2. Regionální den PID – Roztoky a Unětice
Dne 7. června 2014 se konal v Roztokách a Uněticích 2. regionální den PID. Regionální den trval od 10 do 17 hodin. Lidé, kteří jeli z Prahy využili hlavně historické vlaky na lince S41 (Roztoky u Prahy – Praha, Hostivař), které jezdily od 9 do 18 hodin. Ty byly obsazeny motorovými vlaky M 262.0 + Bix a M 296.1 + Bdtn (původní nátěr). Každý z těchto vlaků jezdil vždy po 2 hodinách po celé trase linky S41.
historická souprava v Roztokách
Když se lidé dostali k Roztockému nádraží, popřípadě místní, kteří přišli rovnou z domu, šli se podívat buď k místním železničním modelářům nebo si projít po dovednostní stezce či se projet historickými autobusy. Železniční kolejiště, které bylo vedle nádraží bylo opravdu pěkné, viz snímek. Kolejiště bylo propracováno do detailů a bylo řízeno počítačem.
Kdo si šel projít dovednostní stezku, musel se nejdříve rozhodnout jestli chce jít vůbec 6 km. Dovednostní stezka vedla povětšinou u řeky Vltavy, ke konci pak stoupala k Levému Hradci. Pro děti zde byly připraveny různé úkoly a soutěže, kterých se mohli zúčastnit také dospělí. Jednalo se třeba o kvíz, vázání uzlů, koulení do depa, slalom s autobusem, běh na tramvaj nebo chození po provaze.
Všechny tyto soutěže byly rozmístěné během trasy, avšak kvůli neznámých důvodů byly poslední 3 disciplíny u Levého Hradce. Po absolvování dovednostní stezky se mohli návštěvníci rozhodnout jestli půjdou další 2 km k Unětickému pivovaru nebo se tam svezou autobusem, jelikož na ně tam čekala odměna v podobě piva nebo limonády. Většina návštěvníků samozřejmě volila první variantu, tedy jízdu historickým autobusem, který jezdil v hodinovém intervalu.
Historické autobusy jezdily mezi Roztockým nádražím, Levým Hradcem, Uněticemi a Horoměřicemi (První a poslední spoj jela ž do Holubic). Jezdily v podobné trase dnešní příměstské linky 359, proto měli toto číslo vyvěšené. Jednalo se o historické vozy Škoda 706 RTO a Karosa ŠD11.
Tyto vozy jezdily až do 13 hodin stále za sebou. Poté ROPID nechal vůz Karosa ŠD 11 kolovat pouze v úseku Levý Hradec – Unětice – Horoměřice. Důvodem se stal pro lidi moc dlouhý interval, tedy 1 hodina, po absolvování dovednostní stezky z Levého Hradce. A tak jezdil vůz Karosa ŠD11 v intervalu cca 20 minut v tomto úseku a vůz Škoda 706 RTO v celé trase. Možná přijde divné proč jezdila tato historická linka až do Horoměřic, ale nejspíš kvůli tomu, že se nemohla v Uněticích nikterak otočit. Celkově se den povedl, hlavně díky pěknému počasí.
Soubory:
Fotografie:
Zveřejněno: 8. 6. 2014
Autor: Martin Chour