Linka 169

Pražská autobusová linka 169

V provozu: celotýdenně

Charakter trasy: klasická

Typ autobusu: standardní

Dopravce: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.

Garantované nízkopodlažní spoje: ano

Konečné zastávky: 2 (Kobylisy, Sídliště Čimice)

Přestup na metro: C

Doba jízdy: 10 min

Délka linky: 4 km

Zastávky:

KOBYLISY (C) – Kobylisy (C) (Z) (+) – Sídliště Kobylisy – Mirovická – Vozovna Kobylisy – Počeradská (×) – Prunéřovská (×) – Osecká – V Kratinách – SÍDLIŠTĚ ČIMICE

Historie:

Linka 169 byla zavedena až v roce 2006 jako posila linky 162 ve všedních dnech. Zároveň zajistila nové spojení od metra C z Kobylis přes Chabry do Čimic. Zavedena byla 26. února 2006 v dodnes nezměněné trase Kobylisy – Vozovna Kobylisy – Osecká – Sídliště Čimice. Provoz byl rozšířen na celotýdenní od 15. října 2016.

Stejnou linku si mnozí pomatují v oblasti Skalky, kde do roku 1995 jezdila v trase Skalka – Cíl (dnes Centrum Zahradní Město), o 2 roky dříve dokonce v trase Lovosická (dnes Poliklinika Prosek) – Prosek – Harfa (dnes Nádraží Libeň) – Spojovací – Skalka – Cíl.

P9290118linka 169 v Kobylisích (foto: LN/2015)

Mapa:

169

Intervaly:

Pracovní den
Sobota a neděle
Se
Ve
Dop
Odp
Ve
15
30
20
40
30-40
30
40

Platný jízdní řád

Staré jízdní řády:

Zajímavosti na trase:

  • Vozovna Kobylisy – východiště zelené a žluté ďáblickým parkem
  • Sídliště Čimice – východiště zelené do Dolních Chaber a Zdib – východiště žluté Drahanským údolím

c68 - údolí Vltavy u ústí Drahanského potokaústí Drahanského potoka (foto: OK)

Video z linky:

linka 169 v trase Kobylisy – Sídliště Čimice (foto: LN)

Zveřejněno: 25. 5. 2013 Aktualizováno: 27. 2. 2016 Autor: Martin Chour

5 názorů na “Linka 169”

  1. Martin Ruzicka

    Dobry den,
    v historii mate uvedeno, ze byla zavedena linka 169 az v roce 2006, ale to neni pravda, min. v 80 letech jezdila v trase Prosek, Lovosicka (Poliklinika Prosek) – Prosek – Nam. Lid. Milici (Nam. OSN) – Harfa (Nadr. Liben) – Spojovaci – Malesicke nam. – Strasnice, Cernokostelecka…

    Celou trasu mate na mapkach u linek 152 a 133.

    Martin

  2. Úplně původní trasa v 70 a 80 letech byla v trase Prosek, Teplická dočasně, po vybudování obratiště Prosek, Lovosická – Harfa – Spojovací – Pod Táborem – Sídliště Malešice (pouze směr tam) Černokostelecká u obratiště tramvaje dnes Nové Strašnice zpět jela linka Dřevčickou a 1 nácestná zastávka byla Malešické náměstí. Pokud by jste chtěli doplnit informace k linkám z let 1977 a dále není problém MHD zejména Busy mne dost zajímali.

Napsat komentář

Přejít nahoru