Níže uvedené změny se odkládají na neurčito!!!
Trvalé změny s prodloužením metra A do Motola
Přinášíme seznam dosud plánovaných změn s metrem A do Motola, které vyjede 6. dubna 2015.
V rámci prodloužení metra A do stanice Nemocnice Motol se k termínu 6. dubna 2015 připravuje také změna linek povrchové dopravy. Pracovní návrh slouží jako podklad pro jednání s městskými částmi a jeho znění může být na základě připomínek upravováno. Cestující veřejnost může zaslat své připomínky (nejlépe do konce ledna) svým radnicím, se kterými bude organizace ROPID v průběhu ledna a února 2015 jednat.
Prodloužení metra A o nové stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol si vyžádá úpravy návazných linek tramvají a autobusů v západní části Prahy. Zároveň je této významné infrastrukturní změny využito k dořešení některých dlouhodobých připomínek městských částí a cestujících a také k vyhodnocení komplexních přepravních průzkumů. V této souvislosti je navržena změna dalších linek tramvají a autobusů v centru i ve východní části Prahy. Cílem je zejména posílení dlouhodobě přetížených tramvajových úseků a vytvoření dostatečné kapacitní rezervy pro další budoucí nárůst počtu cestujících, což se ale neobejde bez většího zásahu do současného linkového vedení především u denních tramvají.
Zdrojem těchto informací jsou informace od ROPIDu.
Tento návrh ještě není definitivní! Pokud městské části rozhodnou o nějaké změně, může být návrh ještě trochu pozměněn. O těchto změnách budeme nadále informovat.
Změny:
Přílohy:
Vysvětlivky:
- pokud je v tabulce tučně interval, jedná se o změnu intervalu v uvedeném úseku
- PD – pracovní den
- SN – sobota a neděle
- SO – sobota
- NE – neděle
- RŠ – ranní špička
- OŠ – odpolední špička
- SE – sedlo
Metro
¨
A
- změna trasy (prodloužení): Depo Hostivař – … – Dejvická – Bořislavka – Nádraží Veleslavín – Petřiny – Nemocnice Motol
- v centrálním úseku bude provoz metra A posílen
- V RŠ pojedou všechny spoje v trase Petřiny – Skalka (dále každý druhý spoj)
- DO a v OŠ pojedou všechny spoje v trase Dejvická – Skalka (dále každý druhý spoj)
- v SN, v PD večer od 19 hodin a v PD brzo ráno do cca 6 hodin pojedou všechny spoje v celé trase
B, C
Tramvaje
Posílení tramvajových tratí:
- centrum – v Ječné ulici (úsek Karlovo nám. – I. P. Pavlova) => nová linka 20
- Vršovice – ve Francouzské a Moskevské ulici (úsek Nám. Míru – Čechovo nám.) => nová linka 20
- Žižkov – v Seifertově a Táboritské ulici (úsek Hlavní nádr. – Olšanské nám.) => nová linka 14 a 5 v soupravách
- Vysočany – v Sokolovské ulici (úsek Palmovka – Nádr. Vysočany) => nová linka 19
- Podbaba – v ulici Jugoslávských Partizánů (úsek Vítězné nám. – Podbaba) => soupravy na linkách 6 a 20 vedené do Podbaby
- Spořilov – v ulicích Nuselská, Chodovská a U Plynárny (úsek Nám. Bří Synků – Spořilov) => linka 6 v soupravách
- Albertov – ve Vyšehradské, Jaromírově a Křemyslově ulici a ulici Na Slupi (úsek Karlovo nám. – Nám. Bří Synků) => linka 6 v soupravách
Změny:
1) Nové linky:
15, 19
2) Zrušené linky:
13
3) Změněné linky:
2, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26
4) Linky beze změny trasy:
1, 3, 4, 7, 9, 17, 25
Uspořádání linek:
1) páteřní linky (metrolinky): 3, 9, 16, 17, 22
2) páteřní svazky:
- 1+25 (Voz. Střešovice – Palmovka)
- 5+26 (Olšanské hřbitovy – Vítězné nám.)
- 6+20 (Karlovo nám. – Vítězné nám.)
- 8+12 (Sídl. Barrandov – Malostranská)
- 10+11 (Nám. Bří Synků – Biskupcova)
- 18+24 (Otakarova – Masarykovo nádr.)
3) ostatní linky: 2, 4, 7, 8, 14, 15, 19
Linky provozované CT: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 24, 25, 26
Linky provozované pouze v PD: 4, 11, 14, 15 (pouze v RŠ)
Podrobný soupis podle linek:
2
- změna trasy: SÍDLIŠTĚ PETŘINY – Prašný most – Hradčanská – Strossmayerovo náměstí – Nádraží Holešovice – Palmovka – Biskupcova – Želivského – Strašnická – NÁDRAŽÍ HOSTIVAŘ
- provoz CT (nikoliv jen v PD od 6 do 20 hod)
- na linku jsou vypravovány sólo vozy
- nová tangenciální linka spojující Petřiny, Dejvice a Holešovice s Palmovkou, Žižkovem, Strašnicemi a Hostivaře
- v úseku Vítězné náměstí – Divoká Šárka nahrazena metrem A a linkami 5 a 20
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
20
|
20
|
Sedlo / dopoledne |
10
|
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
8 |
15 |
15 |
Večer |
20
|
20 |
20 |
5
- změna trasy: ÚSTŘEDNÍ DÍLNY DP – … – Dlouhá třída – Strossmayerovo náměstí – Hradčanská – Dejvická – DIVOKÁ ŠÁRKA
- změna typu vozidel: CT nasazeny soupravy
- v úseku Vítězné náměstí – Podbaba nahrazena linkou 6 a 26 (zejm. dvacet šestkou)
- v úseku Dlouhá třída – Malostranská – Hradčanská nahrazena přestupem na Malostranské z linky 8 na linku 6 a 20
6
- změna trasy: SPOŘILOV – … – Újezd – Malostranská – Hradčanská – PODBABA
- provoz CT (nikoliv jen v PD od 6 do 20 hod)
- změna typu vozidel: CT nasazeny soupravy
- v úseku Újezd – Sídliště Barrandov nahrazena linkami 8 a 12, v úseku Smíchovské nádr. – Sídl. Barrandov navíc i novou linkou 15
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
10 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
8 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
8
- změna trasy: STARÝ HLOUBĚTÍN – … – Dlouhá třída – Malostranská – Újezd – Anděl – Smíchovské nádraží – SÍDLIŠTĚ BARRANDOV
- změna typu vozidel: v SN nasazeny soupravy
- v úseku Dlouhá třída – Podbaba nahrazena linkou 5
10
- změna trasy: SÍDLIŠTĚ ĎÁBLICE – … – Flora – Muzeum – I. P. Pavlova – Nám. Bří Synků – SPOŘILOV
- změna typu vozidel: v SN nasazeny sólo vozy (=> zkrácení intervalu v SN na polovinu)
- jedná se vlastně o původní linku 11, pokud nepočítám úsek Spojovací – Biskupcova
- v úseku Flora – Sídliště Řepy nahrazena posílenou linkou 16 do polovičního intervalu
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
10 |
7,5 |
7,5 |
Odpolední špička / odpoledne |
8 |
7,5 |
7,5 |
Večer |
20 |
10 |
10 |
11
- změna trasy (zkrácení): SPOJOVACÍ – … – Nuselské schody – Otakarova (T) – NÁMĚSTÍ BRATŘÍ SYNKŮ
- provoz jen v PD od 6 do 20 hod v celé trase (nahrazeno linkou 10)
- jedná se vlastně o původní linku 13, pokud nepočítám úsek Želivského – Černokostelecká
- změna typu vozidel: v PD nasazeny sólo vozy
- v úseku Nám. Bří Synků – Spořilov nahrazena linkou 10, v úseku Nám. Bří Synků – Biskupcova posílena linkou 10 => v PD má linka 11 sóla (de facto původní linka 13)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
– |
– |
Sedlo / dopoledne |
10 |
– |
– |
Odpolední špička / odpoledne |
8 |
– |
– |
Večer |
– |
– |
– |
12
- změna trasy: PALMOVKA- … – Strossmayerovo nám. – Čechův most – Hradčanská – … – SÍDLIŠTĚ BARRANDOV
- v úseku Strossmayerovo nám. – Hradčanská nahrazena linkami 1, 2 (zejm. dvojkou), 5, 25 a 26
- v úseku Hradčanská – Malostranská nahrazena linkami 6 a 20
13
- linka je zrušena (Náměstí Bří Synků – Černokostelecká)
- v úseku Spořilov – Želivského nahrazena linkami 10 a 11 (zejm. jedenáctkou)
- v úseku Flora – Černokostelecká nahrazena linkou 5 v soupravách
14
- změna trasy: SÍDLIŠTĚ BARRADOV – … – Jindříšská – Hlavní nádr. – Olšanské nám. – Nákl. nádr. Žižkov – Želivského – Strašnická – NÁDRAŽÍ STRAŠNICE/RADOŠOVICKÁ
- provoz jen v PD v raní a odpolední špičce
- v úseku Jindříšská – Ortenovo náměstí/Výstaviště Holešovice nahrazena linkou 18
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
– |
– |
Sedlo / dopoledne |
– |
– |
– |
Odpolední špička / odpoledne |
8 |
– |
– |
Večer |
– |
– |
– |
15
- nová linka v trase: SÍDLIŠTĚ BARRANDOV – Hlubočepy – SMÍCHOVSKÉ NÁDRAŽÍ
- provoz: v PD v ranní špičce
- typ vozidla: v PD nasazeny sólo vozy
- nahrazuje dosavadní linku 6 v totožném intervalu a časovém období
- provozní parametry (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
– |
– |
Sedlo / dopoledne |
– |
– |
– |
Odpolední špička / odpoledne |
– |
– |
– |
Večer |
– |
– |
– |
16
- změna trasy: NÁDRAŽÍ VYSOČANY – Palmovka – – Biskupcova – OLŠANSKÉ HŘBITOVY – … – KOTLÁŘKA – SÍDLIŠTĚ ŘEPY
- zkrácení intervalů CT do polovičního intervalu (nově metrolinka)
- v úseku Nádraží Vysočany – Olšanské hřbitovy jede CT pouze každý druhý spoj (RŠ a OŠ 8 min, SE 10 min, SN 15 min, VE 20 min)
- v úseku Kotlářka – Sídl. Řepy jede CT každý druhý spoj, vyjma RŠ a OŠ, kdy jedou do Řep všechny spoje (RŠ a OŠ 4 min, SE 10 min, SN 15 min, VE 20 min)
- v úseku (Palmovka) – Nádr. Vysošany – Lehovec nahrazena novou linkou 19
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
4 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
5 |
7,5 |
10 |
Odpolední špička / odpoledne |
4 |
7,5 |
7,5 |
Večer |
10 |
10 |
10 |
18
- změna trasy: VOZOVNA PANKRÁC – … – Karlovo nám./Lazarská – Václavské nám. – Masarykovo nádr. – Vltavská – Dělnická – Ortenovo nám. – VÝSTAVIŠTĚ HOLEŠOVICE
- změna typu vozidel: v SN nasazeny sólo vozy
- v úseku Karlovo nám./Lazarská – Malostranská nahrazena linkou 22
- v úseku Malostranská – Hradčanská nahrazena metrem A a linkami 6 a 20
- v úseku Hradčanská – Petřiny nahrazena metrem A a linkami 1 a 2 (zejm. dvojkou)
19
- nová linka v trase: LEHOVEC – Nádr. Vysočany – Palmovka (v ulici Sokolovská) – Palmovka (v ulici Na Žertvách) – Nádr. Vysočany – LEHOVEC
- provoz: celodenně a celotýdenně
- typ vozidla: v PD nasazeny sólo vozy
- nahrazuje dosavadní linku 16 v totožném intervalu a časovém období
- provozní parametry (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
10 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
8 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
20
- změna trasy: DIVOKÁ ŠÁRKA – … – Újezd – Národní třída – Karlovo nám. – I. P. Pavlova – Náměstí Míru – ČECHOVO NÁMĚSTÍ
- v úseku Újezd – Sídl. Barrandov nahrazena linkami 8 (zejm. osmičkou) a 12
22
- změna trasy: BÍLÁ HORA – … – Malostranská – Staroměstská – Národní divadlo – … – NÁDRAŽÍ HOSTIVAŘ
- v úseku Malostranská – Národní divadla nahrazena linkami 6 a 20
24
- změna trasy (zkrácení): KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ – … – VÝSTAVIŠTĚ HOLEŠOVICE
- omezení provozu v SN prodloužením intervalů z 7,5 na 15 minut, resp. z 10 na 20 minut
- v úseku Výstaviště Holešovice – Ortenovo nám. nahrazena linkami 2, 12 a 18 (zejm. osmnáctkou)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
8 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
10 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
8 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
26
- změna trasy (zkrácení): PODBABA – Vítězné nám. – … – Olšanské nám. – Flora – OLŠANSKÉ HŘBITOVY
- změna typu vozidel: v SN nasazeny sólo vozy
- v úseku Olšanské nám. – Radošovická nahrazena linkou 14
- v úseku Mezi hřbitovy – Nádr. Hostivař nahrazena linkou 2
Městské autobusy
1) Posílení autobusů
- Petrovice
- Čimice
- Brumlovka
- Řeporyje
2) Rozvoj dalších linek metrobusů, které jsou svým krátkým intervalem a rychlým přímým vedením trasy mezi cestujícími stále oblíbenější, nově se metrobusy rozjíždí například:
- na Dědinu, dva metrobusy 142 a 191
- do Liboce linkou 191
- v Řepích se k lince 180 přidává nově linka 142
- Zličínem jedou úplně všechny spoje linky 180
- Malá Ohrada se dočkává svého metrobusu díky lince 142
3) Nové tangenciální spojení
- linka 118 Strahovským tunelem
- linka 191 od Anděla přes Strahov, Petřiny a Liboc na Letiště
- linka 142 od Malé Ohrady přes Řepu a Dědinu na Veleslavín
4) Zpřehlednění sítě
5) Na všech metrobusech se mění dopolední interval z 15 na 12 minut nebo kratší (kromě metrobusů 142, 174, 189, 215 a 253)
=> metrobusy s int. 12 min a méně: 102, 106, 112, 118, 119, 124, 125, 131, 133, 135, 136, 137, 139, 140, 143, 144, 150, 158, 167, 170, 176, 177, 180, 183, 188, 191, 193, 195, 196, 197, 200, 205, 207 a 213
BUS soupis linek
1) Nové linky:
142, 252
2) Zrušené linky:
164, 214, 216, 218, 225, 235, 249, 256, 293, 556, H2
3) Změněné linky:
108, 112, 115, 118, 119, 121, 124 (v kloubech), 131, 136, 137, 138, 139, 150, 158, 161, 168, 170, 172, 174, 179, 180, 181, 183, 191, 193, 196, 205, 230, 236, 240, 255, 263, 269 + 301, 312, 316, 347, 352, 356, 380
4) Přečíslované linky:
5) Linky beze změny trasy:
100, 101, 102, 103, 105, 106, 107, 109, 110, 111, 113, 114, 116, 120, 123, 125, 128, 129, 133, 135, 140, 143, 144, 147, 151, 152, 156, 157, 160, 162, 163, 165, 167, 169, 173, 175, 176, 177, 185, 186, 188, 189, 195, 197, 200, 201, 202, 207, 213, 215, 220, 221, 223, 231, 232, 241, 244, 245, 250, 251, 253, 257, 259, 260, 261, 262, 265, 266, 267, 273, 291
* u zvýrazněných linek se mění intervaly nebo nasazované vozidlo
Nové metrobusy: 107, 142, 205
Zrušené metrobusy: 179
Podrobný soupis podle linek:
102
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
105
- změna typu vozidel: v SN nasazeny midibusy
106
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
107
- posílení provozu v SN celodenně na poloviční interval => mírné omezení 147 kvůli koordinaci s linkou 107
- nově metrobus (= autobus s krátkým intervalem)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
3-7 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
5 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
3-7 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
108
- změna trasy (prodloužení): SÍDLIŠTĚ ŘEPY – Škola Řepy – Ke Kaménce – Za Slánskou silnicí – Bazovského – Slánská – Nevanova – K Trninám – Šedivého – Selských baterií – Bílá Hora – BÍLÁ HORA – Bílá Hora – Ruzyňský hřbitov – … – NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – … – NOVÉ VOKOVICE
- posílení provozu v PD v ranní a odpolední špičce zkrácením intervalů v úseku Nádraží Veleslavín – Bílá Hora z 12/15 na 10 minut
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů v úseku Nádraží Veleslavín – Bílá Hora z 30 na 15 minut
- v novém úseku Sídliště Řepy – Bílá Hora nahrazuje v současném intervalu linku 264
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
10 (20) [30] |
30 (30) [-] |
30 (30) [-] |
Sedlo / dopoledne |
15 (30) [-] |
30 (30) [-] |
30 (30) [-] |
Odpolední špička / odpoledne |
10 (20) [30] |
30 (30) [-] |
30 (30) [-] |
Večer |
30 (30) [-] |
30 (30) [-] |
30 (30) [-] |
- bez závorky – úsek Bílá Hora – Nádraží Veleslavín
- kulaté závorky – úsek Bílá Hora – Sídliště Řepy
- hranaté závorky – úsek Nádraží Veleslavín – Nové Vokovice
112
- změna trasy (zkrácení): NÁDRAŽÍ HOLEŠOVICE – … – ZOOLOGICKÁ ZAHRADA
- celoročně nasazeny kloubové vozy (kromě PD v zimních měsících – listopad – duben)
- ve úseku Zoologická zahrada – Podhoří nahrazena posílenou linkou 236
115
- změna trasy (prodloužení): CHODOV – Pod Chodovem – KNOVÍZSKÁ – Chodovská tvrz – Mokrá – Šperlova – Brechtova – Wagnerova – Poliklinika Háje – Modrá škola – Háje – MILÍČOV
- v novém úseku Knovízská – Milíčov nahrazuje v PD v současném intervalu linku 293, v SN je provoz na původním úseku 293 zrušen (v PD cca 5:00 – 22:00)
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů v úseku Chodov – Knovízská z 20 na 15 minut (kvůli dodržení intervalu 30 min v úseku Knovízská – Milíčov)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
10 (30) |
30 (-) |
30 (-) |
Sedlo / dopoledne |
15 (30) |
30 (-) |
30 (-) |
Odpolední špička / odpoledne |
15 (30) |
30 (-) |
30 (-) |
Večer |
30 (30*) |
30 (-) |
30 (-) |
- bez závorky – úsek Chodov – Knovízská
- *kulaté závorky – úsek Knovízská – Milíčov (provoz v PD od 5 do 22 hodin)
118
- změna trasy (prodloužení): SÍDLIŠTĚ SPOŘILOV – … – Smíchovské nádraží – Anděl – Vozovna Střešovice – DEJVICKÁ
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- v úseku Smíchovského nádraží – Depo Hostivař v PD v ranní špičce vložené spoje
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
119
- změna trasy (zkrácení): NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – … – LETIŠTĚ
- v úseku Dejvická – Nádraží Veleslavín nahrazena novým metrem A a tramvajovými linkami 5 a 20
121
- změna trasy: PODOLSKÁ VODÁRNA – KAVČÍ HORY – Poliklinika Budějovická – Na Staré cestě – Nad Rybníky – Nad Havlem – Višňová – … – NÁDRAŽÍ BRANÍK
- v novém úseku Na Staré cestě – Višňová (Zálesí) nahrazuje linku 293 linka 121 v PD ve v ranní špičce v intervalu 15 minut, v odpolední špičce v intervalu 20 minut, v ostatním období v totožném intervalu
123
- posílení provozu v PD v odpolední špičce zkrácením intervalů z 10 na 7,5 minuty
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
7,5 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
15 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
124
- změna trasy (zkrácení): PODOLSKÁ VODÁRNA – ŽELIVSKÉHO
- změna typu vozidel: v PD nasazeny kloubové vozy
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- ve zrušeném úseku Želivského – Habrová nahrazena v RŠ a OŠ v dosavadním intervalu linkou 155, v SN, v PD dopoledne a večer v polovičním intervalu opět linkou 155
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
125
- posílení provozu v PD ráno zkrácením intervalů z 4-6 na 5 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
5 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
131
- změna trasy: HRADČANSKÁ – Hanspaulka – Sušická (Z) – BOŘISLAVKA
- omezení provozu v PD ráno prodloužením intervalů z 4-5 na 6 minut (důvod: úbytek cestujících, díky rozprostření poptávky mezi stanice metra Hradčanská a Bořislavka)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
133
- posílení provozu v SN zkrácením intervalů z 15 na 12 minut, v NE dopoledne z 20 na 15 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
10 |
12 |
15 |
Odpolední špička / odpoledne |
6 |
12 |
12 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
136
- změna trasy: SÍDLIŠTĚ ČIMICE – Přívorská – Vozovna Kobylisy – Kobylisy – Ládví – Třebenická – Střížkov – … – JIŽNÍ MĚSTO
- v úseku Třebenická – Vozovna Kobylisy nahrazena v dosavadním intervalu linkou 183 ve standardech
137
- změna trasy (prodloužení): NA KNÍŽECÍ – … – U WALTROVKY – … Nové Butovice – Bucharova – K Fialce – K Hájům – Mototechna – BAVORSKÁ
- posílení provozu v SN celodenně (NE od 13 hod) a v PD dopoledne zkrácením intervalů v úseku U Waltrovky – Nové Butovice z 60 na 30 minut
- v úseku Nové Butovice – Bavorská nahrazuje v dosavadním intervalu linku 164
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
4 (30) [10] |
10 [(60)] |
10 [(60)] |
Sedlo / dopoledne |
7,5 [(30)] |
7,5 [(30)] |
10 [(60)] |
Odpolední špička / odpoledne |
4 (30) [15] |
7,5 [(30)] |
7,5 [(30)] |
Večer |
10 [(60)] |
10 [(60)] |
10 [(60)] |
- bez závorky – úsek Na Knížecí – U Waltrovky
- kulaté závorky – úsek U Waltrovky – Nové Butovice
- hranaté závorky – úsek Nové Butovice – Bavorská
138
- změna trasy (prodloužení): SÍDLIŠTĚ SKALKA – SKALKA – … – SÍDLIŠTĚ SPOŘILOV – Sídliště Spořilov – Spořilov – Starý Spořilov – Kačerov – NEMOCNICE KRČ
- vložené spoje ve v PD v ranní a odpolední špičce ukončené v zastávce Záběhlická škola jsou prodlouženy do zastávky Sídliště Spořilov a jsou nově obousměrné
- v novém úseku Sídliště Spořilov – Nemocnice Krč nahrazuje v dosavadním intervalu linku 293
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 (12) [30] |
20 [(40)] |
20 [(40)] |
Sedlo / dopoledne |
15 [(30)] |
15 [(30)] |
20 [(40)] |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 (15) [30] |
15 [(30)] |
15 [(30)] |
Večer |
20 [(40)] |
20 [(40)] |
20 [(40)] |
- bez závorky – úsek Skalka – Sídliště Spořilov
- kulaté závorky – úsek Skalka – Sídliště Skalka
- hranaté závorky – úsek Sídliště Spořilov – Nemocnice Krč (pův. úsek linky 293)
139
- změna trasy: STRAŠNICKÁ – Nádraží Strašnice – Jesenická – V Korytech – Chodovská – … – KOMOŘANY
- posílení provozu v úseku Kačerov – Strašnická vedením všech spojů v celé trase oproti původní lince 196
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- v úseku Kačerov – Želivského nahrazena dosavadní linkou 150 a nově linkou 196, avšak ve dvojnásobně delším intervalu a ve standardech
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
140
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
142
- nová linka: NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – Divoká Šárka – Vlastina – Sídliště Na Dědině – Ciolkovského – Nádraží Ruzyně – Staré náměstí – Jiviny – Reinerova – Řepský hřbitov – Za Slánskou silnicí – Bazovského – Slánská – Bílý Beránek – Bavorská – Lýskova – Stodůlky – Vackova – Luka – Amforová – Píškova – Červeňanského – Ohradské náměstí – Velká Ohrada – Červeňanského – Nad Malou Ohradou – Bašteckého – Píškova – Malá Ohrada – Ovčí Hájek – NOVÉ BUTOVICE
- nový metrobus (= autobus s krátkým intervalem)
- linka vytvořená spojením zrušených linek 214 a 225
- typ vozidla: CT nasazeny standardní vozy
- dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
- posílení provozu v úseku Bílá Hora – Ciolkovského oproti lince 225 na poloviční interval
- provozní parametry (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
15 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
144
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
147
- omezení provozu v NE odpoledne prodloužením intervalů z 20 na 30 minut (kvůli koordinaci s linkou 107)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
12 |
30 |
30 |
Sedlo / dopoledne |
15 |
30 |
30 |
Odpolední špička / odpoledne |
12 |
30 |
30 |
Večer |
20/30 |
30 |
30 |
150
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- v úseku Kačerov – Želivského vedena všemi spoji (=> všechny spoje po 21. hodině jsou prodlouženy až na Želivského)
- nově koordinována s linkou 196 v úseku Kačerov – Želivského
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
152
- změna typu vozidel: v PD nasazeny standardy (kapacita převedena na linku 136, která nově směřuje místo linky 183 do Čimic)
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
4-6 |
– |
– |
Sedlo / dopoledne |
12 |
– |
– |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
– |
– |
Večer |
20 |
– |
– |
155 (pův. 297)
- přečíslovaná původní linka 297: NEMOCNICE VINOHRADY – Želivského (Z) – (ŽELIVSKÉHO –) Pod Třebešínem (Z) – Třebešín (Z) – Mezi Hřbitovy (T) – Červený dvůr (T) – Malešická – Vackov – Habrová – Malešická stráň – REKTORSKÁ – Malešické náměstí – Sídliště Malešice – Černická (T) – Sídliště Malešice (Z) – POLIKLINIKA MALEŠICE
- dopravce: About Me, s.r.o.
- posílení provozu v úseku Habrová – Rektorská na poloviční interval
- posílení provozu v úseku Želivského – Mezi Hřibtovy/Třebešín – Habrová v SN a v PD dopoledne z 30 na 15 minut, v NE ráno a CT večer ze 30/40 na 20 minut
- ruší se provoz po 20 hodině CT v úseku Rektorská – Poliklinika Malešice
- nasazeny midibusy
- v úseku Želivského – Habrová nahrazuje linku 124, kromě špiček PD v polovičním intervalu
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
12 (24)
|
20 (40) |
20 (40) |
Sedlo / dopoledne |
15 (30)
|
15 (30) |
20 (40) |
Odpolední špička / odpoledne |
15 (30) |
15 (30) |
15 (30) |
Večer |
20 (-) |
20 (-) |
20 (-) |
- bez závorky – úsek Želivského – Rektorská
- kulatá závorka – úsek Nemocnice Vinohrady – Želivského a Rektorská – Poliklinika Malešice
158
- ČESKOMORAVSKÁ – … – LETŇANY – … – Avia Letňany – KRAUSOVA – … – Obchodní centrum Čakovice – … – MIŠKOVICE
- zkráceny vložené spoje do trasy Letňany – Krausova (=> nejedou až k OC Čakovice)
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 (30) na 12 (24) minut
- posílení provozu v PD v ranní a odpolední špičce v trase Letňany – Krausova zkrácením intervalů z 4 na 2-5 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
5-7 (2-4) [12] |
20 (40) |
20 (40) |
Sedlo / dopoledne |
12 (12) [24]
|
15 (30) |
20 (40) |
Odpolední špička / odpoledne |
6-9 (2-5) [15-20] |
15 (30) |
15 (30) |
Večer |
20 (40) |
20 (40) |
20 (40) |
- bez závorky – úsek Českomoravská – Letňany
- kulatá závorka – úsek Letňany – Krausova
- hranatá závorka – úsek Kraousova – Miškovice
161
- změna trasy: BOŘISLAVKA – Jenerálka – … – NEBUŠICE
163
- převedení vložených spojů v trase Želivského – Sídliště Malešice na linku 263, která nově jede na Želivského => koordinována s 263
164
- zrušena (Nové Butovice – Bavorská – Zličín)
- v úseku Nové Butovice – Bavorská nahrazena linkou 137
- v úseku Zličín – Bílý Beránek nahrazena linkou 380
166
- přečíslovaná původní linka 295 (Třeboradice – Střížkov – Domov seniorů Ďáblice)
167
- omezení provozu v PD v ranní špičce prodloužením intervalů z 5 na 6 minut
- omezení provozu v PD dopoledne prodloužením intervalů z 10 na 12 minut
- omezení provozu v PD v odpolední špičce prodloužením intervalů z 6 na 7,5 minut
- důvod omezení provozu: metro A do Motola, a s tím souvisí přesunutí části cestujících právě na metro A
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
168
- změna trasy (prodloužení): NOVÉ BUTOVICE– … – Nemocnice Motol – Vypich – Koleje Větrník (T) – Myslivečkova – POLIKLINIKA PETŘINY – Vojenská nemocnice – Talichova – Norbertov – Vozovna Střešovice – Macharovo náměstí – BOŘISLAVKA
- spojení dnešních linek 168 a 216, provoz v SN na úseku bývalé 216 zrušen, v PD zkrácen do cca 21 hodin
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
30 (30) |
30 (–) |
30 (–) |
Sedlo / dopoledne |
30 (30) |
30 (–) |
30 (–) |
Odpolední špička / odpoledne |
30 (30) |
30 (–) |
30 (–) |
Večer |
30 (30*) |
30 (–) |
30 (–) |
- bez závorky – úsek Bořislavka – Poliklinika Petřiny
- *kulatá závorka – úsek Poliklinika Petřiny – Nové Butovice (v provozu v PD od 5 do 21 hodin)
170
- změna trasy: PRAŽSKÁ ČTVRŤ – … – Nad Pahorkem (T) – Choceradská (Z) – Blažimská –Městský archiv – Benkova – … – JIŽNÍ MĚSTO
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
174
- změna trasy: HRADČANSKÁ – … – VYPICH – … – Nemocnice Motol – Bucharova – … – Amforová – Nušlova – Nové Butovice – Ovčí hájek – Malá Ohrada – Píškova – … – VELKÁ OHRADA
- v úseku Hradčanská – Vypich v provozu pouze v PD v ranní a odpolední špičce
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 (6) |
20 (-) |
20 (-) |
Sedlo / dopoledne |
15 (-) |
15 (-) |
20 (-) |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 (7,5) |
15 (-) |
15 (-) |
Večer |
20 (-) |
20 (-) |
20 (-) |
- bez závorky – úsek Velká Ohrada – Vypich
- kulatá závorka – úsek Vypich – Hradčanská
175
- posílení provozu v PD v ranní špičce zkrácením intervalů z 12 na 10 minut
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 20 na 15 minut
- posílení provozu v PD v odpolední špičce zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- posílení provozu v SN odpoledne a v SO dopoledne zkrácením intervalů z 30 na 20 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
10 |
30 |
30 |
Sedlo / dopoledne |
15 |
20 |
30 |
Odpolední špička / odpoledne |
12 |
20 |
20 |
Večer |
20 |
30 |
30 |
177
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
179
- změna trasy: TŘEBONICE – ŘEPORYJSKÉ NÁMĚSTÍ – Slatinová – Luka – Mládí – Bucharova – Šafránkova – … – VYPICH
metrobus
- v úseku Třebonice – Řeporyjské náměstí v provozu pouze vybrané spoje (v dosavadním počtu jako u linky 249)
- prokládá se s příměstskými linkami 301 a 352 a jede s nimi v koordinovaném svazku až na Vypich
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
5-20 (20) |
20-40 (60) |
20-40 (60) |
Sedlo / dopoledne |
15-30 (60) |
15-30 (60) |
20-40 (60) |
Odpolední špička / odpoledne |
6-20 (20) |
15-30 (60) |
15-30 (60) |
Večer |
20-40 (60) |
20-40 (60) |
20-40 (60) |
- bez závorky – úsek Vypich – Řeporyjské náměstí
- kulatá závorka – úsek Řeporyjské náměstí – Třebonice
180
- změna trasy: HRADČANSKÁ – Prašný most – … – Vypich (T) – … – Sídliště Řepy – … – ZLIČÍN – OBCHODNÍ CENTRUM ZLIČÍN
- všechny spoje jedou v trase Hradčanská – Zličín (žádný spoj nekončí v zast. Sídl. Řepy => linka 264 (108) zkrácena na Sídliště Řepy)
- v úseku Zličín – Obchodní centrum Zličín v SN celodenně vložené spoje a v RŠ pracovního dne v provozu pouze každý druhý spoj
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 (12) |
20 (20) |
20 (20) |
Sedlo / dopoledne |
12 (12) |
15 (7,5) |
20 (10) |
Odpolední špička / odpoledne |
6 (6) |
15 (7,5) |
15 (7,5) |
Večer |
20 (20) |
20 (10) |
20 (10) |
- bez závorky – úsek Hradčanská – Zličín
- kulatá závorka – úsek Zličín – OC Zličín
181
- změna trasy (prodloužení): ČERNÝ MOST – … – Barvy a laky – … – OPATOV – U Dálnice – VOLHA – U Kunratického lesa – Petýrkova – CHODOV
- v úseku Opatov – Chodov v provozu pouze cca do 21:00, v RŠ a OŠ pracovního dne pouze každý druhý spoj
- v úseku Volha – Chodov vložené spoje nahrazující linku 193 ve stejném počtu spojů (=> v PD celodenně a v NE od 18 do 22 hodin + dlouhé spoje od Černého Mostu a Opatova)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 (12) [6] |
30 [(30)] |
30 [(30)] |
Sedlo / dopoledne |
30 (30) [15] |
30 [( 30)] |
30 [(30)] |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 (15) [7,5] |
30 [(30)] |
30 (30) [15] |
Večer- |
30 (30*) [20] |
30 [(30*)] |
30 [(30*)] |
- bez závorky – úsek Černý Most – Opatov
- *kulatá závorka – úsek Opatov – Volha – v provozu CT do cca 21 hodin
- hranatá závorka – úsek Volha – Chodov
183
- změna trasy: VOZOVNA KOBYLISY – Šimůnkova – Sídliště Ďáblice – Třebenická – Střížkov – … – Sídliště Petrovice – Jakobiho – Morseova – Newtonova – Horčičkova – HÁJE
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- v úseku Třebenická – Sídliště Čimice nahrazena kapacitnější linkou 136 (zvýšení kapacity na původním úseku do Čimic, kvůli kloubům na lince 136)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
188
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
190 (pův. 296)
- přečíslovaná původní linka 296 (Háje – Obchodní centrum Štěrboholy – Černý Most – Ratibořická – Nádraží Horní Počernice)
191
- změna trasy (prodloužení): NA KNÍŽECÍ – … – Petřiny – Libocká – Sídliště Na Dědině – CIOLKOVSKÉHO – Dlouhá míle – OBCHODNÍ CENTRUM ŠESTKA – U Hangáru – LETIŠTĚ
- prodloužení všech spojů až do zastávky Ciolkovského (spoje nekončí v zast. Stadion Strahov)
- změna typu vozidel: CT nasazeny kloubové vozy (=> prodloužen interval dopoledne)
- *v úseku Obchodní centrum Šestka – Letiště v provozu pouze každý druhý spoj mezi cca 8:00 – 21:00, v ostatních obdobích v provozu každý druhý spoj v úseku Ciolkovského – Letiště
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6** (12*) [12] |
20 (40*) [40] |
20 (40*) [40] |
Sedlo / dopoledne |
12 (12) [24] |
15 (30) [30] |
20 (20) [40] |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5** (7,5) [15] |
15 (30) [30] |
15 (15) [30] |
Večer |
20 (40*) [40] |
20 (40*) [40] |
20 (40*) [40] |
- bez závorky – úsek Anděl – Stadion Strahov
- kulatá závorka – úsek Ciolkovského – OC Šestka
- hranatá závorka – úsek OC Šestka – Letiště
- * *v úseku Stadion Strahov – Petřiny jsou vedeny nově všechny spoje, nikoliv polovina
192
- část přečíslované původní linky 294: MALOSTRANSKÉ NÁMĚSTÍ – Šporkova – NEMOCNICE POD PETŘÍNEM
- původní linka 292 zrušená k 6. říjnu 2014
- dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
- * v provozu CT do 20 hodin
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
15 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
20 |
20 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
15 |
20 |
20 |
Večer |
20* |
20* |
20* |
193
- změna trasy (zkrácení): NÁDRAŽÍ VRŠOVICE – … – ŠEBERÁK
- v úseku Šeberák – Volha -Petýrkova/Chodov nahrazena midibusovou linkou 252 v dosavadním intervalu
194
- část přečíslované původní linky 294: FLORENC (T) – Bílá Labuť (T) – Petrské náměstí (T) – Hradební (T) – Haštalské náměstí (T) – U Staré školy (T) – Pařížská (T) – STAROMĚSTSKÁ (T) – Mariánské náměstí (T) – Staroměstské náměstí (T) – Masná (T) – Hradební (T) – Náměstí Republiky (T) – Petrské náměstí (T) – Bílá Labuť (T) – FLORENC (T)
- změna dopravce: ČSAD MHD Kladno, a.s.
- intervaly totožné s dosavadní linkou 294
- nově polookružní charakter linky
195
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
196
- změna trasy: SMÍCHOVSKÉ NÁDRAŽÍ – … – KAČEROV – Michelská – Plynárna Michle – … – Pod Jezerkou – Ukrajinská – Koh-i-noor (T) – Čechovo náměstí (Z) – Kavkazská (T) – Kodaňská (Z) – Na Míčankách – Bělocerkevská – ŽELIVSKÉHO
- v úseku Kačerov – Želivského v RŠ a OŠ pouze každý druhý spoj (=> omezení provozu oproti pův. 139 o polovinu)
- nově koordinována s linkou 150 v úseku Kačerov – Želivského
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- v úseku Kačerov – Strašnická nahrazena linkou 139 v polovičním intervalu
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 (12) |
20 (20) |
20 (20) |
Sedlo / dopoledne |
12 (12) |
15 (15) |
20 (20) |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 (15) |
15 (15) |
15 (15) |
Večer |
20 (20) |
20 (20) |
20 (20) |
- bez závorky – úsek Smíchovské nádraží – Kačerov
- kulatá závorka – úsek Kačerov – Želivského
197
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 (12) |
20 (40) |
20 (40) |
Sedlo / dopoledne |
12 (24) |
15 (30) |
20 (40) |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 (15) |
15 (30) |
15 (30) |
Večer |
20 (40) |
20 (40) |
20 (40) |
- bez závorky – úseky Háje – Na Jelenách a Sídliště Písnice – Smíchovské nádraží
- kulatá závorka – úsek Na Jelenách – Sídliště Písnice
200
- omezení provozu v PD dopoledne prodloužením intervalů z 7,5 na 12 minut (kvůli koordinaci s linkou 177)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
3 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
3-4 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
205
- změna trasy (prodloužení): POLIKLINIKA BUDĚJOVICKÁ – … – Na Planině – – Zelený Pruh (Z) – Zemanka – Dobeška – DVORCE
- nově metrobus (= autobus s krátkým intervalem)
- vybrané spoje v PD jsou ukončené v zastávce Zelený Pruh
- zastávka Zelený Pruh ve směru Dvorce pouze pro zde ukončené spoje
- změna dopravce: Stenbus, s.r.o.
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalů z 15 na 12 minut
- v úseku Zelený Pruh – Dvorce nahrazuje zkrácenou linku 124
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
12 |
15 |
20 |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 |
15 |
15 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
207
- posílení provozu v SN zkrácením intervalů z 15 na 12 minut, v NE dopoledne z 20 na 15 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
6 |
20 |
20 |
Sedlo / dopoledne |
10 |
12 |
15 |
Odpolední špička / odpoledne |
6 |
12 |
12 |
Večer |
20 |
20 |
20 |
214
- linka je zrušena (Nové Butovice – Bílá Hora)
- nahrazena linkou 142 (= linka vytvořená ze sloučení linek 214 a 225)
216
- linka je zrušena (Bořislavka – Poliklinika Petřiny)
- nahrazena prodlouženou linkou 168, která jede po celé trase bývalé 216: NOVÉ BUTOVICE – Na Fialce – Nemocnice Motol – Vypich – Myslivečkova – POLIKLINIKA PETŘINY – Talichova – Vozovna Střešovice – BOŘISLAVKA
218
- linka je zrušena (Dejvická – OC Šestka)
- nahrazena linkou 191 v trase ANDĚL – Stadion Strahov – Vypich – Petřiny – CIOLKOVSKÉHO – OC Šestka – LETIŠTĚ
225
- linka je zrušena (Nové Butovice – Ciolkovského)
- nahrazena linkou 142 (= linka vytvořená ze sloučení linek 214 a 225)
230
- změna trasy: LUKA – Vackova – Jáchymovská – Řeporyjské náměstí – … – HOLYNĚ – … – KLUKOVICE – … – FILMOVÉ ATELIÉRY
- změna dopravce: ARRIVA Střední Čechy (BOSÁK BUS spol. s r.o.)
- v úseku Luka – Holyně nadále v provozu pouze v PD v ranní a odpolední špičce
235
- linka je zrušena (Nové Butovice – Velká Ohrada)
- nahrazena linkou 174 a částečně i novou linkou 142
236
- zkrácení intervalů CT (kvůli náhradě za zkrácenou linku 112)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
15 (30) |
20 (60) |
20 (60) |
Sedlo / dopoledne |
20 (60) |
20 (60) |
20 (60) |
Odpolední špička / odpoledne |
20 (40) |
20 (60) |
20 (60) |
Večer |
20 (60) |
20 (60) |
20 (60) |
- bez závorky – úsek Podhoří – Sídliště Bohnice
- kulatá závorka – úsek Sídliště Bohnice – Zámky
240
- změna trasy: ČERNÝ MOST – …– Poliklinika Petrovice – Wattova (T) – Sídliště Petrovice – Jakobiho – Horčičkova – HÁJE
- zrušeny vložené spoje v PD dopoledne v trase Morseova – Háje
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
10 |
30 |
30 |
Sedlo / dopoledne |
30 |
30 |
30 |
Odpolední špička / odpoledne |
15 |
30 |
30 |
Večer |
30 |
30 |
30 |
249
- linka je zrušena (Sídliště Stodůlky – Třebonice)
252
- nová linka: PETÝRKOVA – U Kunratického lesa – Volha – Koleje Jižní Město – Na Proutcích – Šeberák – Kunratice – Kunratická škola – U Tří svatých – Zelené domky – Ústavy akademie věd (T) – V Lískách (T) – IKEM (T)
- typ vozidla: CT midibusy
- dopravce: About Me, s.r.o.
- v provozu CT od cca 5:30 – 21:00 hodin
- v úseku Petýrkova – Šeberák nahrazuje linku 193
- provozní parametry (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
30 |
30 |
30 |
Sedlo / dopoledne |
30 |
30 |
30 |
Odpolední špička / odpoledne |
30 |
30 |
30 |
Večer |
30* |
30* |
30* |
255
- změna trasy (prodloužení): LUKA – Vackova – Jáchymovská – Řeporyjské náměstí – Zahrádky – Zadní Kopanina – Cikánka – Cementárna Radotín – NÁDRAŽÍ RADOTÍN – … – ZBRASLAVSKÉ NÁMĚSTÍ
- vypravovány midibusy
- v úseku Nádraží Radotín – Zbraslavské náměstí v provozu vložené spoje
- v úseku Luka – Nádraží Radotín nahrazuje linku 256
- posílení provozu v SO dopoledne a v SN odpoledne zkrácením intervalů z 120 na 60 minut
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / ráno |
20 (60) |
30 (120) |
30 (120) |
Sedlo / dopoledne |
30 (120) |
30 (60) |
30 (120) |
Odpolední špička / odpoledne |
20 (60) |
30 (60) |
30 (60) |
Večer |
30 (120) |
30 (120) |
30 (120) |
- bez závorky – úsek Zbraslavské náměstí – Nádraží Radotín
- kulatá závorka – úsek Nádraží Radotín – Luka
256
- linka je zrušena (Sídliště Stodůlky – Nádraží Radotín)
263
- změna trasy (prodloužení): ŽELIVSKÉHO – Na Palouku – Sídliště Malešice – DEPO HOSTIVAŘ – … – OBCHODNÍ CENTRUM ŠTĚRBOHOLY – … – BEZDĚKOVSKÁ
- v úseku Želivského – OC Štěrboholy je koordinována s linkou 163
- v úseku Depo Hostivař – Obchodní centrum Štěrboholy CT v provozu vložené spoje
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ran |
12-24 (24) [12-24] |
60 (60) [60] |
60 (60) [60] |
Sedlo / dopoledne |
10 (10-20) [60]
|
7,5 (15) [60] |
10 (10-20) [60] |
Odpolední špička / odpoledne |
7,5 (15) (30) |
7,5 (15) [60] |
7,5 (15) [60] |
Večer |
30-60 (30-60) [60] |
30-60 (30-60) [60] |
30-60 (30-60) [60] |
- bez závorky – úsek Depo Hostivař – OC Štěrboholy
- kulatá závorka – úsek Želivského – Depo Hostivař
- hranatá závorka – úsek OC Štěrboholy – Bezděkovská
269
- změna trasy: OBCHODNÍ CENTRUM ČAKOVICE – … – Satalice – K Cihelně – … – NÁDRAŽÍ UHŘÍNĚVES
- posílení provozu v PD dopoledne zkrácením intervalu z 60 na 30 minut
- zrušena zastávka Satalická Obora (důvod: malý obrat cestujích a zbytečná zajížďka)
- změna provozních parametrů (viz tabulka):
Období |
PD [min] |
So [min] |
Ne [min] |
Ranní špička / |
30 |
60 |
60 |
Sedlo / dopoledne |
30
|
60 |
60 |
Odpolední špička / odpoledne |
30 |
60 |
60 |
Večer |
30* |
60* |
60* |
- * v provozu do cca 22 hodin
293
- linka je zrušena (Poliklinika Budějovická – Milíčov)
- nahrazena linka 115 (Milíčov – Chodovská tvrz), 138 (Sídliště Spořilov – Nemocnice Krč) a 121 (Zálesí – Poliklinika Budějovická)
294
- přečíslovaná na linku 192 (Malostranské nám. – Nem. pod Petřínem) a 194 (Florenc – Staroměstská)
295
- přečíslovaná na linku 166
296
- přečíslovaná na linku 190
297
- přečíslovaná na linku 155
Příměstské autobusy
301
- změna trasy: VYPICH – Nemocnice Motol – Bucharova – Mládí– Luka – … – CHÝNICE
312
- změna trasy: BOŘISLAVKA – Jenerálka – … – LICHOCEVES
316
- změna trasy: BOŘISLAVKA – Jenerálka – … – HOLUBICE
347
- změna trasy: ZLIČÍN – … – Vypich (T) – … – MOTOL
352
- změna trasy: VYPICH – Nemocnice Motol – Bucharova – Mládí– Luka – … – JINOČANY,NÁMĚSTÍ
356
- změna trasy: BOŘISLAVKA – Jenerálka – … – STATENICE
380
- změna trasy: VYPICH – Nemocnice Motol – Motol – Bílý Beránek (T) – Zličín – … – BEROUN, AUTOBUSOVÉ STANOVIŠTĚ
Ostatní linky
556
- linka je zrušena (Knovízská – Mokrá)
H2
- linka je zrušena (Florenc – Sídliště Stodůlky)
- nahrazena linkou 168 a metrem A
Zřízení, přemístění a zrušení zastávek
název zastávky |
poloha (umístění) zastávky |
charakter |
tarifní pásmo |
linky |
Myslivečkova |
zřizuje se mezi zastávkami Koleje Větrník a Poliklinika Petřiny
– obousměrně: v ulici Na Větrníku u křižovatky s ulicí Myslivečkova |
(x) |
P |
168 |
Jáchymovská |
zřizuje se mezi zastávkami Řeporyjské náměstí a Vackova
– obousměrně: v ulici Jáchymovská u křižovatky s ulicí Hlávkova |
(x) |
P |
230, 255
|
Sídliště Stodůlky |
ruší se:
– obousměrně: v obratišti u ulice Oistrachova
|
stálá |
P, resp. 0 |
137, 230, 249, 256, 301, 352, 508, H2 |
Nádraží Krč |
ruší se:
– obousměrně: v ulici Sulická |
(x) |
P |
121 |
Červený dvůr |
ruší se:
– ve směru do centra: v ul. U Nákladového nádraží |
(x) |
P |
124 |
Mezi Hřbitovy |
ruší se:
– ve směru do centra: v ul. U Nákladového nádraží |
stálá |
P |
124 |
Přejmenování zastávek
- Kovářova => Kulturní dům Mlejn
- Petřiny => Sídliště Petřiny
- OD Petřiny => Petřiny
- Horoměřická => Bořislavka
- Bořislavka => Na Pískách
Zveřejněno: 24. 1. 2015
Autor: Martin Chour