – Chářovice – Chleby – Netvořice – Rabyně/Jablonná. Z Netvořic do Neveklova pojede kromě linky PID 453 i linka PID 332 (Praha – Netvořice – Benešov).
V trase Týnec nad Sázavou – Chleby – Netvořice bude zrušen spoj 5:40, cestující nadále mohou využít shodný spoj o půl hodiny později. Ruší se spoj l. 200075 v trase Týnec nad Sázavou – Netvořice ve 14:35 a obsluha Chářovic je přenechána spoji ve 14:40 (původní spoj l. E71 přes Chleby ve 14:35). Kromě toho nově do Chářovic zajíždí spoj linky 453 z Týnce ve 13:10.
Spoje linky 200075 z Týnce do Netvořic v 5:45 (přes Podělusy namísto zrušeného spoje l. E88) a 13:10 a zpět v 6:45 vedené přes Prosečnici jsou nově vedené kratší cestou přes Podělusy a Břežany. V úseku Týnec – Prosečnice jsou zrušeny bez náhrady (možné je využít l. 452). Zcela je ale zrušeno přímé spojení Krhanic (popř. Prosečnice) s Lešany.
Více spojů také zajíždí do Lešan – z Týnce spoje v 16:45 a 18:45 a z Netvořic v 7:40, 12:30, 16:05 a 17:45. Ruší se spoj v PD v 15:50 v trase Netvořice – Břežany – Týnec místo kterého se zavádí spoj v 15:22 v trase Netvořice – Chleby – Chářovice – Týnec. Zřízen je také zcela nový spoj v 7:05, který zajišťuje ranní obsluhu Chářovic po odkloněném spoji l. 452 přes Krusičanskou a nové ranní spojení z Chleb do Týnce. Spoj l. 453 ve 4:45 z Neveklova jede z Dunávic do Netvořic, odkud jede přes Lešany do Týnce nad Sázavou (=> nejede přes Chářovice – nově sem jede 485 od Netvořic, a v nové trase nahrazuje spoj l. E88). Do Chářovic je zaveden také nový ranní spoj kolem 6. hodiny z Týnce a odpolední spoj kolem 15. hodiny do Týnce.
O víkendu je zaveden pravidelný čtyřhodinový interval mezi Týncem nad Sázavou a Netvořicemi přes Lešany (4 páry spojů oproti současným 1 – 2 páry). Zřízeny jsou spoje z Týnce (resp. Benešova) v 9:50, 13:50 (nahrazuje spoj v SO ve 13:05 a v NE do Lešan v 15:25), 17:50 a 19:45 (nahrazuje spoj v SO v 19:00) a z Netvořic v 6:53 (nahrazuje spoj v SO v 6:20), 10:53, 14:53 (nahrazuje spoj v SO v 16:25 a v NE z Lešan v 15:57) a 18:53.
Zřizuje se nový spoj z Netvořic (resp. Týnce) přes rozcestí Dalešice do Neveklova v 6:55 (nahrazuje od Dalešic do Neveklova zrušený spoj l.E51). Ruší se spoj v PD v trase Neveklov – Ouštice – Chleby – Týnec nad Sázavou v 15:50 (nadále jede spoj v 16:20, posunutý na 15:45 v podobné trase).
Benešov – Netvořice – Štěchovice/Jablonná/Rabyně
V současnosti jezdí ve zmíněném úseku pět linek – linka 290438 (Jablonná – Krňany – Štěchovice), 200053 (Benešov – Netvořice – Krňany – Štěchovice), 200059 (Benešov – Netvořice – Rabyně/Jablonná), 200071 (Týnec n.Sáz. – Netvořice – Rabyně/Jablonná) a 200088 (Benešov – Týnec n.Sáz. – Netvořice – Krňany – Hostěradice). Všech pět linek nahradí přesměrovaná linka PID 438 (Štěchovice – Krňany – Netvořice – Chrášťany – Benešov) a PID 485 (Týnec nad Sázavou – Chářovice – Chleby – Netvořice – Rabyně/Jablonná). Nová trasa linky PID 438 je tak kopií současné linky 200053 a linka PID 485 je téměř shodná s linkou 200071.
Všechny spoje na trase Štěchovice – Netvořice – Benešov pojedou přes Benice, Soběšovice a Dunávice, tj. přes tyto obce nově pojede spoj v 5:35 (dosud v 5:55) z Benešova a z Netvořic v 15:43 (dosud v 15:53). Dosud tyto spoje jely rychlejší cestou přes rozcestí Krusičany a Chářovice, nicméně neobsluhovaly žádnou ves. Ve zmíněném úseku je zaveden pravidelný interval jedna hodina ve špičce, 2 – 3 hodiny v sedle a 4 hodiny o víkendu. V Netvořicích a ve Štěchovicích navazuje na linku z/do Prahy. V odpoledním období se zřizují nové spoje z Benešova do Netvořic ve 13:50 (v trase Benešov – Chrášťany nahrazuje spoj l. E71) a 17:50, který dále jede přes Vysoký Újezd do Štěchovic. Prodlužuje se také spoj v 15:40, posunutý na 15:50 v trase Benešov – Chrášťany do trasy Benešov – Netvořice – Štěchovice. Ruší se spoj l. E71 z Benešova do Chrášťan v 5:00. Z Netvořic do Benešova je zaveden nový spoj v 9:53 (který jede od Štěchovic) a ruší se spoj v 15:55 z Chrášťan do Benešova (náhradou je možné využít spoj v 16:00).
Z Netvořic do Krňan (popř. Štěchovic) jedou nově spoje v 5:41 a zpět v 9:39, které dosud jely od Nedvězí a Jablonné. Ruší se duplicitní spoj z Vysokého Újezdu do Štěchovic v 5:05 a ze Štěchovic do Vysokého Újezdu v 5:55. Zřizují se zcela nové spoje v PD v trase Netvořice – Štěchovice v 8:20 (částečně nahrazuje spoj l. E88) a 16:20 (od Benešova) a zpět v 6:35 a 7:06.
O víkendu pojede místo jednoho páru spojů v trase Benešov – Netvořice celkem čtyři, které pojedou v intervalu 4 hodiny. Konkrétně se jedná o nové spoje z Benešova v 7:20, 11:20 (nahrazuje spoj v SO ve 12:15), 15:20 (nahrazuje spoj v NE v 16:15) a 18:20 a zpět z Netvořic v 5:50 (nahrazuje spoj v SO v 6:20), 9:20, 13:20 (nahrazuje spoj v NE v 15:39) a 17:20. Mezi Netvořicemi a Krňany (resp. Štěchovicemi) pojede o víkendu místo 2 párů už 5 párů spojů. Pro současné pravidelné cestující mezi Štěchovicemi a Vysokým Újezdem dojde také k pozitivní změně – zřízen bude nový spoj ze Štěchovic do Netvořic (a dále do Benešova) v 5:25 a zpět z Netvořic (resp. z Benešova) v 11:50. Zároveň je zrušen krátký duplicitní spoj v SO v trase Vysoký Újezd – Krňany,Závist,u křížku v 5:20 (náhrada spoj v 5:00) a zpět ve 13:30 (náhrada spoj ve 12:58). Ruší se také zbytečný souběh linek 438+E53+E59 v trase Vysoký Újezd – Krňany – Třebsín.
Všechny přímé spoje na rušené lince 200059 (Benešov – Netvořice – Rabyně/Jablonná) nebudou zrušeny, u některých spojů totiž dochází pouze ke změně čísla linky v Netvořicích z 438 na 485 a opačně. Nová linka 485 nahrazuje v trase Netvořice – Rabyně/Jablonná autobusové linky 200059 a 200071.
Přečíslování 438 => 459 (původní linka 200059):
- spoj l. 438 ve 18:50 z Benešova (dosud v 18:45) mění své číslo v Netvořicích na linku 459 a pokračuje dále do Jablonné
- spoj l. 459 ve 4:34 z Jablonky (dosud 4:34, který nově jede z Jablonné) mění své číslo v Netvořicích na linku 438 a pokračuje dále do Benešova
- spoj l. 459 v 6:46 z Rabyně (dosud 6:45) mění své číslo v Netvořicích na linku 438 a pokračuje dále do Benešova
- spoj l. 459 v 15:26 z Rabyně (dosud 15:35) mění své číslo v Netvořicích na linku 438 a pokračuje dále do Benešova
S přestupem je nutné počítat při odjezdu z Benešova v 5:55 (nově v 5:35). Zároveň se ruší dopolední pár spojů z Netvořic (resp. z Benešova) do Jablonné v 9:37 a zpět ve 12:58. Místo toho párů spojů je zaveden nový pár spojů na začátku odpolední špičky na l. 485 z Netvořic (resp. z Benešova) do Jablonné ve 14:21 a z Jablonné do Netvořic ve 14:42. O víkendu je nedělní pár spojů na lince 200059 v trase Netvořice – Jablonná – Blažim nahrazen linkami 438 a 454. Zřízen je také nový pár spojů v trase Netvořice – Rabyně,,Hotel Nová Rabyně z Netvořic v 11:53 a z Rabyně ve 12:12.
Do Maskovic jedou tři spoje – kolem 7. hodiny, kolem poledne (nový spoj) a kolem 15. hodiny. Ruší se spoj z/do Maskovic v 8:15 (200088) a 9:40 (200059). Obsluha osady Tomkovka je zrušena a je nutné tak dojít cca 1 km do Maskovic. Zároveň je zrušena víkendová obsluha zrušením nedělního páru spojů. Obsluha Maskovic je přenechána autobusové lince 485, která sem zajíždí. Z Maskovic v Netvořicích kromě jednoho odpoledního spoje všechny končí a je nutné přestoupit.
Zrušena je obsluha Šejtovky, přestože odtud (resp. Ovčína) cestující jezdí. Dosud tudy jel spoj kolem 5., 8. a 15. hodiny. Zrušeno je tak spojení Krňany – Hostěradice – Kamenný Újezd a je nutné jezdit přes Netvořice.
Benešov – Vatěkov – Neveklov – Jablonná
V této trase jezdí celkem 2 linky – linka 200051 (Benešov – Neveklov – Blažim/Dalešice – Jablonná) a 200052 (Benešov – Neveklov – Nahoruby – Živohošť) s tím, že druhá zmiňovaná linka jezdí až na jeden spoj pouze od června do září. Obě linky nahradí nová linka PID 455, která pojede v trase linky 200051 Benešov – Neveklov – Blažim – Nebřich – Jablonná – Měřín. Zaveden je pravidelný interval jedna hodina ve špičce, 2 hodiny v sedle a 4 hodiny o víkendu.
Dobrou změnou pro cestující je zejména několik nových spojů mezi Neveklovem, Stranným, Bělicemi, Blažimí, Nebřichem, Kelci a Jablonnou. Z Neveklova (od Benešova) jede nově v pracovní dny do Jablonné spoj v 9:42 (nejede do Nebřichu) a 16:12 (nejede do Nebřichu a Blažimi) a zpět v 10:21 a spoj v 15:47 jede nově do Blažimi. Spoj ve 12:47 z Neveklova jede z Nebřichu do Jablonné (místo do Živohoště k mostu) a stejně tak vratný spoj nově ve 13:32 z Jablonné. Spoj kolem 4. hodiny z Blažimi přes Bělice, Jablonnou a Netvořice do Benešova linky 200059 je nahrazen novým ve 4:21 z Jablonné v opačném směru Jablonná – Bělice – Blažim – Stranný – Neveklov – Benešov (mezi Jablonnou a Netvořicemi nahrazen spojem l. 485 a mezi Netvořicemi a Benešovem spojem l. 438).
V trase Neveklov – Benešov jsou zřízeny dva nové spoje v 12:45 a 15:00 a v opačném směru se posouvá spoj v 8 na sedmou hodinu. Zrušen je spoj v 16:10 z Neveklova do Benešova, který jel pouze od června do září (nahrazen spojem l. 438 v 16:15, který nahrazuje spoj l. E51 v 16:01).
Zrušeny jsou spoje na lince 200051 přes Dalešice (kam autobusy již nepojedou) do Jablonné. Ruší se tedy spoje z Neveklova ve 12:33 a 17:09 (jako náhradu je možné využít v trase Neveklov – Dalešice,,rozc. l. 332 ve 12:13 a nového spoje v 16:58) a zpět z Jablonné v 6:36 a 10:10 (jako náhradu v úseku Dalešice,,rozc. – Neveklov je možné využít l. 332 v 10:44 a nového spoje l. 453 v 7:01).
O víkendu dochází k rozšíření provozu zejména v období od září do června (kdy nejezdí linka E52) a zaveden je pravidelný čtyřhodinový interval. Zřízeny jsou spoje z Benešova do Neveklova v 11:20, 15:20 (nahrazuje spoj v SO v 16:40) a 19:20 (nahrazuje spoj v NE v 19:00) a zpět v 9:10 (nahrazuje spoj v SO v 7:00), 13:10 a 17:10 (nahrazuje spoj v NE v 17:51). V období od června do září (při provozu l. E52) se žádný nový spoj nezavádí, ovšem ruší spoj z Benešova v NE v 17:51. V trase Neveklov – Blažim – Jablonná dochází k zavedení sobotního provozu a rozšíření nedělního – zřízeny jsou spoje z Neveklova (resp. od Benešova) v 11:42, 15:42 a 19:41 (nahrazuje spoj v NE v 19:26) a zpět z Jablonné v 8:17, 12:21 a 16:17 (nahrazuje spoj v NE v 17:30 z Nebřichu) s tím, že spoj ve 12:21 z Jablonné a 15:22 z Neveklova nejedou do Nebřichu. Spoj v 15:22 z Neveklova zároveň nahrazuje spoj l. E59 v NE v úseku Jablonná – Blažim, jezdící kolem 16. hodiny.
Linky 454 a 455 spolu tvoří z Benešova do Neveklova souhrnný interval – ve špičce 30 minut, v sedle 1 hodina a o víkendu 2 hodiny.
Benešov – Neveklov – Křečovice/Maršovice přes Tisem
Z Benešova do Neveklova přes Tisem jezdí v současnosti dvě linky – 200076 (Benešov – Tisem – Neveklov – Maršovice – Strážovice) a 200078 (Benešov – Tisem – Neveklov – Křečovice – Nahoruby – Živohošť). Kromě těchto linek jezdí do Neveklova linka 200060 (Benešov – Bystřice – Maršovice – Neveklov). Místo těchto linek jsou zavedeny 2 nové – linka PID 454 (Benešov – Tisem – Neveklov – Křečovice – Nahoruby – Živohošť) a linky PID 459 (Benešov – Bystřice – Maršovice – Neveklov/Strážovice). Linka PID 454 je velmi podobná lince 200078 a linka PID 459 je kopií linky 200060. Zaveden je pravidelný interval jedna hodina ve špičce, 2 hodiny v sedle a 4 hodiny o víkendu u obou linek.
Zřizují se tak nové spoje z Benešova do Neveklova přes Tisem v 6:15, 8:20, 14:20, 15:30 a 17:20 a zpět z Neveklova (poslední spoj dosud jel ve 14:20) v 16:10, 16:45 a 18:15. Místo spojů v 16:35 a 16:40 jede spoj v 16:30 z Benešova a ruší se spoj v 8:30 z Neveklova. Zároveň se ruší zastávka Neštětice a cestující tak musí chodit na rozcestí (cca 0,5 km; dosud sem jel jeden ranní spoj kolem 7. hodiny, který je nahrazen spojem z rozcestí). Zřizuje se nový spoj z Neveklova (resp. z Benešova) do Křečovic v 7:35 a z Křečovic přes Neveklov do Benešova v 15:56 a 18:01. Ruší se spoj v trase Nahoruby (Nahoruby,,rozc.) – Stranný – Neveklov v 15:50 (který jel dále do Benešova) a 16:10. Spoj v 17:52 z Nahorub do Neveklova nově jede přes Křečovice (nejede přes Stranný) a je prodloužen do Benešova. O víkendu je, jak již bylo zmíněno, zaveden čtyřhodinový interval – zřízeny jsou tak nové spoje z Benešova přes Tisem, Neveklov a Křečovice do Nahorub v 7:20, v NE v 9:20 a 13:20 a v SO ve 20:20. V opačném směru z Nahorub se zřizuje spoj v NE v 6:47, v SN ve 14:47, 16:56 (z Křečovic) a v SO v 18:47. Ostatní spoje se posouvají tak, aby jely v intervalu 4 hodiny (+ ruší se spoj v 17:50 v NE z Benešova do Neveklova v SO v 7:18 z Neveklova). Ruší se víkendové spojení linkou E52 ze Živohoště přes Lhotku a Stranný do Neveklova, které je nahrazeno vedením linky 454 přes Nahoruby a Křečovice. Z Živohoště jedou o víkendu spoje v 10:37 (nově i v NE), 14:37 (již jezdí) a 18:37 (nově i v SO) a zpět z Nahorub (přijíždí od Benešova) v 10:04 (již jezdí), 14:04 (již jezdí) a 18:04 (nový spoj v SN). Nadále jsou v provozu pouze od června do září.
V trase Benešov – Maršovice – Neveklov se zřizují nové spoje v pracovní dny ve 14:00 a 16:00 a spoj v 17:30 (dosud v 17:40) z Benešova do Maršovic je prodloužen do Neveklova. Ruší se první spoj ve 4:30 z Maršovic do Neveklova (první jede v 5:35). V opačném směru se zřizuje nový spoj ve 4:43 z Neveklova do Maršovic (který dále jede do Benešova) a ruší se spoj ze Strážovic přes Neveklov do Maršovic v 17:35 (z Neveklova v 17:43). Zavádí se také nový školní spoj v trase Maršovice – Benešov v 7:33. I z Benešova přes Bystřici a Maršovice do Neveklova pojede více víkendových spojů – zřízeny budou spoje z Benešova v 9:45, 13:45, 17:45 a 21:20 (poslední spoj pouze do Maršovic, nahrazuje spoj v NE v 19:00) a zpět z Neveklova v 6:45, 10:29, 14:29 (nahrazuje spoj SO z Neveklova do Maršovic ve 13:08 a z Maršovic do Benešova ve 13:55) a 18:29 (nahrazuje spoj v NE z Neveklova do Maršovic v 18:06 a z Maršovic do Benešova v 16:05). Ruší se spoj z Maršovic do Neveklova v SO v 7:05, který jel dále do Benešova.
Linky 454 a 455 spolu tvoří z Benešova do Neveklova souhrnný interval – ve špičce 30 minut, v sedle 1 hodina a o víkendu 2 hodiny.
Souhrnný interval v pracovní dny a o víkendu z Neveklova do Benešova a zpět:
Méně linek
V navrhovaném stavu bude oproti současnému méně linek – konkrétně místo 14 pouze 9 linek. I když je zrušeno hodně spojení a trasy by tak měly být jednotnější, neděje se tak. Příkladem je linka PID 454 z Benešova do Neveklova a dále do Živohoště či Křečovic. Ta má nejméně 4 varianty tras a kvůli tomu má velmi nepřehlednou trasu, kterou ani místní nerozluští, pokud se nepodívá do jízdního řádu a nebude chvíli přemýšlet nad tím, kudy vlastně vede. Přitom se nejedná o závleky, které ostatně trasu nedělají tak složitou, ale velký odklon od druhé varianty trasy.
Podobně je řešena i linka 453, která tuto oblast takřka celou objíždí. Ta totiž začíná v Neveklově a odtud jede přes Netvořice a Lešany do Týnce nad Sázavou a následně přes Pecerady do Benešova, pokud náhodou nezajíždí do jiných obcí (čímž se její dlouhá a objízdná trasa ještě prodlužuje).
Nadále bude docházet ke zbytečnému přečíslování v Jílovém u Prahy. Dnes se jedná o přečíslování z linky 362 na E96, nově se jen změní číslo druhé linky – na 332. Přitom nic by nebránilo tomu prodloužit linku 362 až do Neveklova. Díky tomu by se odlišila rychlá a pomalá varianta trasy z Neveklova do Prahy.
Zrušení dopravní obslužnosti
I když při integracích dochází spíše k obnovení dopravní obslužnosti, kde před lety zanikla, zde byl uplatněn opačný trend.
Zrušena je obsluha
- osady Dalešice – nejbližší zastávka přibližně 0,8 km na rozcestích (Rabyně,,rozc.Blaženice; Neveklov,Dalešice,rozc.), dosud 200 metrů k zastávce
- osady Tomkovka – nejbližší zastávka 1 km (Netvořice,Maskovice), dosud 0 metrů k zastávce
- osad Šejtovka a Ovčín – nejbližší zastávka 1,2 km (Krňany,,bytovky), případně 1,6 km (Kamenný Přívoz,Hostěradice), dosud 0 metrů na Šejtovku a 500 metrů na Ovčín
- osady Dunávičky – nejbližší zastávka 0,7 km (Chleby,,rozc.2.0), dosud 0 metrů
- nitra Krusičan – nejbližší zastávka 0,7 – 1 km (Týnec nad Sázavou,Krusičany,rozc.0.7); dosud 0 – 0,3 km
- západní části Bukovan – nejbližší zastávka 0,8 – 1,5 km (Bukovany,,rozc.0.1), dosud 0 – 0,7 km
- zrušeno plno zastávek na rozcestích
- osady Neštětice (zastávka pouze na rozcestí)
Přitom se nejedná pouze o zastávky, kde by nenastupoval/nevystupoval žádný cestující.
Mnoho závleků
Zřizuje se mnoho závleků, které v současnosti ani nebyly. Např. zajíždění do osady Chářovice, Maskovice, Hostěradice a Zbořený Kostelec. Ve všech případech zdržení nejméně o 5 – 10 minut. Zároveň jsou zachovány stávající závleky – do Nebřichu, Blažimi či Chleb.
Škoda je např. zajíždění linek na Prahu na rozcestí Dalešice, díky čemuž jsou o 5 – 10 minut pomalejší, což je pak citelně znát na atraktivitě spojení.
Zrušení spojení
Kromě zmíněných faktorů dochází ke zrušení některých spojení bez náhrady (tj. ve zmíněném úseku nepojede žádná linka). Jedná se o tyto spojení:
- Lešany – Krhanice
- Hostěradice – Krňany
- Maskovice – Krňany
- Nebřich – Živohošť
- Chrášťany/Krusičany – Chářovičky/Chleby (celá oblast u zmíněných obcí)
Změna názvů zastávek
- U studánky => Pramenná
- Týnec n.Sáz., hrad Zbořený Kostelec => Týnec n.Sáz.,Zbořený Kostelec,Hrad
Zveřejněno: 31. 12. 2016 Aktualizováno: 19. 2. 2017 Autor: Martin Chour
Podle mě je chyba na straně PID – dochází čísla linek. Jinak by jich bezesporu bylo víc a nejen, že by byla obsluha jako dřív, nebyly by závleky a rušení přímých spojení. Je to škoda.. PID by se mohl naučit používat písmena v označení. Noční linky jako N, (bus N0x-N1x, tram N5x), rychlíkové linky jako R, apod. A hned se ušetří několik číselných řad.
Dobrý den, děkuji za další informace. Zajímavé. Prosím, kde to berete? Na stránkách ROPIDu nic takového není. Děkuji.
Sháníme to různě na stránkách obcí v oblasti a případně nám někdo napíše. Některé informace jsou na stránkách obcí jen chvíli, proto musíme průběžně prohledávat ;).
Zajímalo by mě jestli se budou rušit linky jako třeba D76, D80, D77 apod. , které jsou také na Sedlčansku.
Ty zatím zůstanou a budou integrovány do PID do roku 2018.
Takže bude v oblasti Sedlčanska zmatek, protože když bych jel na přestup z linky D73 a pak na D91 (360) tak pojedu 2 tarify, nejprve SID a poté PID. Nechápu proč když už se do toho serou tak to nesjednotějí do jednoho. Takže vlastně i páteřní linka D98 (Příbram-Dobříš-Praha) zůstane neintegrována
Ty budou integrovány v další etapě za rok. Nelze vše zaintegrovat najednou ;).
Bude na linku 360 Praha Sedlčany navazovat spoj Sedlčany Sedlec Prčice. V současné době tento spoj vyjíždí ve 14.55 z Prahy. Jak to bude se spoji Sedlčany- Sedlec Prčicea zpět?
V Sedlčanech pouze změní číslo a pojede dále do Sedlec Prčice. 😉
A jak je to tedy vlastně s tím Milevskem a Sedlecem na l. 360?
Mě by také zajímalo, jak je to s Milevskem a Sedlec-Prčicí.
Protože autobus z Milevska lidé ze Sedlce absolutně stíhat nebudou.
Ujede totiž pár minutami.
No a to prý měla být návaznost spojů. Jo ale jen v Praze.
Dobrý den, já integraci vítám. Je to rozhodně posun kupředu. Ráda bych ale upozornila na to, že linky na sebe dobře nenavazují. Např. linka 455 jede do Jablonné v době, kdy se z Jablonné linkou 390 nelze dostat (asi tak až za dvě hodiny). Doufala jsem, že cílem je co nejlepší spojení s Prahou. Koneckonců proto je to snad Pražská integrovaná doprava.
Dobrý den, pokud máte k integraci jakékoliv připomínky, je vhodné je zaslat buď obcím nebo Ropidu (případně na obě místa současně). Hezký den.
Integraci nevítám ze čtyř důvodů:
1) Výhodné je to jak pro koho. (např.: když pojedu linkou D80 do Sedlčan a pak linkou 360 do Prahy, tak se to vůbec nevyplatí, protože projedu dva tarify. Pokud by byla linka v SID můžete jet na čipovou kartu a využít tak garantovaného přestupu.
2) Úplně vidim jak nějaká babička támhle na vesnici, která je zvyklá že jí to jede ve 14:21, tak jí to přesunou na 14:05, … . Bude v tom akorát zmatek a budou se hromadit stížnosti.
3) Myslím si že Středočeský kraj nepatří do Prahy, naopak. Ať se Praha podvolí SID.
4) Další změnou je přečíslování linek (D91 -> 360), zde platí jak sem psal (ad. 2).
Dobrý den,
Článek dobrý, ale na 390 je nový návrh 21:05 do Prahy nepojede a ve 23:05 z Prahy také ne! Ve 23:05 pojede 314 z prahy. Ze Slap pojede připoj od 361 z Prahy v 22:05
Víme o tom, před pár dny jsem článek aktualizoval. Ale díky za info.
Dobrý den,
Také bych měl menší změnu. U linky 303051 se zbytek linky (Dobříš – Příbram) převádí na linky D97, D98, D99.
Děkujeme, upravíme
Dobrý den,
bude PID integrovat i další oblasti u Sedlčan (třeba linka D80 Sedlčany-Klimětice) ?
Ano, v dalších etapách.
Myslela jsem si naivně,že se chceme dostat ze Sedlčan do práce do Prahy co nejdříve a co nejkratší cestou a ona se cesta po integraci prodlouží, bude se stavět v každé pr….., vůbec nechápu, proč se musí obhospodařit plně obsazeným busem jedoucím ze Sedlčan ještě Zbraslav a okolí. Při cestě zpátky bude docházet k tomu, že budeme do Zbraslavi či Štěchovic stát a až se uvolní místa, tak si sedlčanští budou moci sednout, když nepřijdou včas stát frontu na zastávce? Proč se nenasadí nějaké přímé busy Sedlčany-Praha a zpět?!!! Myslím, že tyto spoje by byly maximálně vytížené. A to ani nemluvím o tom, že cesta trvá cca 1,5 hodiny + zácpa a nasazují se busy s nízkými sedačkami, kde si ani neopřete hlavu. Kdo to vymyslel? asi ten, kdo sedí na teplé židli, že?
Dobrý den,
ani my nechápeme tento záměr organizátora, nicméně má to i své pozitiva. Jednak se zkrátí interval mezi Prahou a Sedlčany, tak se i zpřehlední jízdní řád a vše pojede zkrátka stejně. Pro Sedlčany je pozitivum rozšíření počtu spojů, zejména o víkendu, neboť nebudou jezdit z Prahy nevyužité spoje, jedoucí dnes např. pouze do Davle. Nízkopodlažní vozy je problém jak Ropidu, tak také nové vyhlášky, která nařizuje vyrábět pro příměstskou dopravu pouze nízkopodlažní vozy, s čímž organizátor nic nenadělá, až se tak stane do 10 let (až dojezdí současné vysoké vozy).
Jaké autobusy jezdí na lince 360 standartní či kloubové.
pouze standardní
nikde jsem se nedozvěděla jízdní řád autobusu D60 ze Sedlčan do Milevska. Chtěla jsem zjistit i jeho trasu, kde se to dozvím, jezdím z Prahy do Sedlčan autobusem 360 a dále chci použít D60 co nejblíže Petrovic, Kovářova,Lašovic atd. Děkuji Jana