Na nejméně vytíženou trať, ale přesto malebnou, se v úterý 18. prosince vydaly po tříměsíční výluce vlaky. Řeč je o trati č. 122 Praha-Smíchov – Hostivice, známé jako Pražský Semmering. Došlo k rekonstrukci dvou památkově chráněných mostů, zastávka Praha-Jinonice se přesunula blíže k metru a zastávky na Žvahově a ve Stodůlkách prošly kompletní rekonstrukcí. Stavební práce provedl Metrostav za 63,7 milionu Kč.
„Hlavním cílem rekonstrukce bylo prodloužit životnost mostů a zajistit bezpečnost železniční dopravy na nich. Pokud by se totiž oprava nerealizovala, velmi brzy by se na nich pravděpodobně musela snížit traťová rychlost,“ upozorňuje ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl. Oba mosty jsou památkově chráněny, a tak jejich rekonstrukce probíhala pod dohledem památkářů, se kterými nebyla domluva těžká. Vzhledem k většímu rozsahu prací došlo k posunutí otevření o 2 týdny.
Změny poznají cestující také na zastávkách Praha-Stodůlky a Praha-Žvahov, kde se mohou opět po letech potkávat protijedoucí vlaky. Cestují tam najdou nová nástupiště, osvětlení, informační systém pro cestující. „V místech původního nádraží Jinonice už vlaky zastavovat nebudou, zastávka se posunula mnohem blíž k metru, přímo k areálu nových kanceláří a bytů, které vyrůstají v Jinonicích místo bývalé továrny Waltrovka,“ říká ředitel regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.
Oba historické mosty v Hlubočepích, pocházející z roku 1872 a měří 115 respektive 92 metrů, byly během uplynulých tří měsíců omlazeny obměnou železničního svršku. Mosty byly sneseny a mostní klenby byly opraveny a sanovány. Poškozené římsové kameny byly nahrazeny novými a došlo k výměně zábradlí. Vyměněna byla také ocelová konstrukce u kratšího mostu. Stavební práce na obou mostech budou pokračovat do léta 2019.
Dokončuje se výstavba technologických budov ve Stodůlkách a v Jinonicích, taktéž došlo k obnovení technologických budov na Zličíně a na Žvahově. V minulých třech měsících bylo zrekonstruováno zabezpečovací zařízení v úseku Praha-Smíchov – Hostivice. Díky tomu došlo ke zvýšení propustnosti trati, protože při stavbě rychlodráhy tudy budou odkloněny některé vlaky. Na celou trať byl nainstalován digitální rádiový systém GSM-R a po dokončení celé modernizace se zdejší provoz bude řídit z CDP na Balabence.